Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
03.06.20 - klo:06:28
 
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kattopilari  (Luettu 6118 kertaa)
hape.s
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 45


Profiili
« : 20.02.10 - klo:22:46 »

Korimuutokset ovat sallittuja, mutta kattopilarit tulee säilyttää alkuperäisenä sekä tulipeltiä saa siirtää MAX. 30cm.

Noinhan se säännöissä lukee, mutta kun on kyseessä auto jossa on kaaret sisällä ja siitä on kattoa laskettu n,5cm joka pilarista, ni saakohan tällä rokkia tulla ajamaa? Ilmeisesti tehty jotain kiihdytys autoa huonolla menestyksellä aikanaan kun kaaret kyllä kattaa koko korin runko alan. Ja kyseisen auton merkin ja mallin joku jopa voi arvata!
tallennettu
Swoop
Ylläpitäjä
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1108


L40 ja K108


Profiili
« Vastaus #1 : 23.02.10 - klo:10:16 »

Tutkin sääntöjä ja sen jälkeen luin ajatuksella kirjoituksesi, ymmärrän asian näin;
JOS autosi kattopilareihin on kajottu, autolla ei saa ajaa Rokkirallia. Säännöissä ilmoitetaan kattopilareiden pitoa alkuperäisenä, joten katon laskeminen tuskin tukee tätä sääntöä.

Pyydän samalla muita asiantuntevia vastaamaan tähän oman mielipiteensä asiasta Hymyilee



tallennettu

Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com
Jürgen
Rokkiralli ry kuljettajien edustaja 2019
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 912


Profiili
« Vastaus #2 : 23.02.10 - klo:12:27 »

Tämä kattopilareihin kajoaminenhan tapahtuu myös esim. kolariautossa johon on katto vaihdettu, kuitenkaan se ei estä auton "rokkikäyttöä". Voidaanko tuo choppaus käsitellä katon vaihtoon verrattavana juttuna?
Alunperinhän tuo kattopilari sääntö tuli siitä kun autoja kevennettiin leikkamalla kattopilareiden ym. sisäpellit pois niin että jäi vain ulkopellit jäljelle, eikä aina niitäkään. 
Autot jotka on alkukatsastettu ennen tuota sääntöä kevennetyillä kattopilareilla saa olla edelleen kevennetyillä kattopilareilla ja luonnollinen poistuma hoitaa asian pikkuhiljaa. Näin asia alunperin tuotiin julki.
tallennettu

Kuljettaja S16 ja V151  kaudella 2019
hape.s
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #3 : 23.02.10 - klo:14:50 »

Joo ei se siitä sen enempää ole heikentynyt kuin tuo mainittu kolari auto johon katto vaihdettu.
tallennettu
pirhonen
Kuskit
Jäsen
*
Poissa Poissa

Viestejä: 68


Profiili
« Vastaus #4 : 03.03.10 - klo:11:38 »

voisikohan päättäjätkin ottaa kantaa kysymykseen???
tallennettu
minnis
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #5 : 03.03.10 - klo:18:11 »

Aikoinaan sheikki arvioi kattopilarit ja päätti että pääseekö ajamaan jos niihin oli tehty muutoksia. Rajan vetäminen on aika hankalaa kun halutaan että ne pysyy alkuperäisinä. Kaikki ei osaa hitsata niitä niin että ne kestää.

Käsittääkseni katon koskemattomuus on myöskin rajattu perien lyhentelyjen takia, ettei lyhennetä liikaa, niin että takapilarit katkaistaan yms. sitä tässä tapauksessa ei ole haettu ja katon mataluudesta ei ole mitään oikeata hyötyä kilpailijalle.

Mun mielestä kyseisen auton voi päästää ajamaan jos katto on hyvin tehty. Katsastuspäällikkö tavikainen ratkaiskoon asian.


terv. trogen
tallennettu
hape.s
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #6 : 09.03.10 - klo:20:06 »

Kyllähän sitä vois ruveta uuttakin tekee tässä vastausta odotellessa mutta kun tuossa noi kaaretkin olis jo valmiina ni ei viittis! Mikään kohta ei kyllä heikentyny ole katon laskemisen takia ja varmaan ei mitää hyötyä siitä ole, enemmän haittaa.
tallennettu
Tavikainen
Rokkiralli Ry Puheenjohtaja
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1184


Profiili
« Vastaus #7 : 10.03.10 - klo:21:01 »

Hyväksytään, kunhan määrä pysyy samana. 

Mutta jos joka autosta ruetaan kattoja laskemaan niin siihen puututaan kyllä.
Ja muutenkin kattopilareita jos katkotaan esim. katon vaihdon tai kaarien teon takia, niin on kyllä syytä hitsata ne kunnolla ja mielellään katkaisu kohdasta vaikka vahvistaakin.
tallennettu

Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing
Edi
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 21



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 20.04.10 - klo:19:46 »

Oli mullakin celica jossa palokunta oli saksilla leikelly katon irti, hitsasin sen siististi takas paikoilleen, tuskin sitä edes huomas.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: