Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
26.11.22 - klo:17:17
 
Sivuja: [1] 2 3   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: säännöt 2017  (Luettu 31748 kertaa)
jyrkimake
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« : 01.02.17 - klo:20:50 »

 Minkäs takia tuo säännöt 2017 keskustelu on lukittu? Pyörittää silmiään Pyörittää silmiään Pyörittää silmiään
tallennettu
jyrkimake
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #1 : 03.02.17 - klo:14:41 »

Laitellaas tänne kun ei tuohon lukittuun voi kommentoida! Keulavahvistuksista vielä: pellit tulisi saada kiinnittää myös alareunoista ja lokareiden reunoista. Vetareissa on polttoainetankit pääsääntöisesti edessä. Saattaa tulipalojen riskit kasvaa melkoisesti mikäli niitä ei saa millään suojata. Entäs sitten jäähdyttäjät ja paisarit. Ymmärtääkseni radoilla aika tiukat ympäristömääräykset. Ottakaahan myös nämä asiat huomioon. Country Side Racing Jyrki Mäkelä
tallennettu
Lintti
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 49


RK Racing Team, Kardaani 6 super 76


Profiili
« Vastaus #2 : 03.02.17 - klo:16:45 »

Toi on kyllä hyvä huomio, pieni ajo virhe/vahinkotörmäys vaikka pölypilven takaa toisen perään ja keula solmuun nii sielhän on tankki ja kaikki kasassa myös sen jälkeen, harmi kun kokous oli niin kaukana ja ei päässyt. niin ois voinu isosti vaan todeta että esim se putkikeula oli oikeen hyvä asia! ainut vaan huono kun toiset käytti sitä törmäilyyn eikä syylarin/tankin suojaukseen..
tallennettu
Turaaja
Jäsen
**
Poissa Poissa

Viestejä: 64


Profiili
« Vastaus #3 : 04.02.17 - klo:00:09 »

Eipähän siellä kokouksessa neuvoteltu eikä äänestelty tuosta keulan rakenteesta,hallitus oli asian jo etukäteen puinut.Ongelmia tulee kesäkauden alettua,tankkipalot lisääntyy joka tietää palokunnalle lisätöitä ja kisapäivät venyy.Hinaukset ja piikkikannot tulee lisääntymään koska etupyöriä ei edestäpäin suojaa enää mikään.Tahattomia osumia tulee väkisin kun ajetaan kilpaa ja tahalliset tuomarit tietty kitkee pois.Noiden uuden säännön "paperikeula" autojen rakenteista ois hyvä saada vähän selvempiä ohjeita ja mielellään jopa piirroksia,kun tosta Tavikaisen kertomuksesta jokainen ei kuitenkaa ottanut selvää.Aika monella on niitä kesäkaudelle tulevia autoja jo rakenteilla.
tallennettu
tomipöö
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 25


Profiili
« Vastaus #4 : 04.02.17 - klo:08:58 »

jos on akk:n kortillinen auto niin se kelpaa superiin turvallisuus määräysten puolesta ilman muutoksia. siis jos terve korinen ym. ja jos vielä ajettu parin vuoden sisällä jotain akk:n kisoja ni aina parempi...korjatkaa jos olen väärässä!!
tallennettu
tonsba
Kuskit
Jäsen
*
Poissa Poissa

Viestejä: 82



Profiili
« Vastaus #5 : 04.02.17 - klo:09:06 »

Jos ton säännön ymmärtää oikein, niin eikös sen koko keulan saa edelleen pellillä peittää?  Siis lokasuojiin asti
tallennettu
Black Pete
Hallitus
Seniori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 251


K 15 S 47


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 04.02.17 - klo:09:38 »

Jos ton säännön ymmärtää oikein, niin eikös sen koko keulan saa edelleen pellillä peittää?  Siis lokasuojiin asti

Kyllä, koko keulan saa pellittää max 1,5 mm pellillä.
tallennettu

Rämä Racing
Jürgen
Rokkiralli ry kuljettajien edustaja 2021
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 931


