Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
21.07.19 - klo:14:38
 
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sääntötarkennuksia tai -lisäyksiä kaudella 2010  (Luettu 29797 kertaa)
Swoop
Ylläpitäjä
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1108


L40 ja K108


Profiili
« : 27.09.10 - klo:18:29 »

Elikkäs tähän osioon kirjataan kaikki esiin tulleet sääntöasiat, joissa on ollut mm. epäselvyyksiä tai muuten vain korjattavaa/lisättävää sääntöä koskien.
Täytän tätä siis pikku hiljaa, sitä mukaa kun saan paperille listattua niitä täältä foorumista.  Hymyilee

Tarkennukset ja lisätyt tiedot säännöissä ovat vahvistettu oranssilla värillä.
Vaaleanpunaisella värillä olen lisännyt vain omia mietteitäni, joten ne eivät ole siis mitään sääntölistalta löytyviä litanioita)


ENSIN YLEISTÄ ASIAA;

- Ilmoittautuminen alkaa aina maanantaina 3 viikkoa ennen osakilpailuja ja päättyy 1,5 viikon päästä siitä, keskiviikkona klo 19.00.
Joissain tilanteissa ilmoittautumisaikaa pidennetään muutamalla päivällä, mutta tästä infotaan virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän aikana, jos näin tilanne vaatii tehdä.
Ilmoittautumisjan jälkeen, jälki-ilmottautumisesta seuraa lisämaksu, joka on 20€ suuruinen.  Osallistumismaksut suoritetaan Rokkiralli Ry:n tilille 421200-118535.
Täydellinen kisainfo pyritään päivittämään keskiviikkoon mennessä ennen kisaviikonloppua osoitteeseen www.rokkiralli.info

- Kuljettajankokouksessa selviää yhdyshenkilö, jolle kaikki kisapäivän aikana tapahtuvat suulliset valitukset on tehtävä (Kilpailujohtaja). Yleisesti ottaen lippumiehille tai stuffeille valittaminen on rankaistava teko.

- Jos kilparadalla on asetettu desibeliraja, se ilmoitetaan ilmoittautumisen yhteydessä sekä foorumissa että kisainfossa.

- Päätuomarilla ja kilpailunjohtajalla on oikeus langettaa tuomio epäurheilumaisesta käytöksestä kuljettajalle tai tiimille esim. varikolla. Hallitus tekee päätöksen aina erikseen ja tapauskohtaisesti.


KULJETTAJA

Päihdyttävien aineiden vaikutuksenalaisena ajamisesta kilpailualueella seuraa välittömästi vähintään vuoden kilpailukielto.
(Tämä on ollut aina säännöissä, mutta haluan huomauttaa tästäkin asiasta täällä!!!)

Rokkiralli kuljettajalta ei vaadita ajokorttia.

OSALLISTUMISMAKSUT

AUTO HAJOAA JA SEURAAVA, JO MAKSETTU PÄIVÄ JÄÄ AJAMATTA:
- Osallistumismaksuja ei niin sanotusti makseta takaisin kuljettajan tilille vaan siirretään seuraavanlaisen kaavan mukaan seuraavaan osakilpailuun, joka järjestetään kilpailukalenterin mukaan.

SUPER-ROCK LUOKKA;
Jos olet ilmoittautunut/maksanut sekä lauantain että sunnuntain osakilpailuihin ja autosi hajoaa jo lauantain rytinöissä, sinulle "korvataan" jo maksettu osallistumismaksu 100%sti seuraavaan osakilpailuun, joka järjestetään kilpailukalenterin mukaan. Tämä siis edellyttää myös sitä, että ilmoitat jo heti lauantaina auton hajoamisen jälkeen sekä lauantain että sunnuntain keskeytyksen toimistotytöille!!! Vaikka sinulla olisikin mahdollisuuden korjata autosi sunnuntaita varten, pitäkää toimistotytöt ajantasalla, että he osaavat varautua mahdolliseen peruutukseen sekä peruuttamatta jättämiseen. Tämä helpottaa suuresti sunnuntai aamun toimistotöitä sekä jättää turhat arvailut pois.

YLEISET ROCK LUOKAT;
(Kardaani-, vetari-, Lady- ja Junior-Rock luokat) Yleisessä luokassa ns. menetetty osakilpailu korvataan vain 50%sti. Tämä siis tarkoittaa sitä, että jos esim. kuljettaja on ilmoittautunut itse sekä Kardaani- että Vetariluokkaan ja lauantai kisapäivänä "lainaa" Sunnuntaina ajettavaa autoaan esimerkiksi Lady luokkaan, jossa auto sitten hajoaa korjauskelvottomaksi, ei tästä menetetystä sunnuntaina ajettavasta luokasta korvata kuin 50% seuraavaan mahdolliseen osakilpailuun, joka järjestetään kilpailukalenterin mukaan.

Yleisesti myös auton hajotessa kesken kisan ja siitä aiheutuvista keskeytyksistä ilmoitetaan samantien sekä toimistoon sekä tarvittaessa keräilyalueelle itse keräilijälle. Tämä lyhentää kisapäivää, koska kaikki turhat odotukset jäävät pois.

HUOM;
OSALLISTUMISMAKSUJA EI OTETA ENÄÄ RAHANA KISAPAIKALLA, VAAN MYÖHEMMIN MAKSAVAN ON ESITETTÄVÄ MAKSUKUITTI SAADAKSEEN LUVAN AJAA PÄIVÄN RYTINÖISSÄ!


TURVALLISUUS

Kuljettajalla tulee olla päässä moottoriajoneuvojen ajamiseen tarkoitettu CE-merkitty, ehjä kypärä ja se tulee pitää päässä kilpa-radalla. Kypärän on oltava päässä keräilyalueelta lähtiessä ja pidettävä päässä aina varikolle saakka. Tässä tilanteessa kiinnitetään myös vyöt. Kypärättä ajamisesta seuraa sanktio, joka vähintään yhden kisa-viikonlopun kilpailukielto josta toisena päivänä tulisi olla lippumiehenä.

Kuljettajan ovea ei saa keventää. Jos kyseinen toimenpide on jo tehty, ovi pitää vahvistaa vähintään 1mm paksuisella pellillä, joka hitsataan poistetun rakenteen tilalle. Keventämisellä tarkoitetaan ovipahvin alla olevan, oven tukirakenteen poistamista.
(Tähän haluan henkilökohtaisesti vielä lisätä, että kuljettajan ovi on yksi henkivakuutus muiden turvakaarien mukana. Kun alat rakentamaan uutta autoa ja haluat autostasi ylimääräistä painoa pois, muista että se kuljettajan ovi ei ole se ensimmäinen asia, jota alat keventämään. Siinä ei muutama kilon poisto enää vauhtia lisää anna, jos kilpakumppani tulee autonsa kanssa ovesta sisään kysymään, onko sulla kypärä hyvin päässä...?!! )


AUTO

* Jos kilpa-autossa huomataan turvallisuuspuutteita ja puutteet ovat sen verran vakavia että autoa ei voi laskea kilparadalle, voi päätuomari kilpailujohtajan kanssa asettaa se ajokieltoon.  Auton puutteiden korjaamisen jälkeen auto on alkukatsastettava seuraavaan osakilpailuun tullessa.

* KILPAILUNUMEROT ON OLTAVA SELKEÄSTI LUETTAVISSA.
Kilpailunumerot ovat yleisesti sijoitettuna sivulla "takaovien" ikkunoihin ja ikkunan rikkoutuessa kilpailunumero on yleensä mennyttä. Tällöin ennen seuraavaa erää on askarreltava jonkinmoinen kilpailunumero, esimerkiksi pleksistä ja teipin palasista. Kilpailunumerosta on saatava selvää ja käytetään mielellään värivaihtoehtoja, jotka eroavat toisista radikaalisti. .
Kilpailunumeron uupuessa erään saapuva kuljettaja saa hylkäyksen, mutta tästä ei tule kuitenkaan aasinpää kiinnitystä.


Super-Rock luokan auton tulee olla edustuskelpoinen. Järjestäjillä sekä hallituksella on oikeus puuttua korin kuntoon.


KAARET

YLEINEN LUOKKA - TAIVUTETUT MUTKAT http://www.rokkiralli.info/taivutetutmutkat.pdf
YLEINEN LUOKKA - HITSATUT MUTKAT http://www.rokkiralli.info/hitsatutmutkat.pdf

SUPER LUOKKA - TAIVUTETUT MUTKAT http://www.rokkiralli.info/taivutetutmutkat-super.pdf
SUPER LUOKKA - HITSATUT MUTKAT http://www.rokkiralli.info/hitsatutmutkat-super.pdf


AJAMINEN

- Autojen väliset kylkikosketukset ovat kilpailun aikana sallittuja, kunhan kulkusuunta on sama, mutta työntäminen keulalla takarenkaan takaa on kielletty. (Superissa ja Junioreissa ei ole kylkikosketukset sallittuja vaan ohitukset pitää olla ”puhtaita”). Kylkikosketukseksi katsotaan kosketus, joka tapahtuu takapyörän etupuolelle. Toistuvat peräänajot Esim. jarrutustilanteissa, aiheuttavat hylyn.
(Tämäkin on suoraan säännöistä kopsattu, mutta tästäkin joskus on ollut puhetta, että miten tämä menee ja mistä tulee hylkäyksiä, eli kun ensimmäisessä  mutkassa keulasi kopsahtaa edellä ajavan peräluukkuun, siinä vaiheessa kannattaa alkaa samantien ennakoimaan ja muuttaa ohitustaktiikkaansa. Jos kuitenkin keulasi koputtaa edelleen seuraavassakin mutkassa edellä ajavan peräluukkua, suosittelen ajotyylin vaihtoa, ettei mene koko erä pipariksi!!!!)

- Renkaat pitää olla katuliikenteeseen hyväksytyt. Pinnoitettujen renkaiden tulee olla valtakunnallisessa myynnissä, eli kaikenlaiset ralli-renkaat ovat kielletty. Talvella saa käyttää piikkipyöriä, elleivät rataolosuhteet sitä estä sitä. Piikkipyörät pitää olla ralliin tarkoitettu. Ei ruusun nasta, eikä esim. moottoripyörissä käytettäviä pitkä piikkejä. (Superissa saa olla kesällä ns. ralli renkaat.) Ässä renkaiden jokkis-luokkaan tehdyt renkaat ovat sallittuja.


SANKTIOT

# Aasinpäillä ajaessaan nätisti, hankkimatta kisapäivän aikana yhtään hylkyä, aasinpää tarrat poistetaan seuraavaan kisaviikonloppuun ja ns. aasinpäälista putsataan tälle kaudelle ja homma alkaa alusta tälle kaudelle. Jos kuitenkin kuljettaja hankkii itselleen aasinpäillä hylkäyksen, tämä tarkoittaa sitä, että kuljettajan on seuraavana kisaviikonloppuna oltava lippumiehenä. Liputusviikonloppuna kuljettaja ei saa ajaa missään luokassa. Tämä sääntö koskee myös Super-Rock luokkaa.


MYYNTI

* Kaikki Semifinaaleihin tai Finaaleihin nousseet yleisen luokan (Kardaani-, Vetari-, Lady- ja Junior-Rock luokat) autot kuuluvat myyntivelvoitteen piiriin. Tämä lukee kaikki muut luokat paitsi Super-Rock luokan, jossa myyntivelvoitetta ei ole.

Vetari-Rock ja Kardaani-Rock luokkien A ja B - Finaaliautot sekä Junior-Rock ja Lady-Rock luokissa Finaaliautot jätetään aina ns. Park Ferme alueelle.


* Myyntitilanteessa saa autosta poistaa
- Kuppipenkin
- Nelipistevyöt
- Muut henkilökohtaiset suojavarusteet
- Akun telineineen
- Lisäpainot kiinnikkeineen
Kaikki katsastuksessa merkatut lisäpainot saa poistaa.
- Ei alkuperäisen tankin, mutta bensapumppu on jätettävä, sekä myös tankki silloin kun pumppu sijaitsee tankin sisällä.
- Erillisen kierrosluku mittarin
- Ratin ja renkaat, kunhan asentaa tilalle toiset.
- Hallituksella on etuosto-oikeus, mutta silloin he eivät saa tuoda autoa enää jatkossa oleviin saman luokan kilpailuihin.
- Tarjoukset pitää tehdä ennen palkintojenjakoa kilpailutoimistoon.

* Huutokaupassa myydyn auton sabotoimisesta rangaistan yhden vuoden kilpailukiellolla. Hallitus tekee päätöksen aina erikseen ja tapauskohtaisesti.
(Eli vaikka kuinka suututtaisi ja kiukuttaisi, mieti kaksi kertaa ennenkuin teet mitään hölmöä... Hetken kiukku voi olla liian kallis kiukku...  Pyörittää silmiään )

KATSASTUS

* Jokainen kuljettava on vastuussa siitä, että katsastuskortin tiedot ovat oikeat. Tietojen poikkeamasta esim. penkin nimen osalta johtaa AINA hylkäykseen. Vaihdetut vyöt tai penkki tulee katsastaa aina ennen harjoituksia.

JA TÄMÄ MUISTUTUKSEKSI!!!


Katsastuskortti pitää noutaa kisan jälkeen kilpailutoimistosta. Myyntivelvoitteiset vasta myyntitapahtuman jälkeen, muut voivat hakea korttinsa jo aikaisemmin. (kuitenkin vasta sitten kun kortit on tarkastettu kilpailutoimistossa)
« Viimeksi muokattu: 03.01.11 - klo:19:58 kirjoittanut Swoop » tallennettu

Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com
Swoop
Ylläpitäjä
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1108


L40 ja K108


Profiili
« Vastaus #1 : 27.09.10 - klo:20:37 »

Ja muita huomioita, joita en ole nyt tähän huomannut kirjata, heittäkää YV:tä tulemaan  Virnistää

Asioita on paljon mietittävänä ja vuosikokouksen jälkeen päivitämme tällä kaudella esiin tulleet kysymykset lukkoon.

Jos teitä askarruttaa joku pienikin asia, nyt on oiva tilaisuus lähettää ne kysymykset minulle YV:nä, jotka otan esille kokouksessa.
Nyt jos koskaan kannattaa aukaista se suu, lupaan ottaa asioista selvää  Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi

Palaan asiaan...  Virnistää
« Viimeksi muokattu: 28.09.10 - klo:11:20 kirjoittanut Swoop » tallennettu

Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: