Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
01.04.20 - klo:16:16
 
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: superin autojen kunto  (Luettu 16163 kertaa)
jyrkimake
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #15 : 11.05.15 - klo:05:42 »

Kyllä jyrgenin ja Empun kanssa täysin samaa mieltä näiden muutamien autojen kunnosta.
Tämä asia lukee selvästi myös säännöissä.Ei sitten muuta kun hauskaa kisaviikonloppua kaikille Pieksämäelle
T.Country Side Racing Jyrki Mäkelä
tallennettu
K.Kotko
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 43

kotkot


Profiili
« Vastaus #16 : 11.05.15 - klo:06:56 »

On kyllä menossa super-rokki luokan "hienous" mitä lajissa oli vielä jäljellä, väärään suuntaan... ilmeisesti kaikkien sääntökirjassa ei lue mainintaa KOSKETUSKIELLOSTA?? Ja ymmärrän kyllä ne vahingot, mutten niitä toistuvia "vahinkoja" tai  sanontoja "Onks sillä nyt niin väliä jos vähän hipasee" jne. Kuinka moni teistä on kuullut ja varsinkin toteuttanut kuljettajakokousten yhteydessä mainitun kunnioita kilpakumppaniasi-pyynnön?? Kannattaa varmaan jokaisen alkaa miettimään montako kosketusta on itse ottanut kyseisessä luokassa radalla ollessaan ja oliko vahinko, jos ei niin pitäisikö vaikka ottaa peilistä katsoessaan itseään niskasta kiinni ja tehdä päätös onko sopiva ajamaan sääntöjä noudattaen eikä muuten vaan sopiva ajamaan toisten autoja hajoittaen ja toisille töitä lisäten!!! Ps. Ihan sama miten kieroon minua katsotte tai suutanne auotte ehkä sekin kertoo jo jotain  Pusu
tallennettu
trt
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #17 : 11.05.15 - klo:12:41 »

minkä takia koko ajan puhutaan jokkis autoista ja kuskeista kun asia kyllä koskee kaikkia osallistujia,toki tuho on aina hurjempi kun peltikorisella ajetaan lasikuituisen päälle!
useinmiten suurimmat tuhot tulevat finaalien ensimmäisessä kurvissa kun porukka "jarruttaa" edellä menevän auton kylkeen tai perään,siihen ilmiöön pitäisi kiinnittää eniten huomiota ja jakaa helpommin sanktioita,kokonaan ilman kosketuksia ei tulla pääsemään koskaan eikä tarvitsekkaan kun kilpaa ajetaan mutta se että joutuu maalailemaan naarmuja on eri asia kun ostaa kisan jälkeen takakylki tai kaksi!
tallennettu
Sulo Vilen
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #18 : 16.05.15 - klo:09:55 »

Mielestäni sillä ei ole mitään väliä onko auto rakennettu jokkikseen vaiko ei
ja se mitä tossa joku kirjoitti että tulee vakio moottorilla...
se että on helvetisti voimaa eikä sitä saada välitettyä rataan ei mun mielestä ole nopeaa etenemistä.
eli sillä vakio moottorillakin pärjää tiietyillä radoilla vallan mainiosti ja talvella vieläkin paremmin.

kun se siisteys säänöissä on niin kovempaa toimintaa katsastukseen vaan
säännöillä ei ole mitään virkaa jos niitä ei noudateta
jos auto ei ole suht siisti niin sillä ei ajeta ja piste
mihin se raja vedetään niin se onkin sitten vaikeampi asia?

itselläni on jm auto jolla ajoin superissa mutta se on mielestäni turhan ruttuinen nyt superiin joten en aja edes "kotikisaa" sillä.

tallennettu
tikkku
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #19 : 16.05.15 - klo:22:06 »

Se on hurjasääntö tuo kosketuskielto.. ajattakaa yks kerrallaan niin ei tule ruttuja, kontaktia sattuu kumminkin *joukko* lähdössä.  Kyllähän se lasikuitu lentää jopa src:ssä.
tallennettu
Mici
Kuskit
Seniori
*
Poissa Poissa

Viestejä: 386



Profiili
« Vastaus #20 : 17.05.15 - klo:07:02 »

Totta, aina tulee kilpailutilanteessa kylkikosketuksia ja niille ei voi mitään mutta ainakin säännöllä yritetään karsia tahallisia päälleajoja pois. Tällä vältytään siltä ettei autot näyttäs parin kisaviikonlopun jälkeen akseli von kardaanin mersulta  Näyttää kieltä
Osaltaan pienentää myös harrastuskuluja kun ei tartte olla aina korjaamassa autoa.
Miks pitäisi olla toinen super-luokka jos ei pärjää esim. vaikka vakiomoottorilla? Pitäskö silloin miettiä kuuluuko auto silloin superiin vai myyntiluokkaan?
Noita kontakteja on sattunut itsellekin ja niistä on kyllä yleensä tullut sanktiot. Milloin oikea ja milloin väärä, joskus on mennyt ohi tuomareiltakin.
Niitä en käy tässä puimaan ja ne on käsitelty eikä niitä enää voi muuttaa tai ainakaan siitä ei olisi hyötyä enää. Itse en tietenkään aja tahallaan kenenkään päälle, toki vahinkoja on sattunut nopeasta arviointi virheestä tai jostain muusta syystä. Vaikka on ollu itellä ovea läjässä tai takakontti sisässä niin hitto kun ajetaan kilpaa niin aina voi sattua mitä vaan. Jos yhteislähtö ei miellytä niin toki tarjolla on time attack kilpailujakin.
Mielestäni nyt ei pidä pilata rokkirallia lajina vaan puhaltaa yhteen hiileen.
Edustuskelpoisuudesta oli hyvä sääntö että kauden ekassa katsastuksessa auton pitää liki 100% kunnossa ja kauden edetessä pienet kolhut hyväksytään. Toisilla kun aikaa laitella viikot autoo mutta toisilla ei ja lisäksi tullaan taas kulukysymykseen.
Edelleen hyvät kilpakumppanit se peili on jokaiselle hyvä ja ne Jussin sanat "KILPAKUMPPANIN KUNNIOITUS".

Ps. olen ajanut suurimman osan lähdöistäni sellaisessa erässä ettei kukaan ole osunut toiseen kilpailijaan  Virnistää
tallennettu

S70-Tulevaisuudessa Superia jeesuksen vanhaa Volvoa tuoreemmalla Audilla
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: