Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
21.10.20 - klo:10:22

Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ladyt ja lisäsenkki  (Luettu 10288 kertaa)
Tavikainen
Rokkiralli Ry Puheenjohtaja
Hallitus
Konkari
Poissa Poissa

Profiili
« : 26.03.17 - klo:20:34 »

-Ladyluokkaan lisälenkki.
Tällä olisi tarkoitus vähentää lähtösuoran ja ensimmäisten mutkien rytinöitä. ( Tää toimii vain Joutsassa )
Voitaisiko tätä edes kokeilla?
Sama pistelaskun kuin junnuilla

-Kokeillaan mahdollisuuksien mukaan kesäkauden aikan, sellaisissa paikoissa, joissa lisälenkki kestää sen.
 - Ladyt samoille pisteille, kuin juniorit.

Tälleen on kokouksessa päätetty. Aloitetaanko heti kesäkauden alusta ja ajetaan kokokausi vai kokeillaanko jossain kisassa?

Ottakaas vain Ladyt tähän aiheeseen kantaa.
tallennettu

Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing
Tarja
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 26.03.17 - klo:21:20 »

Lähtösuoran ongelmaan toimii tiukempi tuomarointi kun usein käännetään lähöstä päälle.Samoin mutkassa sama tilanne.Sääntökokous on jääny käymättä kun nää työt..Ainoo paikka jossa siitä apua on Joutsa.Vois ensin kokeilla kyllä.
tallennettu
krossse
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 27.03.17 - klo:07:20 »

Nimenomaan tiukempaa tuomarointia näissä tilanteissa, itselläni ei ainakaan ole mielenkiintoa ottamaan lisälenkkiä mukaan ladyluokkaan.. Voihan sitä jossakin kisassa kokeilla (juurikin Joutsa), mutta itse pudottaudun pois jos ruvetaan koko kesäkautta ajelemaan näin..
tallennettu

L85 Moukari Team
MalluMälvääjä
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 27.03.17 - klo:12:37 »

Ongelmahan on omasta mielestä juurikin kuin tuossa ylempänä jo kerrottu. Antaahan tuo lisälenkki kyllä hieman "jännitystä" peliin.  Itse en ole lisälenkin kannalla,  mutta ainahan sitä voi kokeilla.  Eli kokeillaa nyt ensin ja mietitää jatkuvuutta sitten sen jälkeen  Cool
tallennettu

MV-Racing L8/K319
MagiaMöhis
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 27.03.17 - klo:20:56 »

Eipä tuo muualla taida lähdön ryskeisiin vaikuttaa tosiaan kun Joutsassa. Joten varmaan tuohon ajolinjan vaihtamiseen ennen valoja olis syytä kiinnittää enemmän huomiota.
Itsekin penkalla p*rkeleitä huudellessa, olen jotain kiilailua ennen valoja huomannut.  Hymyilee leveästi
Ja jospa se mutkissa ryskääminen vähenee, kun keulat muuttuu?
Mun elämääni ei kovin oo nuo asiat häirinnyt, niin ei olis kyllä intoa ruveta muuttamaankaan.
Ennemmin opettelen ajamaan vähän kovempaa.  Iskee silmää
Ja voidaan kokeilla minunkin puolesta.
tallennettu
MagiaMöhis
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 28.03.17 - klo:12:51 »

Kysyn, vastaan ja kommentoin.
Kardaanejakin on ensimmäisessä mutkassa meitä enemmän, ja varmasti myös kolisee.
Onko se niin että pojilla vaan ei niin mene tönimiset tunteisiin?
Kohta on tunteet pinnassa kun joku ei satu väistämään tarpeeks lisälenkiltä tullessa?
 Hymyilee
tallennettu
Minttu
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 28.03.17 - klo:12:58 »

Ehkä juurikin tiukempi tuomarointi olisi parempi tässä vaiheessa. Ja miksi lisälenkkki leideihin? Joo lähdön rytinöihin, mutta tämäkin toimisi siis vain Joutsassa Pyörittää silmiään
Ja eikö lisälenkkiä kannattaisi sitten kokeilla myös vetareissa ja kardaaneissa kun niitä on kuitenkin varmaan puolet enemmän kuin leidejä?

