Sääntö muutos asioita

Aloittaja Tavikainen, 20.12.15 - klo:23:35

« edellinen - seuraava »

Tavikainen

Esitä sääntö muutos asioita.
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Majanen

Jauhesammutin 2kg pakolliseksi kaikkiin autoihin joilla kilpaillaan ja myyntiluokan autoissa tämän saisi ottaa aina mukaansa kun auton menee kaupan. Hinta esim. Motonetissä 19.90€  8)

Mici

Lainaus käyttäjältä: Majanen - 21.12.15 - klo:08:39
Jauhesammutin 2kg pakolliseksi kaikkiin autoihin joilla kilpaillaan ja myyntiluokan autoissa tämän saisi ottaa aina mukaansa kun auton menee kaupan. Hinta esim. Motonetissä 19.90€  8)

Nopeemmin se lippupiste sammuttaa jos kuski malttaa pysähtyä, jos ei malta niin turha se sammutin on siellä autossakin.
Ehkä ajan ehkä en

otto

Konepellin kiinnitys sokilla! Ei pultti ja mutteri viritelmillä. Jos konehuoneessa palaa niin nopeempi tempasta sokat auki kun alkaa niitä mahollisesti jo tulikuumia muttereita aukomaan.

Jürgen

Tarkennus tulipellin siirtoon, lähinnä sen mittaamiseen. Liikkeellä on monta eri variaatiota, joten vähennettäisi niitä tulkintoja.
Ehdotus: se 30cm siirto mitattaisi tuulilasin alareunasta  (sen sijainnissa ei liene tulkinnanvaraisuuksia)
Jo olemassa oleviin autoihin ei tehtäisi muutoksia mikäli mitta menee "yli"

Tarkennus akun kotelointiin, koteloimattomiksi hyväksyttäisiin myös AGM-akut, koska niistä ei valu mitään happoja vaikka se olisi kumossa.

Kuljettaja S48 ja V151  kaudella 2023

Mici

Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 21.12.15 - klo:19:58
Tarkennus tulipellin siirtoon, lähinnä sen mittaamiseen. Liikkeellä on monta eri variaatiota, joten vähennettäisi niitä tulkintoja.
Ehdotus: se 30cm siirto mitattaisi tuulilasin alareunasta  (sen sijainnissa ei liene tulkinnanvaraisuuksia)
Jo olemassa oleviin autoihin ei tehtäisi muutoksia mikäli mitta menee "yli"

Tarkennus akun kotelointiin, koteloimattomiksi hyväksyttäisiin myös AGM-akut, koska niistä ei valu mitään happoja vaikka se olisi kumossa.



Näitä kannatan, helpottaa ja selventää noita mittaustarpeita ja tosiaan akku jonka voi asentaa mihin asentoon vain tuskin vuotaa joten sen voisi jättää koteloimatta.
Ehkä ajan ehkä en

Jukka Oksanen

Vetolenkki edessä ei olisi ulkoneva. Eli esim bimmerin oma ruuvattava lenkki pois. Ketju tai liina roikkumaan. Syy tähän kun törmää kuskin oveen niin se yksi kerta kun se lenkki on 5 senttiä reidessä. Noita kun hyväksytty katsastuksessa aika paljon. Toinen mikä kaarissa tekisin lisää olisi putki tuulilasin alapuolelle samoin kuin lasin yläpuolella.

Lintti

#7
Lainaus käyttäjältä: Juki Kukko - 23.12.15 - klo:10:50
Vetolenkki edessä ei olisi ulkoneva. Eli esim bimmerin oma ruuvattava lenkki pois. Ketju tai liina roikkumaan. Syy tähän kun törmää kuskin oveen niin se yksi kerta kun se lenkki on 5 senttiä reidessä. Noita kun hyväksytty katsastuksessa aika paljon. Toinen mikä kaarissa tekisin lisää olisi putki tuulilasin alapuolelle samoin kuin lasin yläpuolella.
Mitenkäs tuon kaariputken onnistut sitten ympäri hitsaamaan ilman että tuulilasi on irti? tai sitten pitäisi irrotella kojelautaa yms. ja kun aika moni ei sitä tee, ja eikös se tulisi näkökenttään pahasti jos ei kojelautaa ota pois? Vai oonko nyt ihan pihalla että kyllähän se onnistuu :P

Jukka Oksanen

Lainaus käyttäjältä: Lintti - 23.12.15 - klo:18:03
Lainaus käyttäjältä: Juki Kukko - 23.12.15 - klo:10:50
Vetolenkki edessä ei olisi ulkoneva. Eli esim bimmerin oma ruuvattava lenkki pois. Ketju tai liina roikkumaan. Syy tähän kun törmää kuskin oveen niin se yksi kerta kun se lenkki on 5 senttiä reidessä. Noita kun hyväksytty katsastuksessa aika paljon. Toinen mikä kaarissa tekisin lisää olisi putki tuulilasin alapuolelle samoin kuin lasin yläpuolella.
Mitenkäs tuon kaariputken onnistut sitten ympäri hitsaamaan ilman että tuulilasi on irti? tai sitten pitäisi irrotella kojelautaa yms. ja kun aika moni ei sitä tee, ja eikös se tulisi näkökenttään pahasti jos ei kojelautaa ota pois? Vai oonko nyt ihan pihalla että kyllähän se onnistuu :P
No kyllä sen saa hitsattua jos kaaria osaa edes vähän tehdä. Kojelautahan on pulteilla kiinni ja oli vaan ehdotus tuo putki. Noitakin kaaria mitä olen nähnyt niin tuskin turvallisuutta huonontais. Mut jauhetaan teboililla lisää. Jos ehditään kun kehutaan itteämme 😙

Jürgen

Lainaus käyttäjältä: Juki Kukko - 23.12.15 - klo:19:14
Lainaus käyttäjältä: Lintti - 23.12.15 - klo:18:03
Lainaus käyttäjältä: Juki Kukko - 23.12.15 - klo:10:50
Vetolenkki edessä ei olisi ulkoneva. Eli esim bimmerin oma ruuvattava lenkki pois. Ketju tai liina roikkumaan. Syy tähän kun törmää kuskin oveen niin se yksi kerta kun se lenkki on 5 senttiä reidessä. Noita kun hyväksytty katsastuksessa aika paljon. Toinen mikä kaarissa tekisin lisää olisi putki tuulilasin alapuolelle samoin kuin lasin yläpuolella.
Mitenkäs tuon kaariputken onnistut sitten ympäri hitsaamaan ilman että tuulilasi on irti? tai sitten pitäisi irrotella kojelautaa yms. ja kun aika moni ei sitä tee, ja eikös se tulisi näkökenttään pahasti jos ei kojelautaa ota pois? Vai oonko nyt ihan pihalla että kyllähän se onnistuu :P
No kyllä sen saa hitsattua jos kaaria osaa edes vähän tehdä. Kojelautahan on pulteilla kiinni ja oli vaan ehdotus tuo putki. Noitakin kaaria mitä olen nähnyt niin tuskin turvallisuutta huonontais. Mut jauhetaan teboililla lisää. Jos ehditään kun kehutaan itteämme 😙

Sen putkenhan saa tehdä, monissa autoissahan siellä kojetaulun sisällä on jo valmiiksi tehtaan jäljiltä putki jonka voi halutessaan kiinnittää turvakaariputkiin.
Ei siitä varrmaan haittaakaan ole   :o
Rokkirallissahan ei ole kiellettyä laittaa sellaisia lisäputkia joita säännöissä ei vaadita...
Kuljettaja S48 ja V151  kaudella 2023

Mici

Lainaus käyttäjältä: Jürgen - 23.12.15 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: Juki Kukko - 23.12.15 - klo:19:14
Lainaus käyttäjältä: Lintti - 23.12.15 - klo:18:03
Lainaus käyttäjältä: Juki Kukko - 23.12.15 - klo:10:50
Vetolenkki edessä ei olisi ulkoneva. Eli esim bimmerin oma ruuvattava lenkki pois. Ketju tai liina roikkumaan. Syy tähän kun törmää kuskin oveen niin se yksi kerta kun se lenkki on 5 senttiä reidessä. Noita kun hyväksytty katsastuksessa aika paljon. Toinen mikä kaarissa tekisin lisää olisi putki tuulilasin alapuolelle samoin kuin lasin yläpuolella.
Mitenkäs tuon kaariputken onnistut sitten ympäri hitsaamaan ilman että tuulilasi on irti? tai sitten pitäisi irrotella kojelautaa yms. ja kun aika moni ei sitä tee, ja eikös se tulisi näkökenttään pahasti jos ei kojelautaa ota pois? Vai oonko nyt ihan pihalla että kyllähän se onnistuu :P
No kyllä sen saa hitsattua jos kaaria osaa edes vähän tehdä. Kojelautahan on pulteilla kiinni ja oli vaan ehdotus tuo putki. Noitakin kaaria mitä olen nähnyt niin tuskin turvallisuutta huonontais. Mut jauhetaan teboililla lisää. Jos ehditään kun kehutaan itteämme 😙

Sen putkenhan saa tehdä, monissa autoissahan siellä kojetaulun sisällä on jo valmiiksi tehtaan jäljiltä putki jonka voi halutessaan kiinnittää turvakaariputkiin.
Ei siitä varrmaan haittaakaan ole   :o
Rokkirallissahan ei ole kiellettyä laittaa sellaisia lisäputkia joita säännöissä ei vaadita...


Ei oo ei, mulla on 2 putkee. Originaali mikä ei oo kaarissa kiinni ja toinen kaariputkesta.
Jotenkin kun on toi oma elämä sen verta rakas että minimit on oikeesti minimit.
Ehkä ajan ehkä en

seppos

Suomi köytyy ja köyhtyy jatkossa vielä enemmän.

Eloon jää lajit, joissa riittävän ajoissa reagoidaan kustannustasoon.

Ehdotan, että SuperRok-luokassa kiellettäisiin slicks-rengas, sallituksi tulisi katuhyväksytyt (myös semi-slicksit), maximi leveys 225/45R18.

Iski silmille kun mietittiin, että ensi kausi ajettaisiin mekin Rainmasterin sijasta slickseillä kuten iso osa.
Leveät 8.5-9" vanteet a 130e/kpl ylöspäin, noita kun vähintään kuusi. Sitten varsinaiset slicksit uudet alkaen aina 150 e/kpl. Ja noitahan kai käsittääkseni menee joka kolmanen kisan jälkeen.
Tai sitten haalia 50 e/kpl käytettyjä, jos löytyy...


Tämä tietysti kirjoitettu osittain tuohon kustannukseen kauhistuneena, tuonkin rahan käyttäisin mielluummin vaikka alustaan.
Ehkempä periäkään ei rikkoontuisi niin paljoa.

Kieltoa ei ehken heti ensimmäisiin kisoihin, jotta ne, jotka on jo hankkineet kasan, ehtivät ajaa slicksit ensin pois.

Mici

Ei kai nyt enää superin renkaisiin puututa? Menee vähän jo luokan idea metsään siinä vaiheessa. Käytetyillä itekkin ajan ja ne riittää mulle. En silti ala uusia kieltämään.
Ehkä ajan ehkä en

joti69

Mielestäni sääntömuutoksien (= sääntöjen) pitää koskea muuttumattomina koko kautta alusta loppuun, ellei kyse ole säännöstä kesken kauden jolla parannetaan turvallisuutta radalla tai varikolla. Senkin muutoksen pitäisi sitten perustua jonkun vahingon uusiutumisen estämiseen. (ei kustannussäästöihin tai mutuun).
Auton rakentaminen ja kilpailukausi on kuitenkin pitkä projekti joka pohjautuu sääntöihin. Jos joku on jo ostanut rekallisen sliksejä siihen 450 heppaiseen superiin, niin ei varmasti halua jättää niitä käyttämättä tulevalla kaudella. Kokouksessahan voisi kyllä miettiä ja vahvistaa sääntöjä jo 2017 kaudelle, joten rakentelijoilla ja renkaanostajilla jäisi aikaa reagoida. Nythän aikaa jää vain noin 4 kuukautta ensimmäiseen kesäkisaan.
Rengassäännöillä saadaan laskettua kyllä rakennuskustannuksiakin, jos sliksit kielletään, rainmasterit sulaa alle "ylitehokkailla" autoilla jo yhdessä lähdössä niin turha olisi jatkossa sellaisia autoja rokkiralliin rakennella.

Hyvin vauhdikkaasti näytti kyllä Simosella kulkevan katurenkailla jopa src-autoa vastaan Hyvinkäällä. Että kyllä niilläkin on mahdollista menestyä.

Olisiko mahdollista että rokkiralli ry kilpailuttaisi tarjoukset sliksikauppiailta (onko muita kuin Avonin Timo Virtanen) joka toimittaisi kuorman kilpailupaikalle. Maksut etukäteen rokkirallin tilille tietysti. 400 renkaan kappalehinta saattaisi olla halvempi kuin 4 renkaan.

Mici

Oon edelleen sitä mieltä että jyrgenin tarkennukset ok. Muuten ei kannata sääntöjä muuttaa.
Tavataan sääntökokouksessa.
Ehkä ajan ehkä en