Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
17.02.20 - klo:18:17
 
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sääntökokous  (Luettu 2872 kertaa)
Tavikainen
Rokkiralli Ry Puheenjohtaja
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1177


Profiili
« : 12.01.20 - klo:23:17 »

Tähän voi laittaa kommenttia sääntökokouksen asialistasta.
tallennettu

Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing
Nico J69
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #1 : 16.01.20 - klo:23:56 »

Kohta 6 jatkoon
-7 ei jatkoon miksi taiteilijanimet pitäs kieltää ei tää oo niin totista ja jonkun perustelun luin että selkeyttäisi kisajärjestäjiä  niin ei sen takia tarvi taitelijanimistä luopua vaan tehdä oikeat nimet pakolliseksi siihen rinnalle pitäähän se jo nyttenkin kertoa kun ilmoittautuu

-8 minusta voisi ton 30e alen antaa joskus vaikka normiluokkaan koska tosi iso osa harrastavista junnuista ajaa esim tiimissä tai vanhemman perheenjäsenen kera jos on oikeesti joku junnu jonka ajoit meinaa jäädä ajamatta sen 30e osallistumismaksun takia niin minä voin sen maksaa niitä vähäosasempia junnuja kun voisi tukea paremminkin esim isot tiimit voisi hankkia porukalla kilpailukykysen kilpurin ja siihen junnu ajamaan jolla ei ole varaa kilpuriin mutta löytyy se 30e.  Superinkausimaksu ehdotus en kannata kun vaikea valvoa että rahat menee oikealle kisajärjestäjälle ellei sitten myy kokokautta tyyliin halvemalla hinnalla mutta sillä ehdolla ettei rahoja saa takaisin jos jättää jonkun kisan ajamatta

-9 niskatuki pakolliseksi hohhoijaa taas mikään ei estä sitä käyttämästä jos niin haluaa me ajetaan omalla vastuulla niin elkäämme hankkiko uusia pakkollisia kulueriä lajin harrastamiseen normiluokkan alottaminen jo nyt aika iso kynnys perusduunarille jos pitää harrastus alottaa ns. ihan nollasta ja sitten 2 oviputkea kuskin puolelle en ainakaan kannata jatkoon taas vaan lisää pakollista rakentamista koska vauhdit ei ole ainakaan vetarissa noussu kun vieläkin näkyy 80-luvun 626 mazdoja a-finaalissa kardaanissa taas ehkä koska viritys aste on noussut mutta sielläkin taitaa olla suurempi vaikutus turvallisuuten korin kunnon valvominen kun 1 putken lisäys superissa vauhtia taas piisaa ja ei se taida 1 oviputkesta jäädä kiinni jos sulla on rahaa rakentaa superiin auto ja kyseisen luokka on ainoa missä kyseisellä asialla on turvallisuuden kannalta kongreettista merkitystä

-10 penkkien kiinnitys yhtenäisemmäksi ei tule onnistumaan pituuserojen ja penkki erojen takia jos sä ostat kisasta auton ja joudut rakentaa kiinnikkeet uusiks nii voivoi älä osta toiselta autoa poies jos et oo valmis muokkaamaan sitä ittelles sopivaksi

-pohjapanssarin kiinnitys ei sitä tarvi määritellä miten se on kiinni sanotaan että se pitää olla kiinni niin että pysyy tai tulee sanktiota (KEEP IT SIMPLE THIS AINT WRC)

-bensatankit pois konehuoneesta siis ihan oikeesti kenen pakkomielle tää oikeesti on se tankki on pirusti turvallisempi konehuoneessa kuin kuljettajan kanssa samassa tilassa vaikka olisi kuin hyvin tahansa koteloitu niin aina on se vaara että kun kimppaa niin koteloinnit pettää ja kuski on suorassa kosketuksessa bensaan (sellaset terveiset näille bensatankki pois konehuoneesta fanaatikoille että polttakaa se ajopuku omaan nahkaanne kiinni mutta älkää pakottako sääntömuutoksella kanssa kuljettajia alttiiksi palamisvaaralle)

-näihin lähinnä kardaani luokkaa koskettaviin juttuihin sanoisin että kyllä voisi varmaan vähän rajoittaa jostain kohtaa kun kovasti haluttais hintaa hilata ylöspäin niin eikös olisi helpoin aloittamalla karsimalla työläät hommat pois kun jääkö ne tuplat sinne kaupan hyllylle jos teet tulipellin siirron ja akselin siirron no eipäjää


-luukut ja pellit niin jos tulee kisapaikalle jo ilman luukkuja niin sitten ehkä asiasta vois mainita mutta mitä se vaikuttaa jos joltain puuttuu konepelti viivalla  eli ei jatkoon

-roiskeläppien lepattaminen onko se oikeasti isokin ongelma no ehkä superissa ehkä kardaanissa takana imussa ajava voi kärsiä soran lentämisestä sanon että ei jatkoon tai sitten pitää riittää että on ollu katsastuksessa ok ja sen puuttumisesta katsastuksen jälkeen voi antaa korkeintaan korjauskehotuksen

-ajatus tekniikkasääntöjen muuttamisesta ei jatkoon mielummin sais olla niin päin että rokkivehkeet ei kelpaa jokkikseen

-vai että nastarenkaat talvikisoihin sanon että ei jatkoon koska menee ihan pelleilyksi kärkikuskit joutuu rakentaa erikseen auton jostain 1l micrasta talvikisoihin koska ei sillä a-finaaliautolla tee mtn nastat alla ja ei ne uudet nastarengas sarjatkaan mitään halpoja kilpailykykyset piikkit saa kuiteski samaan rahaan kun nastarengas sarjan ellei oteta vertailukohteeksi motonettin halvinta nastarengasta  onhan se uus piikki pirun kallis mutta ei niitä kulu samalla lailla mitä kesäfillareita ja jos budjetti on tiukka niin 300e saa varmasti jo käyttetyn sarjan millä kehtaa ajaa 50e joka kuu säästöpossuun niin saat 6kk päästä käyttetyn sarjan säästät 50e joka kuu vuoden ajan nii sulla on uudet vetävillä


Loppupäässä on vielä paljon asiaa suurin osa on ei jatkoon paria juttua kyllä harkitsen ite äänestäväni jatkoon esim sakkolenkkiä yleiseen luokkaan vilppin kuittaamista 2lippupisteseen mennessä  ja seisovaa keltasta seuraavalla kieroksella



tallennettu

Lintti
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 47


RK Racing Team, Kardaani 6 super 76


Profiili
« Vastaus #2 : 17.01.20 - klo:10:30 »

Ainoat asiat mitä edes vähän ymmärrän on tuo niskatuki ja penkinraudat tukevammiksi. Kaikki muu on suoraan sanottuna niin täyttä pa*kaa että voin vaan kuvitella mitä näiden päässä oikein liikkuu.. elkääkä pe*kele yrittäkö tehdä tästä mitään jokajoka luokkaa! Melkeen voisi tehdä niin että sääntökokoukset 3 vuoden välein! Jos jotain ihan akuuttia tulee matkan varrella niin sitten siihen voidaan puuttua!
tallennettu
joti69
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #3 : 17.01.20 - klo:18:29 »

Kuljettajan, varikon ja katsojien turvallisuuteen parantavasti vaikuttavia ja ennakoivia sääntömuutoksia pitää pystyä tekemään nopeallakin aikataululla, jopa kisojen välissä.
Turvallisuutta parannettaessa pitää kuitenkin perustaa parannukset tapahtuneisiin ja todennettaviin seikkoihin. Rajanveto pitää pystyä tekemään kustannukset huomioonottaen. Niskatuki on parempi kuin ilman, hans- tuki taas sitäkin turvallisempi, palamattomat alusasut ajopuvut hanskat kengät, kypärät, leimalliset penkit ja vyöt. Kaikki vaan maksaa, pidän tieliikennettä vaarallisempana kuin rokkirallia nykysäännöilläkin. Paljonko tapahtui onnettomuuksia 2019 kaudella per ajetut kierrokset? Jokainen vanhempi voi itselleen ja omalle juniorilleen kyllä ostaa yli sääntöjen menevää turvallisuutta jos nykysäännöt eivät tunnu riittävälle.

Mahdollisen bensatankin lisäksi JOKAISEN auton konehuoneessa on bensalinja joka vaurioituessaan voi ruiskuttaa polttoainetta ja sytyttää tulipalon. Tankki ohjaamossa pitäisi olla säännöillä kielletty, eikö ne palopellit edessä ja takana olekin suojaamassa kuljettajaa. Tai siirrytään sähköautoihin jos moottoritilan bensatankit on niin vaarallisia.

Epäurheilijamainen käytös tulee kyllä kirjata sääntöihinkin ja sanktioida Rokkirallin puolesta koskien kuljettajan lisäksi koko varikkohenkilökuntaakin. Lopun hoitaa Suomen rikoslaki tarpeen vaatiessa. Fyysisistä loukkauksista aina kisajärjestäjä tekemään ilmoitus poliisille, nyrkillä muksimiset ei kuulu lajiin ja sellaiset kuumakallet pois harrastamasta.

Oikeilla nimillä ajaminen vaatii sitten sen, että henkkarit tarkistetaan ilmoittautuessa. Ei ole järkeä luoda sääntöjä mitä ei valvota.

Auton ajettavuuteen ja suorituskykyyn liittyviä sääntömuutoksia pitäisi tehdä vähintään 2 vuoden siirtymäajalla ja niin, että jo rakennettuja ja katsastettuja autoja ei tarvitse muuttaa uutta sääntöä vastaavaksi. Lähinnä superissa rahalliset sijoitukset ja työtunnit on jo niin isoja että on kohtuutonta muuttaa sääntöjä alle 2 vuoden siirtymäajalla.

Talvikisojen osallistujamääriin rengassäännön muuttamisella on tuskin lisäävää vaikutusta. Ketä kiinnostaa jauhaa lumisohjossa nastarenkailla paikallaan? Junnut pääsee peltoautoillakin samaan tunnelmaan ja harjoittelemaan ajamista. Nykytalvet taitaa olla niin surkeita ja vaikeasti ennustettavia että onko enää mielekästä uhrata rokkirallin ja  järjestäjien työaikaa peruttaviin talvikisoihin.

S69 Joni Tiihonen JiiTiimi, Rokkirallin parissa 2014 alkaen (tulokas?)
« Viimeksi muokattu: 17.01.20 - klo:18:34 kirjoittanut joti69 » tallennettu
tonsba
Kuskit
Jäsen
*
Paikalla Paikalla

Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #4 : 17.01.20 - klo:18:36 »

Sääntöesityksiin voisi lisätä nuo metalliverkot pois ikkunoista. monesti miettinyt, jos käy että kippaat auton, eikä mikään ovi aukea, niin mistäs sitä sitte pihalle tullaan, kun auto kyljellään tai katollaan auto tules ja kuski Jumis.
tallennettu
Jürgen
Rokkiralli ry kuljettajien edustaja 2019
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 910


Profiili
« Vastaus #5 : 18.01.20 - klo:16:08 »

19. Muut asiat

-Ladykuskeilta on tullut ehdotus kosketuskiellosta Ladyluokassa.
 Koska kokouksessa ei kuitenkaan ole paikalla niitä kuskeja, jota asia koskee, kuin pari-kolme, niin
 Ladyt keskustelevat keskenään asiasta ja kertovat sitten hallitukselle mihin päätökseen tulevat.
-Ladyjen ajatuksena on ajaa ensin 2020 kesäkausi kokeiluna ja sitten päättää lopullisesti. vrt Ladyjen lisälenkki.
-Ladyjen toive tietenkin on että ne kuskit joita tämä asia ei koske, eivät puutu sen suunnitteluun.
 

tallennettu

Kuljettaja S16 ja V151  kaudella 2019
Apastori
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #6 : 19.01.20 - klo:00:01 »

ajattelin aluksi olla hiljaa mutta taidanpa muutaman sanan kirjoittaa...

ensinnäkin toi turvallisuus... mikä siitä tekee sellaisen asian et siihen voi suhtautua et hohhoijaa? tai et täyttä pa*kaa...?
mielestäni tankin sijainti ja pohjapanssarin kiinnitys on aika oleellisia asioita.. kyllä letkurikkokin sytyttää auton palamaan, mutta mites ku kunnon keulapusun jälkeen siellä tussahtaa kokonainen 20 litran jerrykanisteri?? ja onko se yhden kisaviikonlopun lippumiespesti sopiva sanktio siitä kun se 6mm levynkappale on takana ajavan naamassa pystyssä....? mielestäni jokaisella ehdotuksella on varmasti varsin hyvä perustelu lajin kehittämisen kannalta. totta on että ei ole sattunut mitään vakavaa lajin parissa... en vaan välinpitämättömyyttäni haluaisi odottaa sitä ensimmäistä kertaa, en itselleni enkä yhdellekään kilpakumppanilleni! yksittäiset läheltä piti-tilanteet on liikaa jo nekin!!  kiitos ja anteeks. #K72 - Kapteeni Lapanen
« Viimeksi muokattu: 19.01.20 - klo:00:15 kirjoittanut Apastori » tallennettu
Nico J69
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #7 : 19.01.20 - klo:05:47 »

Niin no on se parempi että se 20l bensaa tusahtaa siellä konehuoneessa kun kuljettajan kanssa samassa tilassa moottori on aika halpa kuskin terveyteen verattuna ja 1 läheltäpiti tilanne oli missä pohjapanssari irtosi ja meinas tulla kajuuttaan yhtä hyvin se olisi voinut olla joku muu auton osa mikä yrittää tulla sisään jos jokaisesta yksittäis tapauksesta kirjataan uusi sääntö meidän sääntökirjaan niin kohta on aika paksu sääntökirja tämä laji perustettiin jotta jokasella olis vara harrastaa ja olisi helppoa ja kivaa tulla lajin pariin mukaan mutta kirjotetaan toki vaan kaikki ylös miten olis että ajo asun pitäis olla samaa sävyä auton kanssa niin löytää sen kanssa kilpalijan helppomin varikolta niin voi käräyttää sen jonka pohjapanssarista puuttu 1 pultti
tallennettu

Jürgen
Rokkiralli ry kuljettajien edustaja 2019
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 910


Profiili
« Vastaus #8 : 19.01.20 - klo:16:54 »

 
Ei siellä nokassa kyllä kenelläkään taida olla 20l kannua, 5l tai 10l se useinmiten on.
Parempi se kuitenkin on vuotaa tai palaa siellä konehuoneessa kuin ohjaamossa.
Ne tapaukset joissa on ollut tulet konehuoneessa, syynä on yleensä ollut öljy, ei bensa.

 
tallennettu

Kuljettaja S16 ja V151  kaudella 2019
Tavikainen
Rokkiralli Ry Puheenjohtaja
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1177


Profiili
« Vastaus #9 : 19.01.20 - klo:17:32 »

Kyllähän se on totuus, että moni ehdotus tuolla kokouksessa joudutaan valitettavasti pistämään roskakoriin, sen voin jo nyt tässä ilmaista.
tallennettu

Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing
Tavikainen
Rokkiralli Ry Puheenjohtaja
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1177


Profiili
« Vastaus #10 : 19.01.20 - klo:17:36 »

19. Muut asiat

-Ladykuskeilta on tullut ehdotus kosketuskiellosta Ladyluokassa.
 Koska kokouksessa ei kuitenkaan ole paikalla niitä kuskeja, jota asia koskee, kuin pari-kolme, niin
 Ladyt keskustelevat keskenään asiasta ja kertovat sitten hallitukselle mihin päätökseen tulevat.
-Ladyjen ajatuksena on ajaa ensin 2020 kesäkausi kokeiluna ja sitten päättää lopullisesti. vrt Ladyjen lisälenkki.
-Ladyjen toive tietenkin on että ne kuskit joita tämä asia ei koske, eivät puutu sen suunnitteluun.
 



Tämä asia tarvitsee äänestää kyllä jossain muualla kuin kokouksessa, koska epäilen et sinne ei tule enemmistöä paikalle jota asia koskee.
tallennettu

Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing
Tarja
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #11 : 21.01.20 - klo:00:53 »

Täältä kommentoin varalta jos nämä sattuu koskemaan vielä joskus itseänikin.Sitä vaan jotta leidien kosketuskieltoasiaan malttia koska tuo tuli niin puskista koko juttu.Itellä ei anna työt myören osallistua mihinkään kokouksiin mutta ehdottomasti äänestän vastaan kosketuskieltoa jos jossain sellainen äänestys on..menee muuten koko kisan idea ketuillee.Bensatankki todellakin konehuoneessa turvallisin,meillä myös tehty sellaset tankit autoon että ne ei ekana hajoa vaikka jonkinmoista myllyä autokin saanu ;)ja tosiaan jos se tussahtaisi ni parempi siellä kun kuskin kanssa samassa tilassa.kiitos! Hyvää talven jatkoa!
tallennettu
K.Kotko
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 43

kotkot


Profiili
« Vastaus #12 : 22.01.20 - klo:17:33 »

Ehdotus:
Koska emme pysty järjestämään foorumilla puhtaasti pelkästään leideille äänestystä kosketuskiellosta siten, että äänet olisi helppo valvoa niin mietin seuraavaa ratkaisua. Esim. 5ssä kesäkauden ensimmäisessä kilpailussa olisi toimistolla laatikko johon jokainen leidi kävisi laittamassa omalla kilpailunumerollaan varustettuna joko KYLLÄ tai EI kosketuskiellolle. Äänet voisin pyytää vaikka Kaiuksen tarkastamaan niin olisi ainakin puolueeton asiaan ja hän ei sitten kertoisi kenellekään kenenkään äänestystä. Jos tuloksia on enemmän EI vastauksilla niin silloin asia jäisi siihen, jos taas KYLLÄ niin silloin voisi esimerkiksi kokeilla jotkut kisat äänten jälkeen, kuinka sujuisi. Ja esim. tarvittaessa ennen seuraavaa kautta äänestää asiasta uudestaan jos tulokset menisi  KYLLÄ-kokeiluun. Toivottavasti kirjoitin, nyt niin, että ymmärtää. Jos kysymyksiä niin kysykää. Ja jos tämä on huono idea niin ehdottakaa helpompaa ja parempaa.
~Heidi
tallennettu
tonsba
Kuskit
Jäsen
*
Paikalla Paikalla

Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #13 : 23.01.20 - klo:15:56 »

Osumat kuuluu lajii, ja nähty että nää kosketuskielto hommat, on ollu lippumiehille haastavia.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: