Sääntökokous

Aloittaja Tavikainen, 26.11.14 - klo:20:31

« edellinen - seuraava »

NinnuL1

Noh. Nainen tuon sääntömuutoksen ehdotuksen takaa kertoo oman kantansa:

Juu rokkiralli on yhteistä tekemistä kavereiden kanssa ja ymmärrän tuon logistiikka ongelman.
Venytetään päivää, joo mistä? 
-Aamustako, kun järjestävät porukat on jo valmiiksi valvoneet viikkotolkulla.
-Illastako, kun suurin osa järjestävästä porukasta on menossa maanantaina kello 6 töihin 600km päässä?

Siinä vaihdossa ei montaa minuuttia mene jos:
-kuskit on hereillä ja siellä omalla paikalla lähdönkeräilyssä
-ei tarvitse tankata
-rengas ei mene puhki
-auto ei kaadu
-ei ole peräkkäiset lähdöt 74 lähdön päivässä
-ei osuta samaan keräilyyn, last calliin, semiin tai finaaliin, josta tullaan taululle pyytää vaihtoa toiseen erään: Olen kerran syyllistynyt moiseen vaihtoon, enkä ikinä enää sitä tee.
-sama auto MUISTETAAN ilmoittaa jo ilmoittautumisvaiheessa
-samalla autolla ei aja 3 kuskia

Hei vähän armoa?

Tein ehdotuksen sääntökokouksessa, jossa oli HYVIN VÄHÄN kuljettajia paikalla.
Muistaakseni asiaa hieman hämmästeltiin, mutta kun kerroin kantani miksi ehdotuksen tein, se meni ehkä jopa yksimielisesti läpi.

Itse olen joskus ladyn alkuaikoina ajanut ja tiedän ja olen myös nahoissani tuntenut, kun EI VAAN SAA AUTOLLE KYYTIÄ, miltä tuntuu penkalla seistä ja katsoa kun kaveri ajaa. Silloin ei samassa luokassa voinut ajaa samalla autolla.

Ja esim huomisessa kisassa. mitenkäs 2 vetarikuskia ajaa samalla autolla muutoin kun sen alkuerän?

Nou hard fiilings toivottaapi Ninnu, joka pähkää ne ajokaaviot, että Mussukat pääsee ajamaan, huomennakin.
"Kivet ovat kertoneet, ettei niitä kuunnella tarpeeksi"

Ladymestari 2004, 2005, 2009, 2010

Jokaisessa kilpurissa on "ripaus" Volvoa

jani.wenell

Minulla olisi ratkaisu logistiikka ongelmaan... myynnissä ältee autonkuljetusauto, perään saa laittaa 1750kg eli kaksi autoa kulkee mukana ja vielä saa ottaa kavereitakii mukaan kun seitsemälle rekisteröity  :P. Ja kaiken hyvän lisäksi on pakettiauto eli b-kortti pikkueellä riittää...

Mici

Nyt kun kävin katsomassa ensimmäisen kisan tänä vuonna niin pistipä heti silmään toi uus sääntömuutos numeroiden osalta. Onko sillä värilläkään sitten väliä kun ei noita sääntöjä nyttenkään noudateta numeron koon tai taustan osalta. Tai kun olis edes kaikki tarvittavat numerot. Eikä noita sammuttimiakaan näkyny niin hirveen montaa.
Hienoa että saadaan ajettua läpi uusia sääntöjä ja ilmeisesti se riittää ettei tarvitse sitten enää valvoa niiden noudattamista. Riittää että meillä on säännöt. Vai onko se niin että naaman perusteella valvotaan tarkemmin?
Ja edelleenkään tarkoitus ei ole kohdistaa keneenkään henkilökohtaista kritiikkiä vaan herättää keskustelua ja saada jokainen itse huolehtimaan kyseisistä asioista.
Ehkä ajan ehkä en

jiioo77

Eihän tätäkään sääntöä olis tullu jos porukka olis niistä lukuisista muistutuksista uskonu ja käyttäny vähän aikaa sen numeron/taustan tekoon.säännön valvomisesta en tiiä tuon taivaallista.kaipa siellä niitä sammuttimiakin on mut ite pitäsin sen huoltoautossa hollilla enkä kilpurin vieressä pyörimässä jaloissa....

tonsba

Ja näyttäisi olevan noita auton omia valojakin paikallaan, vaikka piti
Poistaa

Mici

Lainaus käyttäjältä: tonsba - 08.03.15 - klo:14:45
Ja näyttäisi olevan noita auton omia valojakin paikallaan, vaikka piti
Poistaa

Kyllä mäkin jätän ne paikalleen mutta rokkirallissa toimivat on takalasilla ja muussa lajissa alkuperäiset.
Ehkä ajan ehkä en

