V8 jenkki-kalusto?

Aloittaja J-EL, 29.01.10 - klo:15:16

« edellinen - seuraava »

J-EL

Morjesta,
Olen tässä pientä salapoliisityötä tehnyt ja koittanut selvitellä minkä verran tuota jenkki kalustoa on kisoissa ollut ja missä mikäkin kalusto menee nykyään. Tuohon alas koitin listata joitain, mitä muistan. Kaikki nämä kouvolassa olen radalla nähnyt, joten niiden pohjalta lista on tehty.  ;D toivottavasti joku osaa lisää infoa näistä kertoa...
Pakaan AA racingillä   ollut ainakin muutamia?:
Dodge Van - Oli muistaakseni jossain vaiheessa toinen takakylki leikattu irti (Mahtava laite)  ;D
Plymouth Fury STF? - Sama temppu tehty tällekkin?
Dodge Aspen - oli muistaakseni joskus super Rockissa... taisi mennä romuralliin?

Aaltosen Erkka ajoi joskus kouvolassa oranssi/mustalla  Aspen Coupella. vuosi 2003? menikö Romuralliin?
Samassa kisassa oli myös vihreä AMC Hornet. Kuskia en muista, mutta vuosi vai kaksi tuon jälkeen tais olla myös kouvolan talvikisassa oranssin värisenä? Kellähän nykyään?

Sitten on viininpunainen Teijo Osmon Oldsmobile ja on vielä siellä heinolassa.

Perkule, kun olen vanhat videotkin jonnekkin hukannut... :'(
Jos jollain on kuvia/videoita, niin niitä olisi mukava nähdä.

Täällä kouvolassa on pari kilpuria ensikaudeksi tulossa. :)

Lrt

ja myös jussi69, piilottanu vaa sen jenkki (rohjon) corollaann.

Norrena

Nissisen lisäksi nähty toinenkin V8 Corolla. Ainakin Heinolassa -09 oli viivalla coupe KE-35 varustettuna V8:lla.

Sheikki on ajanut V8 Oldsmobilella rokkirallia Somerolla. Jäi vain 1 kisan ihmeeksi?

Sutii mielessä vielä joku, muuten saa mieleeni...

Ja oliko Pakaan AA-racingilla STW:tä 2? Lähtöluetteloissa mainittu Plymouth Fury ja Dodge Coronet. Vai oliko sittenkin yksi ja sama? Autothan ovat ulkonäöltään samanlaisia.

Se Aspen, joka nähtiin Super rokissa ei taitanut olla sama sama, jolla ajettiin romuralli Ahvenistolla -07. Tämä Aspen oli uudelleen viivalla Helsingin romurallissa -07, jossa mukana myös Hullu Harri tuolla Coupe Aspenilla.

Muitakin jenkkejä on näty romurallissa:
Tavi Roope ajoi romurallia Saratogalla Lappeenrannassa -09 ja Tappari Buickilla Helsingissä -07
Romurallin puolella on nähty muitakin jenkkejä, mutta kauan kauan sitten. Mm: Chevy II, Plymouth Valiant.

Näistä asioista olisi kiva saada joku muistelot, ennenkuin kokonaan unohtuvat.

Tappari

Lainaus käyttäjältä: Norrena - 29.01.10 - klo:18:09

Ja oliko Pakaan AA-racingilla STW:tä 2? Lähtöluetteloissa mainittu Plymouth Fury ja Dodge Coronet. Vai oliko sittenkin yksi ja sama? Autothan ovat ulkonäöltään samanlaisia.

Se Aspen, joka nähtiin Super rokissa ei taitanut olla sama sama, jolla ajettiin romuralli Ahvenistolla -07. Tämä Aspen oli uudelleen viivalla Helsingin romurallissa -07, jossa mukana myös Hullu Harri tuolla Coupe Aspenilla.

Muitakin jenkkejä on näty romurallissa:
Tavi Roope ajoi romurallia Saratogalla Lappeenrannassa -09 ja Tappari Buickilla Helsingissä -07
Romurallin puolella on nähty muitakin jenkkejä, mutta kauan kauan sitten. Mm: Chevy II, Plymouth Valiant.

Näistä asioista olisi kiva saada joku muistelot, ennenkuin kokonaan unohtuvat.

Yritän minäkin lisätä ja muistella:

No, sen mun romurallivehje oli etuvetoinen Buick Skylark kutosen koneella. Kuvia tuolta: http://www.tappari.net/zhki07.htm

Siinä Aspenissa, kun se oli romurallissa, niin Ahvenistolla ja helsingissä oli eri kuskit. Ahvenistolla Tianen (etunimi hukassa) ja Helsingissä sillä ajoin Kittipallo Kylliäinen. Samassa kisaasa hullu Harri oli sillä Aspenilla. Kummatkaa eivät pärjänneet niillä.

Erkka Aaltosen Aspen Coupe on sama kuin mikä oli Hullu Harrilla. Erkalla oli Aspen myynnisssä. Minä vähän hieroin kauppaa, mutta homma jäi puolitiehen. Ehdotin sitä Harrille. Se ei sitä ihan heti ostanut, mutta vähän myöhemmin.

Tuolla on ainakin Tiasten pelit jotka ovat noissa kuvissa avattuja kuin säilykepurkit: http://personal.inet.fi/cool/kb1/rokki_2003.htm

Sieltä löytyy myös Aaltosen Erkan Coupe:

Joku ajoi AMC Hornetilla (nimi on kielen päällä):

Olikohan tämä sama Aspen joka oli romurallissakin, mistä aiemmin Teemu ja minä mainittiin:

Kuvia rokkirallista vuosilta 2003, 2004 ja 2005: http://www.tappari.net/killerbrothers.htm Nostalgiaa! Katselkaapa!

Walley

Romurallissa meni vielä yx Dodge Dart jolla allekirjoittanut voitti ainoan osakilpailu voiton vuonna -94. Siitä ei ole kuin paperi kuva.

JPeltsi

Täytyypi tuossa sunnuntaina tutkiskella tarkemmin arkistoja, eiköhän sieltä suurimmasta osasta rokissa esiintyneistä jenkeistä löydy kuvia.

Pakaan AA-racingillä oli tosiaan kaksi STW:tä, ensimmäinen ekaa kertaa kouvolassa(?) kesällä 01 ja muuttui banaaniksi Kantvikissa helmikuussa 02. Vanihan oli ekaa kertaa Lahdessa maaliskuussa 02. Sitten myöhemmin tuli tuo kuvissakin näkyvä toinen stw

J-EL

Mahtoikohan tuon vihreän Hornetin kuljettaja olla Liimatainen?  ??? Yhden filmin löysin, mutta siitä ei kunnolla tuota nimeä kuullut.

Walley

Ari "Liima" Liimatainen, Lahdesta

grimmen

romuralli 1/-94 "Kristian" Laakso Valiant tai Dart ? ;2/-94 luultavasti sama auto Sheikillä + Montonen Ramlerilla. Löytyy videoarkistosta!!! Voi kopsata DVD:lle !

grimmen

Muistanko väärin että Sheikki ajoi aikanaan rokkirallia Somerolla jollain jenkillä (Keltainen)????

J-EL

Kaikki filmit kiinnostaa...pistin yv:tä. :D

Walley

Lainaus käyttäjältä: grimmen - 30.01.10 - klo:15:59
Muistanko väärin että Sheikki ajoi aikanaan rokkirallia Somerolla jollain jenkillä (Keltainen)????
Ajoin oransilla oldsmobile cutlacsella, josta ylempänä olikin maininta. Tota Montsan Rambleria en muistanutkaan.

Tappari

Lainaus käyttäjältä: Walley - 31.01.10 - klo:00:49

Tota Montsan Rambleria en muistanutkaan.

Mä muistan. Kirosit kuin ukkkonen, kun se Rampsu ei toiminut kunnolla. Vikaa en muista, mutta ehkä se oli lootas? Tämä siis romurallissa.
Joku ajo joskus Dodge Dartilla. En nyt ehdi lukea, että oliko siitä jo maininta, mutta kaveri oli silloin mulle uusi tuttavuus. Sekään ei oikein jostain syystä pelittänyt. Sen piti tulla toiseen kisaan sillä uudestaan, mutta ei tullut. Mun mielestä se oli vuosimallia 1963-1966 ja tumman sininen. Vuosi oli kai 1995. Näin muistelisin.

J-EL

Tuosta videolta nappasin nämä kuvat:

Tuota jenkkiä (dodge?) en muistakkaan. Ei vilahda tuossa filmissä kun lähdössä, enkä tiedä kuljettajaa...merkistäkään en ole varma.

Fury kouvolassa 01

Norrena

J-LE. Hei tuossa ylimmässä kuvassa näkyy se, mitä aiemmassa viestissä muistelin, muttei tullut nimi mieleen. Kyseessä taisi olla Janne Braun ja autona Chrysler. Eipä ihme, ettei tuota helpolla muista. Nähtiinkö tämä auto vain yhden kerran radalla?  Ja silloinkin vaan yksi kierros? Muistan, että autosta levähti kone. Kyseessä oli tuolloin Super Rock historian ensimmäinen lähtö. 

Vielä yksi jenkki auto tuli rokkirallin parista mieleen. Ei V8, mutta V6, eli Jari Tuohimaa ajoi Kouvolassa 10/02 Chevrolet Citationilla. Tämäkin auto jäi yhden kisan näytökseksi?

Nyt taitaa olla kaikki rokkirallin jenkkiautot tullut käytyä tässä viestiketjussa läpi ?