Rokkirallifoorumi

ROKKIRALLI => Kysy ja vastaa => Aiheen aloitti: hape.s - 20.02.10 - klo:22:46



Otsikko: Kattopilari
Kirjoitti: hape.s - 20.02.10 - klo:22:46
Korimuutokset ovat sallittuja, mutta kattopilarit tulee säilyttää alkuperäisenä sekä tulipeltiä saa siirtää MAX. 30cm.

Noinhan se säännöissä lukee, mutta kun on kyseessä auto jossa on kaaret sisällä ja siitä on kattoa laskettu n,5cm joka pilarista, ni saakohan tällä rokkia tulla ajamaa? Ilmeisesti tehty jotain kiihdytys autoa huonolla menestyksellä aikanaan kun kaaret kyllä kattaa koko korin runko alan. Ja kyseisen auton merkin ja mallin joku jopa voi arvata!


Otsikko: Vs: Kattopilari
Kirjoitti: Swoop - 23.02.10 - klo:10:16
Tutkin sääntöjä ja sen jälkeen luin ajatuksella kirjoituksesi, ymmärrän asian näin;
JOS autosi kattopilareihin on kajottu, autolla ei saa ajaa Rokkirallia. Säännöissä ilmoitetaan kattopilareiden pitoa alkuperäisenä, joten katon laskeminen tuskin tukee tätä sääntöä.

Pyydän samalla muita asiantuntevia vastaamaan tähän oman mielipiteensä asiasta :)





Otsikko: Vs: Kattopilari
Kirjoitti: Jürgen - 23.02.10 - klo:12:27
Tämä kattopilareihin kajoaminenhan tapahtuu myös esim. kolariautossa johon on katto vaihdettu, kuitenkaan se ei estä auton "rokkikäyttöä". Voidaanko tuo choppaus käsitellä katon vaihtoon verrattavana juttuna?
Alunperinhän tuo kattopilari sääntö tuli siitä kun autoja kevennettiin leikkamalla kattopilareiden ym. sisäpellit pois niin että jäi vain ulkopellit jäljelle, eikä aina niitäkään. 
Autot jotka on alkukatsastettu ennen tuota sääntöä kevennetyillä kattopilareilla saa olla edelleen kevennetyillä kattopilareilla ja luonnollinen poistuma hoitaa asian pikkuhiljaa. Näin asia alunperin tuotiin julki.


Otsikko: Vs: Kattopilari
Kirjoitti: hape.s - 23.02.10 - klo:14:50
Joo ei se siitä sen enempää ole heikentynyt kuin tuo mainittu kolari auto johon katto vaihdettu.


Otsikko: Vs: Kattopilari
Kirjoitti: pirhonen - 03.03.10 - klo:11:38
voisikohan päättäjätkin ottaa kantaa kysymykseen???


Otsikko: Vs: Kattopilari
Kirjoitti: minnis - 03.03.10 - klo:18:11
Aikoinaan sheikki arvioi kattopilarit ja päätti että pääseekö ajamaan jos niihin oli tehty muutoksia. Rajan vetäminen on aika hankalaa kun halutaan että ne pysyy alkuperäisinä. Kaikki ei osaa hitsata niitä niin että ne kestää.

Käsittääkseni katon koskemattomuus on myöskin rajattu perien lyhentelyjen takia, ettei lyhennetä liikaa, niin että takapilarit katkaistaan yms. sitä tässä tapauksessa ei ole haettu ja katon mataluudesta ei ole mitään oikeata hyötyä kilpailijalle.

Mun mielestä kyseisen auton voi päästää ajamaan jos katto on hyvin tehty. Katsastuspäällikkö tavikainen ratkaiskoon asian.


terv. trogen


Otsikko: Vs: Kattopilari
Kirjoitti: hape.s - 09.03.10 - klo:20:06
Kyllähän sitä vois ruveta uuttakin tekee tässä vastausta odotellessa mutta kun tuossa noi kaaretkin olis jo valmiina ni ei viittis! Mikään kohta ei kyllä heikentyny ole katon laskemisen takia ja varmaan ei mitää hyötyä siitä ole, enemmän haittaa.


Otsikko: Vs: Kattopilari
Kirjoitti: Tavikainen - 10.03.10 - klo:21:01
Hyväksytään, kunhan määrä pysyy samana. 

Mutta jos joka autosta ruetaan kattoja laskemaan niin siihen puututaan kyllä.
Ja muutenkin kattopilareita jos katkotaan esim. katon vaihdon tai kaarien teon takia, niin on kyllä syytä hitsata ne kunnolla ja mielellään katkaisu kohdasta vaikka vahvistaakin.


Otsikko: Vs: Kattopilari
Kirjoitti: Edi - 20.04.10 - klo:19:46
Oli mullakin celica jossa palokunta oli saksilla leikelly katon irti, hitsasin sen siististi takas paikoilleen, tuskin sitä edes huomas.