Saku Saarela

Mitä v***ua te ruikutatte,tere tulemast vaan itse sääntökokoukseen ja esittämään mielipiteen,mitä sitä  täällä valittamaan.Säännöt kaikille samat ja tuskin liian vaikeat,ja jos keltainen parkkivalo ja apparinsivuputki harmittaa,niin syyttäkää minua ihan avoimesti,ne oli mun ideoita,tajuatteko että ne tekee tuomaroinnista helpompaa,tuomarointia aina arvostellaan,mutta lähtekää itse lippumiehiksi ja katsokaan miten ne valot erottuu toisistaan,jos noi on teidän ongelmista suurimpia,niin te ette ole ongelmia edes kokeneet,nyt lärvi kiinni.

Mici

Hei, olin sääntökokouksessa ja toi numeroasiahan päätettiin ihan muualla. Säännöthän on kaikille samat ja kun ne on viralliset niin niitä vaan pitää sillon noudattaa eikä tehdä sellaisia päätöksiä millä voi per*että pyyhkiä.
Kai Vilppulassa kaikki autot taas katsastetaan ja sittenpä näkee millasia on radalla niin silloin ne on sääntöjen mukaisia.
Näköjään säännöt ei ole niinkuin ne kirjoitetaan tai luetaan vaan miten kukakin haluaa noudattaa.

Tämä ihan vaan sen takia koska asiasta väännettiin jo ennen kokousta ja runnottiin jo läpi hallitusen kokouksessa eikä sääntökokouksessa niin kuitenkin tässä on tulos.

Mielestäni nämä asiat eivät vaan jotenkin kohtaa. Eli lyhyesti sanottuna asioita päätetään ja määrätään muttei niitä kuitenkaan kaikkien tarvitse noudattaa.

Edelleenkään en nimeä ketään, mutta jos joku vetää herneen nenään tai tuntee piston sydämmessään niin varmaan sitten aiheesta.

Enkä kritoisoi sääntöjä vaan niiden noudattamista
Ehkä ajan ehkä en

seppos

Edelleen olen sitä mieltä, että tuo samalla autolla ajo kisoissa ajo pitäisi sallita, se kuuluu alkuperäisideaan. Mutta tietenkin vain 2 kuskia / auto.
Kuten joku muukin kirjoitti, alkuperäisideaan kuuluu kohtuuhintainen ajaminen kilpaa autoilla, joilla se on vain mahdollista.
Kaverit tai vaikkapa isä-poika vetää samalla autolla.
Kustannuksia lisää kun tarvitaan toinen kilpaauto, toinen vetoauto, toinen traileri. Varsinkin se toinen vetoauto ja sille myös pikku-E:n omaava kuski.

Ymmärrän kyllä Ninnunkin kannan, ei päivää tolkuttomasti voi venyttää. Mutta ei muutamaan minuuttiinkaan kaadu.

Tuon kaiken voi hoitaa, että kello lähtöalueelle riittävän selkeästi, jos et ole 3 min sisällä, et enää aja.
Näin tankkaukset, renkaan puhkeamiset, kaadot tai muu huolto on suoritettava kuskin vaihdon yhteydessä, 3 minuutin sisällä.

Kirjoittamanton sääntö on ollut tähän asti, että voit joutua samalla autolla ajaessa ensimmäisen kerran semifinaalissa samaan erään.
Tuokin onnistuu melko hyvin nykyisellä Google dokumentipohjalla (on ollut fiksu käyttöönotto näin it-ihmisen näkökulmasta).

It-ihmisenä loisin muuten mahdollisuuden osallistua nettikokouksena sääntökokoukseen tai vuosikokoukseen.
Ymmärrän vetäjiä, että hyvin harva vaivautuu paikalle, mutta nettikokouksena saatettaisiin saada laajempi kokousosallistujapohja.
Ilmaisia nettikokouksia voi järjestää vaikkapa Google Hangouts -tuotteella, tarvitaan vain google-tunnus (esim. gmail), jotta voit osallistua.

Itse olen muuten tyytyväinen tapahtumaan, vetäjiin ja minulle sopii tuollaiset numerosäännötkin, ei ne lopulta ketään kaada.

Saku Saarela

Hei Seppos.mistä päin Suomea olet kotoisin,mä olen Heinolasta,usein ajelen vajaalla autonkuljetusautolla kisoihin,joten sinunkin autosi mahtuu kyytiin ja jos sulla ei ole omaa autoa,niin kysy meiltä,lainataan sulle auto tai rakennetaan oma..älkää nyt prkle valittako.

NinnuL1

Ymmärrän seppos kannan, mutta esimerkkinä lauantain kisasta:

Vetari 125 ajoi semissä, voitti lähdön
Lady finaali oli seuraava lähtö, jossa samalla autolla ajoi 25.
Siitä kun 125 tuli semin maaliin, ajoi suoraan viivalle, jossa lady odotti ja saatiin lady autoon ja lähtö matkaan
kului 7!! minuuttia.

Ei renkaan puhkeamista, ei tankkausta eikä mitään säätöä.
Vain hieman pidempi radalta poistumisreitti.

Lauantaina 35 lähtöä otti aikaa 3h40m, 3 tauolla 25min ja 15min ja 7min.

Harvoin on noin pitkää matkaa radalta pois, mutta ymmärtänet, että jos keskimäärin on 65 lähtöä per kisa ja vaikka 8 autolla ajaa 2 kuskia, niin aikaa vaan kuluu.
Juurikaan aiemmin ei voida aloittaa, kun poikkeuksetta lähes joka radan aloitusaika on klo 11.00 ja lopetus 18.00, niin ei siinä auta, vaikka aurinko paistais koko yön.

Se, että mulkkaan ne alkuerät siten, ettei olis samassa lähdössä eikä peräkkäisissä lähdöissä, niin päivän mittaan tilanne vaan väkisin tulee vastaan.
Kaavion teko on siis pala kakkua tämän aikasysteemin rinnalla.

seppos

Ninnu:lle iso kiitos juuri aikaisempien vuosien lähtölistojen järjestelystä samalla autolla ajamisen mahdollistamiseksi.
Jokainen ymmärtää, että jossain vaiheessa tulee vastaan, että kaksi kuskia/yksi auto, samassa erässä. Mutta sitten heitetään lanttia tai sovitaan vuorohommalla.

Sakulle myös kiitos tarjouksesta, Heinola ei oikeastaan helpota kun tullaan Vantaalta.
Me harrastetaan myös muita autourheilulajeja, aikaisemmin rokkirallit on hoituneet siskon miehen yhteisellä autolla.

Mutta jos auton vuokratarjous pitää paikkaansa, otan sellaisen vastaan!
Myös tarjous, että ostan auton ja maksua vastaan tuot auton paikalle??

Tuo 7 minuutin vaihtoaika on tunareiden hommaa, ajetaan myös endurance-kestävyysajoja, 3:ssa minuutissa vaihtuu kuski, radiojohtoineen ja vesipulloineenkin.
Ja jää aikaa rutosti, yleensä vähintään yli 1 minuutti yli, jolloin vain odotellaan lähtölupaa.

Voisi vaatia, että autolla, jolla kaksi ajaa on penkin KISKOT, nopeuttaa vöitten kanssa rutosti. Ja lisää turvallisuutta kun saa oikeasti kireelle myös kiireessä.

Turvallisuuteen vedoton miettisin myös, että voisiko olla perjantaina pienet harjoituskierrokset?
Olisiko mahdollista?

Vaikka pientä maksua vastaan (organisaatiolle myös tuloja), radan ehtinee kunnostaa myös perjantai-iltana.
Määrä vaikka rajoitettu jokaisella viiteen, ettei kukaan saa etua.

Hirvitti isänä katsoa esim. syksyllä Heinolassa, kierrostakaan Heinolassa ikinä ajanut poikani suoraan kisaan.

Ne, jotka on vuosia kiertäneet tai muuten auto pysyy hallussa, eivät harjoituskierroksia kaipaa, mutta on monia, jotka joillain radoilla ei ole koskaan ajaneet.
Ja sitten kypärä vaan päähän...

P.S. Ja en valita, kyseenalaistan ;) Enemmän näin vain 1,5 vuoden kokemuksella, vähemmän ajaneiden näkökulmasta...

NinnuL1

Tässä tapauksessa, josta jo aiemmin mainitsinkin, ei ollut kyse tunaroinnista, vaan siitä, että poistumistie oli poikkeuksellisen pitkä.
Näissä sama auto tapauksissa lähes poikkeuksetta on kiskot.

Jatkakaamme seppos tätä keskustelua toisella alueella, koska aihe venyy hieman pitkäksi  ;D

Jonna

Juurikin meinasin avata sanaisen arkkuni, kiitos Ninnu  :)

kapaleino

Sen verran siitä endurancen vaihto systeemistä että kello lähtee käyntiin silloin kun auto pysähtyy varikolla huolto paikalla ja jos iinä ei ehdi 3 min vaihtaa kuskia niin se on sitä tunarointia.

ps. on tämän lajin parissa touhuavista jotkut muutkin harrastanut jotain muuta lajia kun tätä, että se siitä.