sääntö ehdotus kardaaneille sekä äänestys

Aloittaja pirhonen, 22.05.12 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

pitäisikö sääntöjä muuttaa  ko asiassa

ei
50 (58.8%)
kyllä
35 (41.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 54

hape.s

Ja ei se muutaman satasen hinnan nosto tästä jokkista tee vielä mitenkää, pitäs saada sitte ne pari tuhatta kilpailijaa lisää ja siihen joukkoo mahtuu jo niitä raha miehiäkin! Ja se kellä jo auto on ni sehän saa siitä sen uuden hinnan jolla ostaa sitte toisen tai tekee uuden ja on tyyväisempi ku tietää ettei pers nettoa tule niin paljon ku ennen! Ja sitä vartenhan autot katsastetaa että sinne ei mitää rautalanka virityksiä tankin ja akun kiinnityksii tehdä! Ja se pa*kan akun laittohan on vaa kiusaa itelle ninku se huonon tankinkin laitto!

Lintti

#16
Jos heittäis tähän sitten tämmösen villin kommentin että itse en henk.koht rahoita autoa enempää mitä on pakko, kyllä sen ymmärtää mitä noita muita kartaani autoja kattelee niin niissä ne tuplat sun muut härpäkkeet maksaa aina jonkin verran(mitä aikas monella on).. ja kyllä auton saa halvalla jos jaksaa etsiä, itse ostin bemari 320 e36 vuoden -93 150 heppasen pelin, ja todentotta semmosen sai kun maksoi 250€, ehkä satku meni niin se oli viivakunnossa, ja sillä pääsi heikoillakin ranteilla sijalle 9. tosin se meni kaupaksikin. ja vielä loppuun en ainakaan itse varsinaisesti ota tätä harrastusta kilpailun kannalta, onhan se hauskaa kun noista finaalipaikoista joutuu välillä tosissaan taistella,  noilla pokaaleilla ja sijoituksilla ei niin väliä itselle ole, kunhan saa vaan ajaa niin kovaa kun auto kulkee!

Elikkä kannatus : Ei

Ja tuohon tankki/akku asiaan niin samat säännöt kuin ennenkin, eipä tule ainakaan ylimääräisiä vaaratilanteita niiden vuoksi kun ne hoitaa autoon kunnolla.

J.Ahola

#17
Lainaus käyttäjältä: Lintti - 24.05.12 - klo:22:32
Jos heittäis tähän sitten tämmösen villin kommentin että itse en henk.koht rahoita autoa enempää mitä on pakko, kyllä sen ymmärtää mitä noita muita kartaani autoja kattelee niin niissä ne tuplat sun muut härpäkkeet maksaa aina jonkin verran(mitä aikas monella on).. ja kyllä auton saa halvalla jos jaksaa etsiä, itse ostin bemari 320 e36 vuoden -93 150 heppasen pelin, ja todentotta semmosen sai kun maksoi 250€, ehkä satku meni niin se oli viivakunnossa, ja sillä pääsi heikoillakin ranteilla sijalle 9. tosin se meni kaupaksikin. ja vielä loppuun en ainakaan itse varsinaisesti ota tätä harrastusta kilpailun kannalta, onhan se hauskaa kun noista finaalipaikoista joutuu välillä tosissaan taistella,  noilla pokaaleilla ja sijoituksilla ei niin väliä itselle ole, kunhan saa vaan ajaa niin kovaa kun auto kulkee!

Elikkä kannatus : Ei

Ja tuohon tankki/akku asiaan niin samat säännöt kuin ennenkin, eipä tule ainakaan ylimääräisiä vaaratilanteita niiden vuoksi kun ne hoitaa autoon kunnolla.

Mielestäni sattumaa että moisen löysit, toisen saman hintasen löytäminen voipi olla vaikeaa. Ja mistä saa kaariputket, aluslaput ja esim: hitsauskaasut satasen yhteis hintaan.? Voitas tehä vaikka joku kimppatilaus.

jone y

juu mä kanssa lähden tohon kimpaan mukaan :).

rectum

kyllä minunkin mielestä tohon myynti pakko hintaan pitäisi jotain muutosta keksiä. koska ei siihen 500e paljoo kilpailu kykystä autoa rakenneta kun pelkät kaaret maksaa ittelle jo 250e. 4-5 vuotta takaperin toi hinta taso oli mun mielestä ihan kohillaan kun aihioita löyty paljon enemmän ja jopa ihan järkevään hintaan. mutta tänä päivänä jos vaikka rupeet nettiautoa selailemaan ja kattomaan kilpuri aihiota niin eipä siellä hirveesti ole sellaisia mitä tähän lajiin raaskis sijottaa. itsellä ei kyllä ole tähän päivään mennessäkään tainnut yhtään yli 500e autoa olla mutta ei niitä enään tänäpäivänä kyllä viitti tohon hintaan ruveta tekemään. ennemmin marssin automaatille ja nostan sen 500e sieltä ja ostan kisoista sen kulkineen millä ajella koska sieltä sen kaikista halvimmalla saapi.eli kannatan kanssa tota hinnan nostoa vaikka siihen 700e 

JPeltsi

Kuten jo aiemmin tuli puheeksi, onko vuoden päästä sama kinuaminen että hinta pitäisi nostaa tuhanteen euroon kun ei 700eurolla pysty tekemään kilpailukykyistä kalustoa? Eikö luonnollinen kuluma pitäisi sitten pitää kaluston tuoreempana, ja vähemmän kilpailukykyselläkin menestyttäisiin ajan myötä. Ja tosiaan nuo pahimmat viritykset ja pohjattomat yksilöt pitäisi saada katsastuksessa pois.

Henkilökohtainen mielipiteeni on että voitaisiin siirtyä takaisin yhdistettyyn luokkaan jos se kardaanikalusto alkaa oikeasti olemaan niin vähissä.

pirhonen

esimerkki myyntihinnan nosto kysymykseen

ostat

dx corollan kopan 150-200€ hyvällä säkällä
siihen kaaret 250€
sit vaikka omegan tekniikan siihen 150-300€ (ei paljon kiinnosta 1,3 omalla koneella  ajella)
noh se oma corollan perä ei kestä mitään se on vaihdettava  vaikka ladan perään 30-100€
sitkaikki nippelit ja nappeli 30-60e
+muut viritykset jos haluu tehä   xxx€

halvimmillaan laskettuna esimerkkiauto maksaa jo   610€   

on itellä tulossa tollanen eikä jääny hinta tohon 610€ eikä ole muita virityksiä  osat ja kopat maksaa!!!!!



peku

Lainaus käyttäjältä: Lintti - 24.05.12 - klo:22:32
Jos heittäis tähän sitten tämmösen villin kommentin että itse en henk.koht rahoita autoa enempää mitä on pakko, kyllä sen ymmärtää mitä noita muita kartaani autoja kattelee niin niissä ne tuplat sun muut härpäkkeet maksaa aina jonkin verran(mitä aikas monella on).. ja kyllä auton saa halvalla jos jaksaa etsiä, itse ostin bemari 320 e36 vuoden -93 150 heppasen pelin, ja todentotta semmosen sai kun maksoi 250€, ehkä satku meni niin se oli viivakunnossa, ja sillä pääsi heikoillakin ranteilla sijalle 9. tosin se meni kaupaksikin. ja vielä loppuun en ainakaan itse varsinaisesti ota tätä harrastusta kilpailun kannalta, onhan se hauskaa kun noista finaalipaikoista joutuu välillä tosissaan taistella,  noilla pokaaleilla ja sijoituksilla ei niin väliä itselle ole, kunhan saa vaan ajaa niin kovaa kun auto kulkee!
Kyllähän noita aihioita aika harvoin on tohon hintaan myynnissä. Halvalla saat kaariputkea? Oisko sitä samaan hintaan saatavilla myös muille harrastajille?
Tuplat ja virinokat kieltoon ni tippuis hinnat...
Vaikka sais aihion halvalla. Siihen kaaret. Iskarit joka kulmaan. Moottorin jos joutuu avaamaan. Viiteensataan?
Eikai tää jokkiksex muuttuis vaikka muutaman euron hintaa nostais. Jotkut ees tekis uusia autoja.

salo

no eikai taivas sentään näillä autoilla olekkaan tarkoitus tienata. pienenä vinkkinä kannattaa pitää työt ja harrastukset erillään, voipi alkaa jossain vaiheessa närästää. sitäpaitsi kun rakennat uuden auton niin älkää nyt unohtäko sitä 75 euron tuntipalkkaa...  ???

JPeltsi

#24
Lainaus käyttäjältä: pirhonen - 25.05.12 - klo:15:48
esimerkki myyntihinnan nosto kysymykseen

ostat

dx corollan kopan 150-200€ hyvällä säkällä
siihen kaaret 250€
sit vaikka omegan tekniikan siihen 150-300€ (ei paljon kiinnosta 1,3 omalla koneella  ajella)
noh se oma corollan perä ei kestä mitään se on vaihdettava  vaikka ladan perään 30-100€
sitkaikki nippelit ja nappeli 30-60e
+muut viritykset jos haluu tehä   xxx€

halvimmillaan laskettuna esimerkkiauto maksaa jo   610€  

on itellä tulossa tollanen eikä jääny hinta tohon 610€ eikä ole muita virityksiä  osat ja kopat maksaa!!!!!




Miksei siitä tekniikanluovuttaja omegasta voi tehdä? Eikö se edelleenkin ole oma valinta jos tekee "ylihintaisia" autoja? Tekijä itse laskee sen mitä on vallitsevien sääntöjen mukaan valmis tekemään. Jos haluaa menestyä, on se sama valinta kuin se jos haluaa ajella sillä 500e tai alle maksaneella vakio autolla.  

pirhonen

Eikös se sit ois sama kun ajelis kavereitten kanssa pellolla jollain pa*kalla  omegalla, siitä on mun mielestä ns.ralli kaukana!! Ja kun siellä on ns. viritettyjä autoja aika paljon, niin meeppäs sit jollain omegalla sinne.  Sen kuntonen omega maksaa jo sen 500€+kaaret millä sinne kehtaa mennä, ei kehtais jo tieten tahtoen lähtee ajelee mistään +20 -sijoista.  Vaikka osa pitääkin tätä jonain saa*anan sunnuntaiajeluna ja kavereitten tapaamisina,  niin mielestäni kuitenkin on kyse kilvan ajosta, eli rallista.   

grimmen

Turhaa nurinaa. Ennen ajettiin "alkuperäisillä tekniikoilla"  (n.100hp)= halpa laji ! Sitten ruvettiin vaihtaamaan
"voimakkaampia" mootoreita kevyisiin koreihin = enempi työtä = auton rakentaminen kalliimpaa. Tällainen
kehitys jatkuu ja jatkuu = kallis laji. Katsokaa peiliin miksi näin on käynyt ! Tämä koskee sekä vetari että kardaaniluokkaa. Tässä syy miksi ainakin meikäläinen lopetti lajin harrastuksen, enkä ymmärtääkseni ole ainoa.
Laji ennen enemmän hauskanpitoa nyt ERITTÄIN tosikkomaista ja hauskuus poissa.

peku

Lainaus käyttäjältä: grimmen - 25.05.12 - klo:18:11
Turhaa nurinaa. Ennen ajettiin "alkuperäisillä tekniikoilla"  (n.100hp)= halpa laji ! Sitten ruvettiin vaihtaamaan
"voimakkaampia" mootoreita kevyisiin koreihin = enempi työtä = auton rakentaminen kalliimpaa. Tällainen
kehitys jatkuu ja jatkuu = kallis laji. Katsokaa peiliin miksi näin on käynyt ! Tämä koskee sekä vetari että kardaaniluokkaa. Tässä syy miksi ainakin meikäläinen lopetti lajin harrastuksen, enkä ymmärtääkseni ole ainoa.
Laji ennen enemmän hauskanpitoa nyt ERITTÄIN tosikkomaista ja hauskuus poissa.
Nurinaa? eikö tää oo rakentavaa keskustelua.
Niin jollei tätä kehitystä säännöillä "rajoiteta" löytyy aina niitä jotka on valmiita maksamaan voitosta= rahamiehet  :D
Mun mielestä on vieläkin hauskaa...

JPeltsi

Kuitenkin lajissa on edelleen meitä jotka haluavat ajaa niillä vakio tai lähes vakio laitteilla kilpaa toisten kanssa eräsijoista 4-8 ja tavotteena ajaa täydet kolme erää. Millä perusteella me olemme huonompia harrastajia kuin te jotka haluatte ajaa finaalipaikoista? Voisiko pudonneet osallistujamäärät liittyä jotenkin tähän?

Tämmöinen kulujen kasvattaminen väkisinkin vähentää täysiä harrastelijakuskeja. Rokkiralli on edelleen semmoinen laji missä voi ainakin keskikastissa kädellä paikata sitä minkä kalusto antaa tasotusta. En minä mihinkään jokkikseen lähtisi vakiolaitteella koska tietäisin että saisin ajella yksin puoli kierrosta jäljessä seuraavaksi hitaimmasta. Rokkirallissa ei näin onneksi ainakaan vielä ole.


jone y

et sä tee 500e edes vakio moottorilla olevaa kardaani autoa.pyytävät pelkästä kopasta 200-300e ja siihen kaikki muu päälle.ei omalle työlle saa laskea palkaa.mut kaikki kulut on noussut.oikee hinta ois 600-700e