Joutsassa lähdön rytinässä olen itsekkin penkalle päätynyt mutta eipä se mun elämään ole mitenkään vaikuttanut. Kun eikös pikku rytinät kuulu kuitenkin lajin luonteeseen  Cool mutta sitten taas jos sikaillaan tarkoituksella niin tiukempaan syynin koko lähtö ja ekat mutkat... Harmi kun ei päässyt sääntökokoukseen.
tallennettu
Napri
Hallitus
Jäsen
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 28.03.17 - klo:15:31 »

Eipä taida enää olla niitä kuskeja juurikaan ajamassa ketkä silloin joskus sitä ehdotuksena heitti ja mitä itse siitä ymmärsin niin sen tarkoitus olisi  vähentää niitä väkisin päälle ajoja kun kaikki tuuppaa itsensä siihen ekaan mutkaan...lisälenkin avulla voisi olla mahdollisuus nousta ylöspäin vaikka lähdössä vähän töpeksisi...itse haluaisin ihan mielenkiinnolla kokeilla ja katsoa pääsisikö dementiakerhoon Virnistää mutta suurella todennäköisyydellä en itse pääse sitä kokemaan koska ainakin tää vuosi on mun osalta ajettu...
« Viimeksi muokattu: 28.03.17 - klo:16:25 kirjoittanut Napri » tallennettu
Anne
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 30.03.17 - klo:10:32 »

Oma ajatus on että monesti ne rytinät johtuu nimenomaan siitä kun lähdöstä on saatava ensimmäiseen mutkaan hyvä paikka sijoittuakseen erässä. Ohituksia ilman edellä ajavan virhettä tai teknistä murhetta kärkikahinoissa harvemmin tapahtuu. Eli jos lisälenkki käytössä niin ihan ajamalla ratkaistaan enemmän, suuntaan tai toiseen.. Kenelläkään ei myöskään ole varaa ajella keulilla ”varman päälle vauhtia”, joka sekin osaltaan lisää tapahtumia ja mielenkiintoa kisaan. Kannatan siis lisälenkin ajamista ja ihan laajemminkin  kuin kokeiluna ja heti käyttöön..
tallennettu
Tavikainen
Hallitus
Konkari
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 30.03.17 - klo:21:00 »

Se toisi taktikointia erään että missä vaiheessa käy lisälenkillä. Ja lädössä viimeiseksi jääneenkin olis mahdollisuus nostaa sijoitusta lisälenkin ansiosta, jos ei ajamalla pääse ohi.

Mut tää on nyt täysin teidän kuskien päätettävissä. Se vaan tuotiin kokouksessa esille.

Et uuden opettelu on että muistaa kiertää lisälenkin, jos siihen päädytte.
tallennettu

Jani Tavikainen
Kukko Racing
s40racing
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 31.03.17 - klo:08:40 »

Katsojan näkökulmasta katsoen. Lady:jen lähtöihin tulisi lisää jännitystä lisälenkin avulla. Nyt keulaan päässyt voi ajella hissukseen ja voittaa lähdön. Superissa näkee hyvin että lähdössä epäonnistunut voi oikea aikaisella lisälenkillä pelastaa kisansa. Hitaamman perässä ei kannata ajella.
Tv: markku vehviläinen
tallennettu
Mici
Kuskit
Seniori
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 01.04.17 - klo:12:20 »

Toivottavasti en kyseistä luokkaa tuu koskaan ajamaan mut komppaan edellistä.
tallennettu

2021 superia pikkuaudilla
sirppilä
Kuskit
Täysjäsen
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 06.04.17 - klo:20:40 »

Minua ei haittaa vaikka lisälenkki ajettaisiin, tosin en tiedä auttaako se mitään rytinöihin....itse aiheutan katasrofia lähinnä siitä syystä, kun en osaa ja yritän vaan selviytyä hengissä maaliin saakka  Järkyttynyt
-Mirtsu
tallennettu

KASAAN JA MYTTYYN, ROMUKS JA RYTTYYN!
Susanna
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 09.04.17 - klo:15:19 »

Kyllä olen valmis ajamaan lisälenkin muuallakin kuin Joutsassa, sikälimikäli sen muistan kiertää Virnistää
tallennettu
Tavikainen
Hallitus
Konkari
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 10.04.17 - klo:07:32 »

Keskustellaan kuljettajakokouksessa asiasta lisää.
tallennettu

Jani Tavikainen
Kukko Racing
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: