Sääntökokous 27.11 2011

Aloittaja Swoop, 27.03.12 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

Swoop

Sääntökokouksessa 27.11 2011 päätetyt/todennetut asiat;

* Tuomarilinjaa ei tulla tiukentamaan, pääasiallisesti pyritään vaikuttamaan kuljettajien asenteisiin.
  - Kuljettajat ymmärtävät kuljettajankokouksissa annetut ohjeet ja toimivat niiden mukaan (reklamaatiot, käyttäytyminen jne...)
  - Kuljettajat ymmärtävät noudattaa yleisiä kilpailusääntöjämme (mm. Vilppilähdöt, kilpailukontaktit, varikkokäyttäytyminen jne...)

* Takavalot kunnolla näkyviksi
  - Sääntöihin tullaan muuttamaan takavalonpolttimiksi 21W (parkki / jarru)

* STOP-merkki käyttöön joka radalla
  - Varikolle saapuessa, kuljettajan on pysähdyttävä kokonaan STOP-merkin luona. Varikolla ajaminen tapahtuu ykkös-vaiheella, pintakaasulla!!!!
     STOP-merkillä pysähtymättä jättäminen aiheuttaa erän hylkäyksen!

* Rata-alueella A.K.A keräilyalueelta aina varikon alkuun, STOP-merkille saakka promilleraja on 0%.
  - Varikkoalueella promilleraja on 0,5%.

* Kahdesta rivistä lähtiessä, autot sijoitetaan viivalle niin, että etu- ja takaviivan väli tulisi olla 7m.
  - Lähtöalueen reunassa olevat keilat saa kiertää.

* Samalla kilpa-autolla ajavat kuljettajat ovat itse aktiivisia päästäkseen haluamalle viivapaikalle.
  - Kuljettaja itse ilmoittaa viivamiehelle ja ns. varaa oman lähtöruutunsa viivalta. Jos näin ei tapahdu, kyseinen kuljettaja valitsee viivapaikansa viimeisenä.
  - Kuljettajan vaihdot ja mahdolliset huollot (tankkaus, renkaan vaihto) tapahtuu keräilyalueella. Mikäli auto ajetaan varikolle , kyseistä autoa ei jäädä odottamaan vaan erä  
    lähetetään ja kilpailuja jatketaan.

* Kypärän saa ottaa pois radalla vain seuraavissa tilanteissa;
  - STOP- merkillä erän jälkeen
  - Keskeytyksessä (Jos seisot lippumiehen vieressä penkalla)
  - Hinauksen ajaksi
  - Keskeytyksen ja hinauksen jälkeen itse ajaessa radalta varikolle RAUHALLISESTI, kilpakumppaneiden ollessa jo pois radalta!

* Renkaanlämmittimet eivät ole sallittuja

* Ulostyöntö kylkikosketuksella EI ole sallittua!

-Swoop-
Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com