Myynti hinta

Aloittaja Räkis, 25.09.12 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Pitäisikö kisa autojen myynti hintaa nostaa

KYLLÄ
37 (33.3%)
EI
74 (66.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

wemi

Rallisatiainen puhuu asiaa!

Ei mitään hinnannostoja, vaan mennään vanhalla kaavalla! Kaikki on huomannut mitä jokkis on nykyään, semmoista ei rokkirallista halunne kukaan!

Jürgen

Ei tässä varmaan ole kyse siitä kuinka halvalla kukakin saa autonsa tehtyä, kaikki eivät edes tee omaa autoaan kokonaan vaan joutuvat teettämään osan hommista jollakin ulkopuolisella taholla. 150,- auto on lähinnä legendaa koska pelkät tarvikkeet tulevat maksamaan jo vähintään tuonverran. Kaikki kun eivät saa upotettua hankintoja firmansa kuluihin.

Kuljettaja S48

kilkki86

jyrki auto 30e kaaret 75e bensapumppu 50e hups se tekikii 155e

Jürgen

#18
Tosta jäi laskuista pois maalit, kaljat, tupakat, polykarbonaatit, ruuvit ja mutterit, kaikki pellitykset ym tuollaiset pikkujutut sekä sähköt ja hitsitarpeet  ;)

...ja palaneet haalarit  :o

Eikä niitä GT Mazdojakaan paljoa 30,-llä ole tarjoilla.


Kuljettaja S48

jiioo77

meitin kylällä pojat vie ne gt matukat romuralliin :D..no joo meni asian ohi,anteeks jatkakaa...

janski

samoilla linjoilla "rallisatiaisen" kanssa.500e myynti hinta täysin sopiva ja kyllä siihen rahaan saa auton tehtyä.
aina iteki ajanu kardaania ja rakentanut autot,koskaan ei mennyt se 500e rikki ja finaaleissa on ajettu.
eikös tää 500e nakutettu kiveen jo vuosia sitten ja koko lajin perus periaate juurikin edullisuus harrastaa motorsporttia!!
rahastus ja hyödyntavoittelut sikseen,harraste ja yhteis henki etusijalle.aivan mahtava laji.sitäpaitsi se ostohintakin kaikille sama.juuri sillä pidetään laji kohtuu kustannuksilla yllä ja kuskeja piisaa!!
ja kyllä noita pellepelottomiakin riittää,kalustoakin saa kun kehtaa hieman kysellä ja kierrellä..siitä vaan yhdistelemään oman mielen mukaan..eli lyhyesti : äänestin hinnan nostoa vastaan.
toukkala racing team

Juha

niitä gt masojahan saa ilmasiksin :)

Rallisatiainen

Muistakaa, tämä on harrastus ja harrastuksilla tuppaa olemaan joku hinta. Mielestäni myyntihinnan ei tarvitse (välttämättä) kuvata auton arvoa, vaan asettaa tolkku toiminnalle. Tämä tolkku on kadonnut jokkiksesta, koska ollaan valmiita panostamaan 10 tonnia voittaja-autoon ja tämän päälle lyödään repullinen rahaa suojiin.

Rokkirallin myyntiluokka tulee menestymään vain ja ainoastaan, mikäli kustannustaso ja tekninen vaativuus pysyvät sillä tasolla, että oikeasti kenellä tahansa on mahdollisuus kohtuullisella menestyksellä lajissa kilpailla. Ymmärrän, että halutaan myyntihintaa satasen tai pari ylöspäin, eihän se ole tänä päivänä yhtään mitään. Ongelmana on vain sivuvaikutus; jos myyntihinta olisi 700, laitetaan autoon se 200 lisää tekniikkaa (vaikkapa Bilsteinit, Avot tms. yhdelle akselille). Taas valitetaan, ettei kilpailukykyistä autoa saa tehtyä 700:lla, kun iskareihinkin menee jo 400 euroa ja taas vaaditaan myyntihintaan satku pari lisää! Oravanpyörä on valmis, kuten jokkiksessa.

Kuten sanoin, myyntihinnan ei tarvitse kuvata auton arvoa, vaan asettaa tolkku toimintaan. Kaikkein hienointa olisi se, että organisaatio keräisi tällä myyntihinnalla liian kovat autot pois. Osaltaan tämä on varmasti haihattelua, mutta tieto siitä, että tekemällä liian kovan auton, se lähtee käsistä ja ei palaudu kisoihin. Organisaatio saisi vaikkapa "kannibalisoida" kovat autot myymällä ne osina huutokaupalla kilpailijoille!! Laittamalla 5 tonnia autoon tietäisi 100% varmasti menettävänsä 4500 euroa ja kukaan ei pääsisi tällä pirssillä enää viivalle, vaan osat siirtyisivät muiden käyttöön. Melkoisen radikaali ajatus...
PUKE

JPeltsi

Harrastajaystävällisillä koneilla varustettua vetariaihiota löytyy pilvin pimein hintaluokassa alle 100e, jopa alle 50e. Ei pidä nirsoilla vaan ottaa mitä on tarjolla, se on oma valinta jos tarvitsee sen tietyn ;)

Jürgen

Lainaus käyttäjältä: Juha - 26.09.12 - klo:21:36
niitä gt masojahan saa ilmasiksin :)


Tuoppas mulle heti muutama tuohon pihaan...

Tuosta myyntihinta-asiasta muistutan kuitenkin että hinta on pysynyt samana mutta kaikki muut kustannukset ovat nousseet.

No eihän se ole mikään harrastus jos siihen ei mene kaikki rahat ja vapaa-aika  ;)
Kuljettaja S48

Kaapo

Siellähän on säännöissä kohta joka antaa rokkiralli ry:n hallitukselle etuosto-oikeuden esim, just liian koviin autoihin. Jos etuostooikeutta käytetään niin sillä autolla ei enää saa kukaan ajaa myyntiluokissa  :)

pirhonen

eipä tuolla oo ollu noita ylikylän vehkeitä mitä pitäs ry:n ostella pois  ja millä perusteella ry päättää mikä on on liian kova auto rokkiin!!?? kun voitat pari kisaa jollain autolla  ja saat sen suojattua niin ry tulee ja ostaa sen pois  myy jollekkin osina tai kokonaisena mut millä hinnalla  ei varmasti ry myy sillä 500€ millä on  ostanut sen!! eikös se ois hyvä jos kalusto uusiutuisi  vaikka se sit ois kovempi kulkuista  onhan kaikilla kuitenkin  mahdollisuus yrittää ostaa se itselleen   toi ry:n ostooikeus pitäs ottaa kokonaan säännöistä pois!!

auton hinta  kardaaneissa 750€  vetareissa sais olla  vielä sen 500€
arpa systeemiä vois jotenkin muokata   paremmaksi 

Räkis

Kyllä tuo 750 olis paljon parempi hinta kardaaneihin. tossa juuri katsoin nettiautosta ni kyllä ne järkevät aihiot alkaa maksamaan jo 300-450 euroo. ja järkevällä aihiolla tarkoitan sellaista autoa jossa on valmiiksi suht hyvä tekniikka eikä siitä tarvitse hitsata koko pohjaa että saa kaaret tehtyä.

jone y

kyll myynti hinta on sopiva 500e kummassakin luokassa.muuten aletaan mennä jokkis touhuun hinnat karkaa käsistä

nikoL

Onse kumma kun yritetään sääntöjä muuttaa tai parantaa ni tulee aina esiin asia että kohta tää laji on jokkista.. Mun mielestä tää on vielä kaukana siitä. Tottakai noita takavetosia koppia saa halvalla ostettua  mutta yleensä se onvaa semmonen mikä on todella  mätä ja sitä saa hitsata viikon ennenku kaaret uskaltaa laittaa ja loput menee yleensä sillä uretaanilla. Ja totta sekin on että kaikki tarvikkeet autoa tehdessä kallistuu,kaariputket ym ym. Niin miksi ei auton myyntihinta vois nousta myös.?