sääntö ehdotus kardaaneille sekä äänestys

Aloittaja pirhonen, 22.05.12 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

pitäisikö sääntöjä muuttaa  ko asiassa

ei
50 (58.8%)
kyllä
35 (41.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 54

jiioo77

Lainaus käyttäjältä: jone y - 25.05.12 - klo:19:45
et sä tee 500e edes vakio moottorilla olevaa kardaani autoa.pyytävät pelkästä kopasta 200-300e ja siihen kaikki muu päälle.ei omalle työlle saa laskea palkaa.mut kaikki kulut on noussut.oikee hinta ois 600-700e
no ja aivan varmasti tekee 500€ vakio lintan viivalle valmiiks

jone y

juu jonkun 1200 ladan :)silloin on parempi pysyä kotona sohvalla ja juoda olutta

pirhonen

Lainaus käyttäjältä: JPeltsi - 25.05.12 - klo:19:33
Kuitenkin lajissa on edelleen meitä jotka haluavat ajaa niillä vakio tai lähes vakio laitteilla kilpaa toisten kanssa eräsijoista 4-8 ja tavotteena ajaa täydet kolme erää. Millä perusteella me olemme huonompia harrastajia kuin te jotka haluatte ajaa finaalipaikoista? Voisiko pudonneet osallistujamäärät liittyä jotenkin tähän?

Tämmöinen kulujen kasvattaminen väkisinkin vähentää täysiä harrastelijakuskeja. Rokkiralli on edelleen semmoinen laji missä voi ainakin keskikastissa kädellä paikata sitä minkä kalusto antaa tasotusta. En minä mihinkään jokkikseen lähtisi vakiolaitteella koska tietäisin että saisin ajella yksin puoli kierrosta jäljessä seuraavaksi hitaimmasta. Rokkirallissa ei näin onneksi ainakaan vielä ole.


kyllähän se niin on kun sen kypärän vetää päähän niin ei kait kukaan siinä vaiheessa ole jo menossa hakee sitä 4-8 sijaa kyl ainakin kaikki ketä mä tunnen niin lähtee siinä vaiheessa hakee sitä voittoa (tuskin olen kovin väärässä) ja jos ei muka lähde niin mitä järkeä sinne on tulla ajamaan eikö kannattas pysyä jossain pellon nurkassa kavereitten kans.


mä en ainakkan rakenna yhtään auto kun ton mikä nyt on jos hinnat ei nouse  tulee paljon halvemmaksi ostaa kisoista niitä valmiix tehtyjä ja viritettyjä pa*kakasoja

mun laskutaito ainakin sanoo et jos kisoista saat auton 500€+ muutama arpa ja ite tekemällä 600-750€  kannattaa miettiä et tekeekö itte ei!  ja sen takia ei kalusto tule uusiutumaan vaan aina kaivetaan navetan takaa ne paaliin menevät romut takas talliin ja kursitaan niitä vähän nätimmix ja eikun kisoihin

pirhonen

Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 24.05.12 - klo:21:13
Tuohon tankkiasiaan sen verran että jos se tankki jää autoon myytäessä niin monikaan ei siihen panosta yhtään enempää kun on pakko. Silloin mennään helposti yli sitä missä aita on matalin (ellei nurin) ja saattaa olla turvallisuusriski käytettäessä huonoja materiaaleja ja tarvikkeita.


noh katsastukseen vois panostaa vähän enemmän se ei ole niin suuri vaiva taikka vaiva ajallisesti

ja sekös ei ole turvallisuusriski kun vetareissa on ne tankit siellä konehuoneessa pakosarjan päällä???

esim heinolassa nimeltä mainitsematon kuljettaja ja auto kävi vetää ainakin harjotukset kotona peräkonttiin pakatuilla vararenkailla ( kuskikin unohti et ne oli siellä) ja ko. auto oli katsastettu tuntia aikaisemmin ei vissiin katsastus mies katsonut akun kiinnitystä kontista  jne...

tonsba

olen sitä mieltä että hinta 500 pysyy niin eipähän käy sillä tavalla että tulee niitä ylivoimasia pelejä liikaa itte ajan ihan vakio bmw 1.8 kaasari vehkeellä ja vaikka sillä ei pokaalia saa ja tiedän sen niin tässä harrastuksessa kuitenki pääasia on se että laji on halpaa ja pysyy siinä, eikä tätä ajeta aina voitto mielessä, itse ainaki ajan pelkästä ilosta ja harrastuksena kun hinta pysyy 500€ niin ehkä tuolla bmw:llä joskus pärjää

JPeltsi

Lainaus käyttäjältä: pirhonen - 25.05.12 - klo:21:36

kyllähän se niin on kun sen kypärän vetää päähän niin ei kait kukaan siinä vaiheessa ole jo menossa hakee sitä 4-8 sijaa kyl ainakin kaikki ketä mä tunnen niin lähtee siinä vaiheessa hakee sitä voittoa (tuskin olen kovin väärässä) ja jos ei muka lähde niin mitä järkeä sinne on tulla ajamaan eikö kannattas pysyä jossain pellon nurkassa kavereitten kans.


Se on kato sitä harrastamista puhtaimmillaan. Otetaan se vakio vehje kerran pari vuodessa pihasta (vakio akunpaikka, vakio tankki) ja lähdetään vetämään lähikisoihin sijoituksesta välittämättä. Ja jos sattuukin menestymään niin se on kaikki plussaa. Ennen tämmöistä harrastamista oli paljon enemmän rokkirallin parissa, en tiedä mihin se on vähentynyt...

hape.s

Ja ennen kaikkea, kahvin sai huoltoasemalta 5v sitte eurolla ja nyt pitää maksaa huikeat 1.80e. Herätkää, eletään vuotta -12 ja hinnat nyt vaan on noussu ja niin on noustava tässäkin lajissa! Se on väistämätön totuus että ei se ikuisuuksia voi olla tuo 500e!

hape.s

Ja tuohon tankki/akku asiaan niin samat säännöt kuin ennenkin, eipä tule ainakaan ylimääräisiä vaaratilanteita niiden vuoksi kun ne hoitaa autoon kunnolla.


Reikäpanta, kuormaliina, poraruuvi! Taitaa olla yleisin kiinnitys tapa? Todella toimiva! Siis siinä mädässä korissa jota säilytetää kuusen juurella ja käydää kerran pari vuodessa ajamassa ja syömässä makkaraa. Nii ja tätähän ei tarvi edes katsastaa kun oli vuosia sitte jo se tehty! Harmi vaa kun ei ne poraruuvitkaa kestä ikuisuutta saati reikäpanta tai japanilainen auto!

Norrena

Lainaus käyttäjältä: grimmen - 25.05.12 - klo:18:11
Turhaa nurinaa. Ennen ajettiin "alkuperäisillä tekniikoilla"  (n.100hp)= halpa laji ! Sitten ruvettiin vaihtaamaan
"voimakkaampia" mootoreita kevyisiin koreihin = enempi työtä = auton rakentaminen kalliimpaa. Tällainen
kehitys jatkuu ja jatkuu = kallis laji. Katsokaa peiliin miksi näin on käynyt ! Tämä koskee sekä vetari että kardaaniluokkaa. Tässä syy miksi ainakin meikäläinen lopetti lajin harrastuksen, enkä ymmärtääkseni ole ainoa.
Laji ennen enemmän hauskanpitoa nyt ERITTÄIN tosikkomaista ja hauskuus poissa.

Hyvä pointti. Minä myös vetäydyin varikolle & kameran taakse, kun alkoi kilpavarustelu. Aikonaan voitin yleiskilpailun autolla, jossa oli vakio 1,3 litran 65 hv moottori...  Kyseinen auto tuli maksamaan kaarineen, penkkeineen ja vöineen alle 200 €. Se oli mulle sopiva hinta.
Ne oli hauskoja aikoja kun kaikilla muillakin oli yhtä surkeaa kalustoa. Ei ollut kovin tosikkomaista meno silloin. Muistan itsekin kun erään kuljettajan kanssa tahallaan törmäiltiin keskenämme radalla kun molemmilla oli yhtä huonot autot ja kumpikin halusi taistella loppuun asti erän sijoituksesta 6 tai 7. Kun päästiin erän jälkeen varikolle, niin naurettiin kippurassa erän toilailuista yhdessä. Nykyään tällasesta ajokäytöksestä olisi saanut hylyn...

Swoop

Lainaus käyttäjältä: pirhonen - 25.05.12 - klo:21:36
kyllähän se niin on kun sen kypärän vetää päähän niin ei kait kukaan siinä vaiheessa ole jo menossa hakee sitä 4-8 sijaa kyl ainakin kaikki ketä mä tunnen niin lähtee siinä vaiheessa hakee sitä voittoa

Väärin ystäväin, mä ainaki oon menossa viivalle vain pysyäkseni renkaillaan ja radalla (Plussana tähän on maaliin pääsy ehjänä)

Minä henk.koht. en kannata autojen myyntihinnan korotusta, 500egee on ihan hyvä hinta...!
Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com

salo

tuskin tuo hinnannosto autojen kuntoa nostaa sitä vaan joutuisi maksamaan samoista latohelmistä ja pellonkulmille unohdetuista kaunokaisista enemmän. ja ei siellä pelkistä 1-3 sijoitta ajeta kisaa, mutta onhan se kiva tietää että jotkut ajaa, niitä on sitten mukava aina sillointällöin kyykyttää tolla alihintaan rakennetulla puumäntäisellä kauneuspilkulla. tää on sitten ihan puhasta v***uilua. että herne vaan sulle  ;)

timi

no jos jollain ne tankit on rautalangalla ni siitähän selviää kun katsastetaan kaikki tankit..  ei ymmärrän kyllä jos jollain oikeen yyber hieno tankki mut kyl ainakin vetaripuolella tais mennä viimekesänä se viis autoa ja kyl joka kerta ostaja halus ostaa myös sen tankin siitä autosta.

grimmen

Eihän  se myyntihinta ole koskaan ollut yläraja auton rakentamiselle öö anteeks virittämiselle. Rahaa saa
vapaasti käyttää ilman rajaa. Se mitä häviää auton myymisessä kuuluu harrastuksen kuluihin ja se jokaisen  pitäisi ymmärtää. Kaikki harrastukset maksaa, mitään kun ei  saa ilmaiseksi  Kas kun ei kukaan hallituksesta ole ottanut kantaa tähän epäviralliseen äänestykseen !

Walley

Henkilökohtaisesti seuraan harrastajien mielipidettä. Olkoonkin oma mielipiteeni mikä tahansa, niin tärkeintä on se mitä harrastajat haluaa. Tästä syystä en asiaan kommentoi.

Willep

Olisi varmaankin mahdotonta toteuttaa joku systeemi, jolla auton alkuperäinen rakentaja saisi vaikka 50e myyntihinnasta. Eli auto maksas sitten sen 500 (mielummin vaikka sen 700e, eihän se auton ostajalle ole sen kalliimpaa, kun myydessä saa saman takaisin, tai jos auto on mahdollista tehdä edullisemmin, niin kaikki on kotiin päin) josta myyjä, joka ei ole auton alkuperäinen rakentaja saa 450e ja 50e menee vielä rokissa mukana olevalle auton alkuperäiselle rakentajalle, rajana vaikka sama 2v. kuin auton ostossakin. Kannustaisiko tämä ihmisiä tekemään uusia autoja? Toki jotkut venkoilijat katsastaisivat autot uutena omalle nimelleen, kun toi raha on niin arvokasta...

Tähän samaan vielä, että jos ajetaan samalla autolla leideissä tai junnuissa, kuin vetarissa/kardaanissa, niin eikö auto pitäisi suojata molemmissa osallistumis luokissa, tai pikemminkin numero pitäisi suojata. Eli ei riitä että esim K?? suojataan, jos sama auto on ajanut numerolla JXX ja edennyt myyntivelvoitteeseen asti? Sehän on teoriassa myyntitilanteessa eri auto eri luokassa, vai onko tämä keino pitää luokka edullisena, eli jos ei ole kuin yksi auto, niin sen saa helpommin pitää? Samasta myyntitilaisuudestahan voi ostaa uuden samalla hinnalla, kuin on omansa myynyt...