Kuskin oven kevennys

Aloittaja tero84, 20.02.10 - klo:22:04

« edellinen - seuraava »

tero84

Saako kuskin ovi olla vaikka lasikuidusta jos sisä puolella on se 1mm pelti missä on kahvat ja ikkuna veivit kiinni.

Lrt

Säännöt lukien ymmärtää että kuskin ovea ei kevennetä. apparin oven voi laittaa vaikka lasikuidusta.

tero84

Säännöissä sanotaan näin: Kuljettajan ovea ei saa keventää. Jos kyseinen toimenpide on jo tehty, ovea pitää tukea vähintään 1mm paksuisella sisäpellillä, johon rakennetaan kahvat sekä ikkunaveivit. Tämän hän voisi ymmärtää niin et jos ovi on kevennetty niin sen vahvistamiseen riittää toi 1mm vahvuinen sisäpelti eli ulko pinta voisi siis olla vaikka lasikuitua.

alikoski

Lainaus käyttäjältä: tero84 - 21.02.10 - klo:11:34
Säännöissä sanotaan näin: Kuljettajan ovea ei saa keventää. Jos kyseinen toimenpide on jo tehty, ovea pitää tukea vähintään 1mm paksuisella sisäpellillä, johon rakennetaan kahvat sekä ikkunaveivit. Tämän hän voisi ymmärtää niin et jos ovi on kevennetty niin sen vahvistamiseen riittää toi 1mm vahvuinen sisäpelti eli ulko pinta voisi siis olla vaikka lasikuitua.

keventämisellä on alunperin tarkoitettu niitä oven sisäpuolisia härpäkkeitä, mihin tulevat lasinnostimet yms kiinni, eli jos ovi on tyhjennetty sisältä niin silloin pitää laittaa tuo 1mm pelti siihen..

en tiedä miten lasikuitu oveen suhtaudutaan- mutta itse en ainakaan hyväksyisi ( omaan autooni ), on hieman erilainen materiaali kuin pelti..

ja jos tolla sun ajatuksella ajatellaan:) niin eikös ulkopinta vois olla vaik 1mm pleksiä? olis ainakin kevyt ;D

eiköhän tähän joku sääntö operaattori anna vastauksensa vielä, ja samalla mulle jäähyn ;)

Jürgen

Lainaus käyttäjältä: alikoski - 21.02.10 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: tero84 - 21.02.10 - klo:11:34

keventämisellä on alunperin tarkoitettu niitä oven sisäpuolisia härpäkkeitä, mihin tulevat lasinnostimet yms kiinni, eli jos ovi on tyhjennetty sisältä niin silloin pitää laittaa tuo 1mm pelti siihen..

en tiedä miten lasikuitu oveen suhtaudutaan- mutta itse en ainakaan hyväksyisi ( omaan autooni ), on hieman erilainen materiaali kuin pelti..

ja jos tolla sun ajatuksella ajatellaan:) niin eikös ulkopinta vois olla vaik 1mm pleksiä? olis ainakin kevyt ;D

eiköhän tähän joku sääntö operaattori anna vastauksensa vielä, ja samalla mulle jäähyn ;)

Kyllähän tuo Alikosken kevennysteoria taitaa olla se alkuperäinen idea.  Pleksistä en kyllä laittaisi autooni mitään, en ikkunaa enkä ovea koska sehän pamahtaa sirpaleiksi iskusta.
Eli eiköhän se kuskin ovi anneta olla siitä materiaalista mistä tehdas on sen alkujaan valmistanut. Jos kuitenkin joku haluaa ajaa vaikkapa Corvetella niin suotakoon se hänelle.
Kuljettaja S48

tero84

[/quote]

Itse asiassa olen hommaamassa rekkojen konteissa käytettyä lasikuitu levyä mikä on taipuisaa ja kestää kolhuja toimii periaatteessa samalla tavalla kuin polykarponaatti mutta maali pysyy paremmin kiinni ja sitä käyttäen olisi tarkoitus hiukka levittää volvoa ja siinä samalla kevennellä niitä ovia mut kai se kahden oven poisto ja yhden kevennys sit riiittää. Taka ovien poistamista ei kait mikään sääntö kiellä.

