Sääntökokous

Aloittaja Tavikainen, 26.11.14 - klo:20:31

« edellinen - seuraava »

ISO-G

Tuohon harjoituskierroksiin..eiköhän se ole parempi kun menee harjoittelemaan ennen kisoja radalle.Vantaallakin tietääkseni on rata,hyvinkäälle ei ole matka eikä mikään mennä vaikka koko päiväksi ajelemaan.  Mitäs jos vaikka perjantain harjotuksissa sattuukin joku isompi vahinko? Tai että autosta menee öljyt radalle? Kuka näitä sitten putsailee ennen kisa lähtöjä,tuskin ne kisan järjestäjät haluaa asua radalla 24/7 päivystämässä.

Jürgen

Nämä junnukuskien harjoittelut olisi syytä hoitaa jo ennen kisoja, kisassa pitää olla kyllä auto hanskassa, sen toteamiseksihan järjestetään ajokoe. Kisat eivät ole mikään tilaisuus opetella autolla ajamista. Ennen kisaa kyllä pääsee radalle eikä edes kierroksia lasketa, hyvänä aamulenkkinä menee kun tutustuu rataan jalkaisin   ;)
Se rataan tutustuminen ei olisi pahaksi muillekaan, jotta hahmottaisi radan eikä ajelisi vasten kilpailusuuntaa niinkuin joskus on nähty tapahtuvan   :o

Kuljettaja S48

seppos

En jaksaisi vängätä, mutta nyt on ikan pakko ;)

Pieniä korjaus sallittakoon...

Endurancessa lähtee kello käymään kun ylität varikolle saapumisrajan, siitä auto työnnetään tankkausmatolle, jossa kuskin vaihto.

Melkein arvasin tuosta harjoittelusta kommentit. Kuskit, jotka on ajaneet aikaisemmin radalla tietävät kyllä miten sillä ajetaan.
Kyse ei ole ajoharjoittelusta treeninä, mutta tietäisi mihin suuntaan rata kääntyy... Tuntemattomalla radalla. Tutustumisajo.
Hyvinkää on muuten kovin tuttu paikka treenaamiseen, samoin Vantaa.
Ja jokainen rata on kävelty, sehän on selvää, että ei tuntemattomalle voi mennä noin vain. Edes joku haju pitää olla.

Esim. Heinolassa aamu tutustumisajo peruttiin.
Ei meilläkään kuski pidä tätä ongelmana, minä isänä pidän.

Meidän osalta alkaa nyt olla nuo radat ajettu, joten ei enää niin suuri ongelma meille, alkaa olla tuttuja.
Ihan ajattelen ajamaan mahdollisesti saapuvia uusia kuskeja.

Hankasalmella kun alkoi treenit, tuttavamme vetivät lonkkaa. Kysyin, eikö treenikierroksia. Ehei, autot vaan kuluu, tuttu rata, viime vuonna ajettiin, vastasivat.

Jos ei perjantaitreeni mahdollisuutta ja taas vedotaan aikatauluihin, suosittelisin kirjanpitoa, kuka kuski ei ole koskaan ajanut radalla, hänelle ne tutustumiskierrokset kisa-aamuna.

En nimittäin ole vielä törmännyt yhteenkään kuskiin, joka nostaisi sen takia, että kisalähdössä ei tiedä mihin suuntaan rata kääntyy, jos kaveri menee siinä edessä...
Jokaiselllahan meistä on Vatasen jalat, mutta valitettavasti monella omat kädet ;)
Jossain vaiheessa jollekin voi käydä ikävästi. Jokaiselle kuitenkin se eka kisa on ensimmäinen.

timi

Jos ei aamuharjotukset tai radankävely riitä ni mikä sitten? En ainakaan itse ole saanut yhtään sen vetreempiä käsiä ajanut harjoitukset tai en. Ja se on ihan yks ja sama mistä se kello pannaan päälle kun se kokonaisaika mikä kuluu maaliintulosta siihen kun auto on viivalla ratkasee. Ja olen kuullut että jotkuhan ajaa jopa puidenvälissä tutustumatta reittiin ennakkoon.

Jürgen

Itse kyllä ajan harjoitukset aina kun vaan mahdollista, ei hyvä auto siitä kulu   ;)

Harjoitusten pois jääntiä perustellaan yleensää radan kestämisellä koko kilpailupäiväksi ja esim. Heinolassa 2014 oli niin paljon kuskeja että radan kesto oilisi vaarantunut.
Talvella, varsinkin tälläisinä lauhona kuin nyt kaksi peräkkäistä on ollut, jään kesto on koetuksella pienilläkin osallistujamäärillä ja on perusteltua.

Talviradat ovat usein pellolle tai järvelle jäädytettyjä ja muuttuvat joka vuosi erilaiseksi, joko täysin tai osittain. Näille radoille ei päästä harjoittelemaan kun jalkaisin. Ei auta vaikka viimevuona ajoinkin sitä monta kierrosta, rata on sama kaikille...

Minun kirjotukset ovat vain yleistä toteamista, eivät kenellekään henkilökohtaisesti osoitettuja...
Kuljettaja S48

tonsba

onko mitään päätetty siitä, että hyväksytäänkö valot jotka on ledeillä? vaikka niissä ei vissiin tuo watti määrä täytykkään

Tavikainen

#81
En ole niin perehtynyt peräkärryn led-valoihin mut jos ne on E-hyväksyttyjä niin eikös jarru- ja vilkunvalon pitäis vastata perinteistä 21W polttimoo.

Ja onhan noita ledejä ollut tuolla autojen perässä.

Korjakoon joku Wateista enemmän tietävä....!

Tuommoisiako tarkoitit?

http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=16354
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Corleone

Wattiloista niin tiiä mut valoteholtaan ne pitäs olla vastaavia,  ja on niitä ollu,  omassakin kipossa on. Vilkku takavaloks ja jarruvalo jarruvaloks ni hyvä tulee.
Team Tapis

Vord Escort S119

Support KTR - Karvaturpa Reisinki

Tavikainen

sitä mieltä minäkin olen Corleone.
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing