Turbo dieselit myyntiluokkaan?

Aloittaja Lehmärace, 26.12.13 - klo:00:25

« edellinen - seuraava »

Norrena

Lainaus käyttäjältä: hateracing - 01.01.14 - klo:20:37
Kyllä oli mukava ajella n. 10 vuotta sitten ku ihan tavallisellakin autolla pärjäs kisoissa... nyt on moottorit vaihdettu toisista autoista ja..... koko ajatus lähteny ns. lapasesta.

Joo tuo oli se oleellinen syy miksi minäkin olen vaan nykyisin huoltomiehenä, enkä itse aja.
Rokkirallin alkuaikoina meno oli toista. Ensimmäinen autoni tuli maksamaan turvakaareineen 50 euroa. Auton rakentamiseen taisi mennä 8 tuntia. Seuraavalla autolla vedin kisan voittoon, mutta siihen törsäsin rahaa oikein reilusti, eli auto tuli maksamaan kaikkineen 120 euroa. Alkuaikoina päälleajot oli sallittu (?) tai ei niistä koskaan ketään hylätty, joten siksi kukaan ei laittanut rahaa autoonsa  tai alkanut tekemän moottorivaihtoja ym kun autot oli niin nopeasti vainaita. Mutta ei se haitannut mitään kun yhdessä viikonlopussa rakensi uuden 50-100 euron auton, jolla silti saattoi olla mukana A-finaalissa.

Jürgen

minäkin muistan kun mallu aski maksoi alle 5,-

...siis markkaa  :o
Kuljettaja S48

Mici

Vertailun vuoksi: Kun Koskenkorva tuli markkinoille niin puolen litran pullollinen maksoi 495 markkaa  :P
Ehkä ajan ehkä en

Gamala

 :( >:( inhottavaa tuollainen esin jyrgenin kommentoiti. On ihana kuulla noita vanhoja harrastajia, ettei rahalla vaan hauskuudella lajiin. Joo hinnat on noussut mutta silti se myynti hinnan alhaalla pitäminen vois rajoittaa tuota rahalla rakentamista.  :'(y

Lehmärace

Silläpä juur tätä koitin ehottaakki et ois voinu koittaa pärjätä etullisella autolla. Ite sinne pariautoo volvon tekniikalla tehny, ei ilmasia ne paitsi kisahintasia niille ketkä onnekkaasti ne arvonnoissa sai. Mutta itekkin tykkäisin et hinnat ei rakentelussa tosiaan nousis niinku ne tahtoo ny tehä. Vakio volvon saa tehtyä toho rahaa, mut kyllä ne kisat venyy yöhön jos sillä röpöttelee nyky osallistuja määrillä.

Jürgen

Lainaus käyttäjältä: Gamala - 02.01.14 - klo:19:14
:( >:( inhottavaa tuollainen esin jyrgenin kommentoiti. On ihana kuulla noita vanhoja harrastajia, ettei rahalla vaan hauskuudella lajiin. Joo hinnat on noussut mutta silti se myynti hinnan alhaalla pitäminen vois rajoittaa tuota rahalla rakentamista.  :'(y

Se on kuule ihan yhtä inhottavaa kun se että muistellaan aikoja kun auton tekemiseen riitti 50,-

Myyntihinnan alhaalla pitäminen varmasti rajoittaa autojen rakentamista, sitä ei epäile kukaan. Pitäisikö saada uusi luokka jossa auton myyntihinta olisi puolet nyky hinnasta? Silloin olisi vaihtoehto niille joiden mielestä nykyisen myyntiluokan autot ovat liian kalliita.
Kuljettaja S48

Mici

No onhan 2 vaihtoehtoo vielä jäljellä, rakentaa auton jota ei tartte myydä eli ajaa superia ja sijoittaa siihen summan X tai rakentaa auton hintaan 50-100€ (onnistuu muuten vieläkin) ja ajaa romurallia.

PS. Nää on vaan vihjeitä
Ehkä ajan ehkä en

Lehmärace

super auto on ja sillä ajetaan. Ois vaan mukava ajella toisena päivä toisella autolla.hinnan nostohan ei auta mitään tämmösessä lajissa, nämä uudet rakentelu aihiot luulis parantavan auto tilannetta paremmi ja ehotus vaa tääki  :)

Lehmärace

Ja oha se mökkiöljyllä halavempaa ajaakki ku eeviitosella :D

Jürgen

Ei sillä mökkiöljyllä ajaminen ole kiellettyä   ;D
Kuljettaja S48

Mici

Näin se karkas tääki aihe alkuperäisestä hinta keskusteluun. Sitä alkaakin olla jo jokapaikka täynnä. Itteäni ei sillai kiinnosta koko aihe muuta kuin lajin tulevaisuuden takia. Hyvä että uusia ehdotuksia tulee ja olisi hyvä ettei kukaan vetäs niitä pieniä vihreitä vihanneksia nenäänsä, ei ehdotuksen puolesta eikä vastaan olevat vaan annettas asioiden kiistellä. Aina olis hyvä kun vielä kannanottoon olisi perustelu. Perusteltuun kannanottoon on helpompi olla puolesta tai vastaan ja se jopa auttas kehittämään lajia eikä vain olisi pelkkää huutoäänestystä etenkin kun tässä tapauksessa sillä ei ole minkäänlaista merkitystä. Kyseessähän ei ole virallinen äänestys.
Ja tämä ei ole kellekään henkilökohtaisesti tarkoitettu (ihan vaan jos joku jo atulat kaivo esille).

Mutta asiaan....

Päällimmäisenä saattas tulla ehkä pelko td koneen mahdollinen ylivoima vapari bensakoneisiin verrattuna. Tällä hetkellä säännöt kieltävät ahdetut koneet myyntiluokissa ja tälle vuodelle muutosta ei tule.

Pohdintaa aiheuttaa miten rajoittaa td koneen tehoa ja vääntöä sekä pitäisikö sitten hyväksyä litrasille bensakoneille ahdin?
Ja millä pirulla näitä valvottaisiin....

Eikä sit painita aiheesta laivalla että saa olla yökerho auki loppuun asti ;D
Ehkä ajan ehkä en

pirhonen

Mix sinne pitäs saada 200hp td sit tää vasta kalliiksi menee jos noista ooppeleista pitää sellasia tehoja repiä tai on ajettava mersulla kaikkien. ei kait siellä oo tehot viellä yli 150hp  missää kotteroissa.

Lehmärace

molemmat "volvot" yli 150hp, eikä voittoautoja, noh se taas johtu monesta syystä.. ja eipä se mesekää iha ilman taas pomppaa sinne200hp mut tuo 150 taas aika maltilla ja pikkurahalla. minusta ois ihan kokeilun arvonen asia ainakin tämä. Ja tosiaan minusta.

tikkku

turha noilla hepoilla on höyrytä toimiva paketti ois tärkeempää..

Lehmärace

Ja kyllä minä ainki opel miehenä voisin tuonne kadettiin mb250d mosan istuttaa, mitä sitä aina sillä oohooceella  ;)