Talvikisojen renkaat myyntiluokassa?

Aloittaja Tavikainen, 18.01.15 - klo:22:50

« edellinen - seuraava »

Piikkipyörä vai siviili talvirengas? Myyntiluokassa!

Piikkipyörä
37 (78.7%)
Siviili talvirengas
10 (21.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 36

Äänestys päättynyt: 24.01.15 - klo:22:50

Tavikainen

Laitetaas nyt kysymys tuon asian tiimoilta esille.

Että toisiko tuo asia lisää talvelle kuskeja vai ei?

Voi myös kommentoida asiaa.....
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Mici

En tosin aja itse talvella enkä myyntiluokkaakaan mut hämmennän silti....

Mietin hetken (tosi pienen) tota ja tuli mieleen et onko se halpaa laittaa kilpuriin kalliimmat ja paremmat siviilipyörät mitä siinä rakkaassa kauppakassissa on.
Ehkä se on kuitenkin kilpavarustelua oli pyörät millaset hyvänsä. Voihan se olla että tavan nastarenkaat kestää paremmin mitä piikit.
Koska tämä ei oikeestaan liikuta mua kuin huolena lajin kehityksestä niin jätän ton äänestämisen niille joita se koskee eniten.

Ompahan keskustelu avattu  :P
Ehkä ajan ehkä en

nexc

Porvoon seudulla järjestetään 5 talviosakilpailua jossa ajetaan normaali nastarenkailla! Sinne kaikki viivalle jolla ei lompakko kestä tai ei raaski ostaa piikkirenkaita! EI pilata tätä rokkirallia millää pelleily nastarengas pa*ka höpinöillä  :D kiitos ja anteex

timi

Jos vaikka talvella ei ajeta ollenkaan.

jani.wenell

En ole varmastikkaan paras ottamaan kantaa asiaan vaikka ekana asiasta mainitsinkin, koska en ole yhtään talvikisaa vielä ajanut. Ja muutenkin ajelu on itselle hauskanpitoa "halvalla" eikä voitosta voi ees haaveilla.. kyllä nyttenkin polte radalle olis jo ollut kova ja renkaitakii jo katselin mutta alle 600€ ei sopivia vastaan tullut ja niitä pidin hieman liian arvokkaina omaan lystiini ja päätin vielä malttaa kevääseen asti. Uskon kyllä että kisailun luonne muuttuu hurjasti jos tavallisilla nastoilla ajettaisiin, mutta sääntö olisi kuitenkin kaikille sama ja ei olisi enää autojen tehoerot kaikista ratkaisevimmassa osassa.. Mutta ei tässä pitkä aika enään huhtikuuhun ole ja silloin voi ajella piikittömillä renkailla joten sitä odotellessa :D ja tämä on vain oma mielipiteeni enkä vaadi että näin pitäisi tapahtua, mutta kommentteja pyydettiin  :P voihan se olla että seuraavana talvena onnellisena itsekkin viivalla piikkirenkaat alla (kun halvalla sai)  ;D

Jürgen

Minusta tuntuu että tavallisilla talvirenkailla kilpaillessa tulee vain enemmän romua   :o

...siis vielä enemmän kuin nyt...
Kuljettaja S48

Mici

Onhan ne siviilirenkaat sallittu nyttenkin  :P
Ehkä ajan ehkä en

Saku Saarela

Kävin Porvoon peltoajoissa vuonna 2004 ja siellä ajettiin norminastapyörillä..Rata oli hieno ja profiililtaan mukava,siinä oli yksi oikein jyrkkä ylämäkikin,minulla oli olevinaan ihan hyvätkin nastapyörät,mutta harjoituksissa en päässyt tuota mäkeä ylös,pitovaikeuksien vuoksi,Osmo Osmo joutui työntämään autoani omalla autollaan että pääsin mäelle ja muutoinkin homma oli melkoista lipsuttelua,siitä oli mielestäni kilvanajo kaukana!Ja aina kun on porsaanreikiä,niin löytyy porsaitakin,muistan että jotkut olivat ampuneet renkaansa täyteen pakettiautonnastoja ja taisivat saada moisesta tempusta jonkin verran etuakin,ainakin ne pitivät paremmin kuin minun käytetyt Gislavedit.Silloin päätin että oli muuten viimeiset normitalvipyörä"kilpailut" mihin minä osallistuin ja samaa mieltä olen vieläkin!

Tavikainen

Tulipahan kysyttyä ja kyllähän se kilvan ajo noilla piikeillä on hauskempaa.
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing