Säännöt kaudelle 2010

Aloittaja svante, 10.11.09 - klo:11:21

« edellinen - seuraava »

svante

No niin onko uusia sääntö ehdotuksia kaudelle 2010
Ehdottakaa tähän osioon niin katsotaan onko tarpeelista pitää sääntö kokousta tänä vuonna .

T. Svante Nysten Rokkiralli ry puheenjohtaja

Huru-ukko

Ajokortista:Onko oikein säännöissä?(Minun mielestä ei tarvitse ajokorttia että vois ajaa).Ainakaan Joutsassa uutena kuskina ei kysytty.Jos on,niin sittenhän pitäisi jokaisessa kisassa kysyä että onko voimassa?

darra.fi

Ajokortti?

Tämäpä onkin viheliäs kysymys. Korttinsa on voinut menettää mitä erilaisista syistä...
Ja nyt tässä kohtaa tulee moraalinen puoli esiin... Voiko ajaa rokkirallia jos on esimerkiksi kännissä sen menettänyt hölmöyttään?  Ja sitten kun sovittaisiin että saa ajaa ilman korttia, niin yksi kaunis päivä ollaan lukemassa keltaisen-lehdistön lööppejä autourheilulajista missä sallitaan autourheilu vaikka korttinsa on polttanut.  Olen itse sitä mieltä että kortti pitää olla kun tulee kisoihin ja tarvittaessa esitettävä ilmoittauduttessa. Ja ajokunto myöskin pitää olla kohdallaan kisapaikalle tultaessa...
Mutta tää on yksi mielipide ja muut saa sanoa omansa. Ja aika monella se kortti taitaa löytyä.
Eikä nyt ruveta etsimään niitä porsaanreikiä. Kortti jäi kotiin kiireessä ja niin edelleen. Tästä seuraa vain se että se kortti voikin olla kuivumassa juuri sillä hetkellä mitä erinäisistä syistä.

tero84

Lainaus käyttäjältä: darra.fi - 10.11.09 - klo:19:31
Ajokortti?

Tämäpä onkin viheliäs kysymys. Korttinsa on voinut menettää mitä erilaisista syistä...
Ja nyt tässä kohtaa tulee moraalinen puoli esiin... Voiko ajaa rokkirallia jos on esimerkiksi kännissä sen menettänyt hölmöyttään?  Ja sitten kun sovittaisiin että saa ajaa ilman korttia, niin yksi kaunis päivä ollaan lukemassa keltaisen-lehdistön lööppejä autourheilulajista missä sallitaan autourheilu vaikka korttinsa on polttanut.  Olen itse sitä mieltä että kortti pitää olla kun tulee kisoihin ja tarvittaessa esitettävä ilmoittauduttessa. Ja ajokunto myöskin pitää olla kohdallaan kisapaikalle tultaessa...
Mutta tää on yksi mielipide ja muut saa sanoa omansa. Ja aika monella se kortti taitaa löytyä.
Eikä nyt ruveta etsimään niitä porsaanreikiä. Kortti jäi kotiin kiireessä ja niin edelleen. Tästä seuraa vain se että se kortti voikin olla kuivumassa juuri sillä hetkellä mitä erinäisistä syistä.

Mun mielestä voisi ajaa ilmankorttia kun kortin voi olla polttanut joskus vaikka ylinopeudesta ja joutuu sen seurauksena käymään autokoulun uudestaan et tällä hetkellä voi olla jo ajo oikeus takaisin mut ei korttia taskussa ja tämmöinen tilanne on hiukka hankala todistaa. Ilmoittautumisen yhteydessä voisi tarkistaa kyllä kuskien kunnon puhallutus kokeella ja nolla raja siihen jos tulee lukema niin vuosi kilpailukieltoa.

Jürgen

Se nollaraja kyllä ylittyy jo sormien nuoleskelusta mutta kyllä joskus on jouduttu kuskeja puhalluttamaan ja on ainakin yksi kilpailukieltokin tästä syystä annettu.
Kuljettaja S48

darra.fi

Juuri tätä ajattelin että kortin on voinut menettää vaikka ylinopeudesta tai vastaavasta rikkeestä.
Ja eikä niitä kortittomia muutenkaan taida montaa löytyä...siis niitä jolla sitä ei ole koskaan ollutkaan ja ei ole koskaan hankinta listallakaan. Tuo puhalluskoe ilmoittautumisen yhteydessä on ihan hyvä kun saadaan se läpi pitäväksi. Onhan se käytössä jo muissakin autourheilulajeissa...

Jürgen

Jos jollekin kalja maistuu liian hyvin niin kyllä se kerkeää ilmottautumisen ja harjoituksien välissä sen sikspäkin imaista ja päivänaikana toisen ellei kolmannenkin vaikka aamulla ois nollan puhaltanut. Jos halutaan niitä puhalluksia suorittaa niin pistokokeet pitkin päivää olisivat ehkä tehokkaammat. Kuitenkin tuo alkoholinkäyttö on meidän jokaisen yhteinen asia joten pitäkäämme omat pullomme suljettuna kilpaillessamme.
Kuljettaja S48

Gamala

Kyllä niitäkin voi olla kellä sitä ajokorttia ei ole hinnallisesta syystä eikä voi hankkiakkaan hinnalisista syistä. Ja varsinkin nuo junnut eivät välttämättä voi jatkaa harrastamista heti jos vaikka sitä korttia ole vara hankkia ja ajaa junnutkin ilman korttia NIIN miksi ei yleisessäkin. no se että korttia alettaisi kyttää alkaa tuntuu kyllä aika touhulta. Ja kuskilla pitää olla sen verran moraalia ettei kännissä aja ja myös tiimillä pitää olla vähän yhteishenkä jos näkee että kuski ei ole ajo kunnossa niin sanoo kuskille et viittis tai sitten vaan kilpailun johtajalle että syytä olisi puhaltaa. Mä ainakin olen meidän tiimissä hyvin kriittinen että jos aamulla näyttää siltä ettei ole ajokunnon puolella niin sitten etitään mittaria ja puhelletaan ennen kun jatketaan. Ja kyllä kuskin pitäisi itsensä tuntea että ei ole ajokunnossa eikä ainakann parane sillä korjaavalla.  ;D Tää oli mun mielipide mutta en alkaisi nus*** pilkkuu  :-X

TIPI

heitänpä tässä muutaman pohtimisen aiheen ilmaan... henk.koht. kommentoimatta, mutta mitä olen jutellut ja kuulostellut muiden meilipiteitä niin...
-KYLKIKOSKETUKSET/työnnöt, alkaako meno olemaan jo turhankin "hurjaa" kun kyljestä saa työntää  toisen vaikka ojaan asti saamatta siitä hylkyä? Koska eikö mutkaan ensimmäisenä mene (ja tulee sieltä pois :) )se joka on sinne ekana menossakin, eikä se joka saa edellä menevän tönäistyä takakulmasta pihalle?
- Ja pitäisikö vähän säätää sääntöä TAKARENKAAN TAKAPUOLELLE. sisältäen peräänajot. Alkaa olla aika monessakin autossa se peräpää aika lytyssä ja tilanteet radallakin haittaa menoa. Ja kosketukset alkaa olla aika järeitä kun mennään jo esim. takaovissa kaariin asti. Eli pointti, pitäisikö siirtää kosketuskielto rajaksi esim. kuskinoven takapuolelle?
- KELTAISELLE LIPULLE MENO, ja sitä ennen "ohitus". Olisiko selvempää muuttaa sääntö niin että jos et ehdi koko auton mittaa ohi niin ei sitä kannata edes yrittää ennen lippua?!! Koska on epäreilua jos toinen hidastaa oikeasti turvallisuussyistä hyvissäajoin ennen lippua niin toinen ajaa vielä täyttä ohi välittämättä tavallaan siitä vaarasta mikä siellä voi odottaa... tässä nämä ja ihan siitä syystä että joka luokassa on aina joku joka käyttää tiettyjä tilanteita väärin hyväkseen.

Jürgen

Kylkikosketuksethan kuuluvat lajiin. Takakulmaan ei saa nykyisenkään säännön perusteella törmätä. Sitä takakulmaa ei mielestäni kannata ruveta venyttämään eteenpäin koska pian se on etupuskurista taaksepäin kiellyttyä aluetta.
Siihen edellä ajavan perään törmäämisestä voisi kyllä antaa jonkin sanktion kuten myös sellaisesta törmäämisestä jonka voi tulkita kilpailijan auton vahingoittamiseksi (tää ei ole romurallia)
Ohittaminen ennen keltaista lippua ei ole kiellettyä.Jos joku alkaa hyvissä ajoin himmata niin mistä se takaa tulija tietää ettei se himmailija hyydy siihen radanvarteen. Välillä näkee tapauksia jossa se etukäteen himmailija huomaa että perässätulija aikoo mennä ohi ja kiihdyttää vauhtia niin että se ohitus jatkuu vielä keltaisen lipun kohdallakin. Onhan se tietysti tapa saada kanssakilpailijalle hylky.
Kuljettaja S48

jone y

Jürgen puhuu vähän mutta asiaa :o,kyllä kylki kosketukset kuuluu asiaan ei mitään körötelyä

Gamala

Ja kyllä se on kuskeita kiinni mitä sielä kypärän sisällä liikkuu... jos vähän antaa periksi jos kaveri on edellä niin ei ala työntää sieltä takakulmista perseestä jne kaveria ulos.... Ja perään ajohan on hylyn arvoinen teko ja silti sitä tehdään ja kun saadaan hylky niin naama on norsun Veellä. Että jos kuskit itse siistisi ajo tyyliään niin olisi hauskempi harrastaa.... Ja autot kestäisi kauemmin kuin pari kisaa. Vahinkoja sattuu mutta ei mene läpi jos vahinkoja alkaa ole monta kisaa peräkkäin. 

Mikko

Lainaus käyttäjältä: jone y - 11.11.09 - klo:20:36
Jürgen puhuu vähän mutta asiaa :o,kyllä kylki kosketukset kuuluu asiaan ei mitään körötelyä

no jos kaveri köröttelee eessä nii kai sitä voi ajaa ohi ilman sitä kosketustakin...  ::)
RyssänRinne Reisinki

Jürgen

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 12.11.09 - klo:10:03
Lainaus käyttäjältä: jone y - 11.11.09 - klo:20:36

no jos kaveri köröttelee eessä nii kai sitä voi ajaa ohi ilman sitä kosketustakin...  ::)

Voikohan  ???
Kuljettaja S48

J.Ahola

Joko kaudelle 2010 laitetaa verkkot kuskinpuolen sivu ikkunaa? tai vaihto ehtosesti naskaari verkko, jokan tietenki sais irrottaa kun autosta kun se meenee kaupaksi.