Jürgen

::)  Kai nyt sentään ne poistettujen ovien jättämät reijät jollain ummistat.

...ovien lukumäärän muuttamistahan säännöt eivät kiellä  ;)

Tämähän oli ensin kilpailukiellossa liiallisen korimuutoksen (keventämisen) vuoksi.
Kuljettaja S48

tero84

Kyllä tarkotus oli ne jollain tulpata vaikka sillä lasikuidulla jos nyt muiden ongelmien takia kerkeän syventymään koko hommaan ennen kesä kautta.

Swoop

Joo, kyllä se niin on ettei siihen kuskin oveen kajota sen enmpää (en vain osannut muotoilla lausetta niinkuin Alikoski teki, kiitos siitä)
Asia on JUURI niin kuin Alikoski selitti, elikkäs keventämisestä VAIN oven sisäpuolelta, ei itse ovea...

Muista Tero84 oma turvallisuutesi, se on kaikista tärkein asia koko harrastuksessa!
Se asia menee jopa sen nopeimman auton edelle..  :)

Kuvat viime kauden Tammisaaresta, kun Toni Kivistölle meinasi käydä kalpaten kun tiimikaveri Ari Koski yritti pyrkiä aivan väkisin Tonin liiveihin.
Tai kuka se nyt kenekä liiveihin siinä rytinässä nyt halusikaan pyrkiä??!?

Onneksi ovi piti pintansa ja Toni sai pitää jalkansa!

Halutessasi nähdä kyseisen rytinäkuvasarjan alusta loppuun, sen on upeasti taltioinut Jari Debner ->
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dh3q+jari-debner-rokkiralli-tammisaari-2792009.html
Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com

Gamala

Sen verran elänyt lasikuitujen kanssa että lasikuitu ovi olisi tuossa tapauksessa pamahtanut paskaksi ja sitten olisi ollut kuski täysi lasikuituja. vaikka ylläolevan auton ovi oli aika hapan (ruosteinen) niin silti vältyttiin pahemmalta onneksi.

Jürgen

Siksi vältyttiin pahemmalta koska tuossa Volvon ovessa on tuo turvapalkki kuten kuvasta näkyykin.
Nyt joku ajattelee että laitanpa omaan kilpuriini turvakaariputken tonne oven sisään. Nyt kannattaa kuitenkin pistää jäitä hattuun sillä sen putken kiinnitys oveen on todella vaikea tapaus. Ettei vaan käy niin että kylkitörmäyksessä se putki irtoaa osittain ja seivästää kuljettajan kyljen tai rinnan arvattavasti pahoin seurauksin. Tuossa Tonin auton ovessakin näkyy se suunta (katso oven alareunan taitos) johon se putki olisi saattanut kääntyä jos se olisi vaan ollut hitsuuteltu mätiin pelteihin kiinni. Irtoaminen takapäästään olisi saattanut vahingoittaa kuljettajaa.
Kuljettaja S48

Lrt

apparin oveen toi (rekka ) lasikuitu/muovi onki hyvää  halpa ja helppo laittaa. niitä superi autoissa on ollukki.  joustaa eikä tuu heti lommoja.

Swoop

Henkilökohtaisesti sanon uudelleen että kuljettajan ovi on oltava tukeva.

Itse yritin kivuta autollani ToimistoTuijan syliin Jämsässä, onneksi ovi oli vahva ja Tuija selvisi pahimmilta kolhuilta...
Pahin kolhu oli molempien kuljettajien järkytys säikähtämisen jälkeen...

Kuljettajan oven kanssa ei ole leikkiminen...
Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com

Jürgen

Teloitsä (X)Ex-Komeen oven  ??? 
No se ei ole muutenkaan mikään panssariovi joten ei sitä pidä millään kakkosnelosella nuijia.
Kuljettaja S48