Myynti hinta

Aloittaja Räkis, 25.09.12 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Pitäisikö kisa autojen myynti hintaa nostaa

KYLLÄ
37 (33.3%)
EI
74 (66.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

speed devil

Minun mielestä hintaa ei kannata nostaa! koska se 500e on kaikille sama. jos kaikki rakentaa auton esim 500e budjetilla niin silloin ei tule niitä ylivoimasia autoja ja laji/luokka pystyy suht tasaväkisena... tosin se on kyllä totta että kardaani aihioita ei enään ole turhakseltaan ja sitten jos löytyy halvalla niin sitten rahaa uppoaa taasen sen auton uudelleen pellitykseen yms yms... ja jos joku haluaa väkisin rakentaa auton 600e budjetilla ni se on rakentajan lompakosta pois ja sen auton voi mahdollisesti ostaa pois jolloin ostaja tekee voittoa 100e ..! ja todennäköisesti tuo hinnan nosto ei toisi uusia autoja eikä kuskeja viivalle juurikaan vaan autoihin sijotettaisiin tuo 100-200e lisää. Ainakin näin minä kuvittelisin että tulisi tapahtumaan  ;D 

Rallisatiainen

Vaikka autoa ei saisi tehtyä siitä kardaanista 500 euron budjetilla, niin ohjaa se kuitenkin rakentelua oikeaseen suuntaan. Autourheilu on harrastus siinä kuin vaikkapa jääkiekko, molempiin menee rahaa ja rokkirallin kyseessä ollessa on se jääkiekko todennäköisesti se kalliimpi harrastus. Kyllä niitä ehjäpeltisiä kardaaneja vielä löytyy, nytkin alle neljään sataan löytyy Nettiautosta 43 kpl ja tähän päälle romikset, tallinnurkat jne. Kyse lienee kuitenkin siitä, että juuri sitä mieluista takapotkua ei löydy mistään tuohon hintaan. Jos tavoitteena on 325 Bimmeri, niin voi olla tiukkaa tehdä myyntiluokan auto 500 eurolla.
PUKE

hape.s

Kyllähän se niin on että ei kartaani luokkaa ole viime vuosina uusia koppeja paljoa tullu koska se rakentaja ottaa takkii reilusti teki sitte ajelu auton tai voittaja auton. Ja noi autot mitkä sielä pyöriny jo yli 5 vuotta ni alkaa olla kyllä melko veteliä, mätiä ja rumiakin! Tämän lajin vertaaminen jokkiksee on ihan itsensä kiusaamista, on kaksi eri asiaa kuten maito ja piimä!

Ippe

JOS pelkästään kardaanien hintaa nostettaisiin, mitä tapahtuisi junnu ja lady luokassa ajaville kardaaneille?

kapaleino

Lainaus käyttäjältä: Ippe - 27.09.12 - klo:16:02
JOS pelkästään kardaanien hintaa nostettaisiin, mitä tapahtuisi junnu ja lady luokassa ajaville kardaaneille?


Kardaani kun kardaani hinta sama.

Mielestäni kardaani autojen hintaa pitäisi nostaa johonkin 650-750 € välille.
Kardaani ja vetari autot eivät tule koskaan olemaan vertailu kelpoisia rakentamisen suhteen ja se on vaan hyväksyttävä. silloin kun valta osa autoista oli kardaani vetoisia vetari vaihto ehdot olivat jotain luokkaa mini ,auto union, warre ,96 saab ( kaks tahti ) jne.
Voidaanhan laittaa vetareihin sääntö että kori pitää olla vm. 1982 tai vanhempi niin katsotaan kuinka halvalla niitä autoja sitten rakennetaan ja kuinka on koreja tarjolla.

Rallisatiainen

Lainaus käyttäjältä: kapaleino - 27.09.12 - klo:18:25
vetareihin sääntö että kori pitää olla vm. 1982 tai vanhempi niin katsotaan kuinka halvalla niitä autoja sitten rakennetaan ja kuinka on koreja tarjolla.

Minä olen elänyt kuvitelmissa, että kardaaniautoja valmistetaan vieläkin! ;D Bemaria, Opelia (Omegaa), Mersua, Fordia (Sierraa, Scorpiota), Volvoa (200, 300, 700 ja 900 -sarjat), Ladaa löytynee kyllä vielä hetken ja näiden lisäksi joitakin eksoottisempiakin laitoksia. Mikään ei estä myöskään heittämästä kardaanitekniikkaa mihin tahansa kotteroon; ei maksa paljoa, mutta työtä piisaa hiukkasen sitten enemmän. Kardaanitekniikkaa on Suomi väärällään!

No, mitäs nämä minulle kuuluvat, kunhan heittelen ajatuksia. Ei tämä homma ole minulla rahasta kiinni!  8)
PUKE

Rallisatiainen

Niin, meillä autot maksavat seuraavasti: vetari Opel n. 300 euroa (sis. turvavarusteet!) ja kardaani Volvo n. 450 euroa (sis. turvavarusteet!). Näillä ajetaan riippumatta siitä miten pärjätään...
PUKE

tomipöö

en tiiä ajatteleeko kukaan muu tätä hinnannosto hommaa tältä kantilta, nyt tää kausi o yritetty pitää j12:sta kisossa ostettu pari autoaki,mut jos niistä ei putoo kone radalle niin sit niistä lentää joku runkopalkki irti ettei eturipustukset ou enää missään kiinni,tai sit se matkanteko loppuu johku helevetin piuha sätökseen minkä löydät joskus seuraavalla viikolla...tarkotan tällä sitä et hintaa vois nostaa sen verran et siel olis yhtenäiset tankki+pumppu systeemit jotka olis selkeesti johdotettu ym.samoin siellä vois olla ihan pellillä korjattu ne pahimmat kohdat eikä uretaanilla tai sika massalla.hinnan nostolla vois saada parempia aihioita radalle+turvallisuuta kun löytys sellanen sääntö joka pakottas sen rahan menee muuhun kun tehoihin.

Kaapo

Mitäs tomipöö meinaat, meneekö se hinnan nosto turvavarusteisiin vai vauhdin lisäämiseen. veikkaampa vaikka ostohinta ois tonnin ni samat piuhasötökset sieltä löytyis ja saattais se konekin radalle pudota mut vähän kovemmasta vauhdista vaan ;D

ananas

Asiahan ei miulle mitenkään kuulu ku meillä on niin kalliita autoja...
Mutta eka autoon uhrattiin noin 24.50€ ja joku hullu sen vielä osti ku vähän pärjättiin.
siitä kun saatiin se huima 500€, ni sillä rahalla rakenneltiin 2 Katiskaa ja ryypättiin 4 päivää!
Kaskummaa... Nämäkin  kotterot on löytäny uuden ja rakastavan kodin!
En siis ole missään tapauksessa hinnan noston kannalla!

Ja tämä tarina ON TOSI


tomipöö

silläpä minä kaapo tuon viimesen lauseen kirjotinkin koska tehoihinhan se menis..ja kylläpä on jossain halpoja autoja ja huonoja viina päitä kun noin halvalla pystyy toteuttamaan kahta mukavaa harrastusta!

tero84

Ei kaikki asiat ole kilpa-autoilussa kallistuneet tässä yks esimerkki:http://jokutoinen.fi/2x44idf-imusarjalla-p-65.html?osCsid=5ans6hiungg8q5mvhdrm7lshi5  Tuohon se varmaan menis se hinnan nostokin.

tonsba

meilläkin tällä hetkellä taitaa tuo opel olla yli 500 arvoinen mutta kaikki muut autot jääneet alle 400€  myös meijän entinen  e36 320 bmw joka kardaaneissa näyttäisi vielä ajavan nii maksoin alle 400 vaikka siihen vielä kaaretkin tehtiin. tottahan tuo että alkaa aihiot vähenee mutta ainakin kävisi niin että voisi pärjätä jossain vaiheessa 1.6 ladalla

nikoL

Yksvaihtoehtohan on se että tuo hinta pysyy samana. Mutta sääntöjä tarkennetaan siten että ne korin mätäviat hitsataan ja vaihdetaan sitä uutta peltiä sinne.

salo

montakokertaa tästä asiasta pitää kaudenaikaan oikein äänestyskin järkätä.
kyllä niitä pyttyfinaaliautoja voi rakentaa edullisestikkin. eikä se hinnannosto edelleenkään sitä turvallisuutta paranna. vaikka oishan tossa itekkin tienannut paremmin noilla kikottimilla. ja eikös siihen tankkiasiaan ole jo tulossa muutos. ja voihan siihen ylihintaiseen rotteloon ostaa niitä arpoja sitten niin paljon kuin oma vyötärö kestää, hyvään tarkoitukseenhan ne rahat menee.