Profiili
« Vastaus #7 : 04.02.17 - klo:16:47 »

En kyllä ymmärrä miten se keulapellin paksuus vaikuttaa niihin tankkipaloihin  Järkyttynyt
tallennettu

Kuljettaja S48 ja V151  kaudella 2021
K.Kotko
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 47

kotkot


Profiili
« Vastaus #8 : 04.02.17 - klo:19:29 »

Yritin kysyä kokouksessa keulan ja renkaiden suojaamisesta ninenomaan taivutetulla putkella ilman teräviä kulmia jne juuri sen takia ettei heti ensimmäisessä kesäkisassa ole kaikki uudet renkaat p...na ja sen jälkeen ei enää pussi anna periksi harrastukseen kaikilla tai talvikauden uudet piikkirenkaat kun ovat vielä kalliimpia. On kuulema liian hankala tarkastaa onko putki juuri oikeanlainen ja hankala tietää onko rakenne muutenkin sääntöjen mukainen. Meillä ainakin saa tarkistettua keulan tarvittaessa ja jos tarve vaatii niin pellit auki ja kiinni uudestaan... se pellin läpykkä ei suojaa kaikkea roikkuessaan. Esim. Pyöreä ohutseinäinen koko keulan pituinen taivutettu putki johon se pelti tulee kiinni ei välttämättä ole niin vaarallinen kuin koko keulan peittävä tulipalo, nesteiden leviäminen ja toisen auton vahinko törmäys josta keula siirtyy muodottomaksi... sori jo etukäteen mielipiteineni puuttuminen taas asiaan!!
tallennettu
tonsba
Kuskit
Jäsen
*
Poissa Poissa

Viestejä: 82



Profiili
« Vastaus #9 : 04.02.17 - klo:20:17 »

Minunkin mielestä pyöreän putken paksuuden voi tarkistaa poraamalla reijän ja työntömitalla varmistaa putken paksuus
tallennettu
otto
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #10 : 04.02.17 - klo:21:18 »

Mitä jos ne putkikeula kilpureilla avajavat keskittyis siihe kilvan ajoon eikä siihe panssarivaunu keulan rakentamiseen ja muitten tuuppimiseen. Minun mielestä sääntö on hyvä! Ehkä siitä romurallista tulee taas siistiä kilvanajoa?! Onko sen polttoainetankin pakko olla siellä konehuoneessa? Jos kunnioitus muita kilpailioita kohtaan radalla olisi kunnossa niin ehkä tätäkään sääntöä ei olis tullut.... romuralli kisat järjestetään erikseen.
tallennettu
Jürgen
Rokkiralli ry kuljettajien edustaja 2021
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 931


Profiili
« Vastaus #11 : 04.02.17 - klo:21:20 »

Ette kai tosissanne halua että ruvetaan katsastuksessa reikiä poraamaan ja työntömitalla niitä paksuuskia mittaamaan? Ihan samalla tavalle se kantikas putki suojaa kuin se pyöreäkin.
Sen ohuen neliskanttisen putken ei olekaan tarkoitus estää sen keulan muodonmuutoksia vaan olla peltien yms. kiinnittämistä varten.
tallennettu

Kuljettaja S48 ja V151  kaudella 2021
Mici
Kuskit
Seniori
*
Poissa Poissa

Viestejä: 387



Profiili
« Vastaus #12 : 04.02.17 - klo:21:22 »

Kannattas varmaan pitää ekan vuoden katsastajat samoina että linja pysys yhtenäisenä.  Pyörittää silmiään
tallennettu

Ehkä ajan ehkä en
K.Kotko
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Viestejä: 47

kotkot


Profiili
« Vastaus #13 : 04.02.17 - klo:21:41 »

No se pyöreä putki oli yksi esimerkki joka voisi olla kevyt ja ns vaarattomampi kuin jokin järeä putki, mut kuinka vaan. Ja Otto, minä en tietääkseni yleensä tönimistä ym radalla harrasta vaan nimenomaan otan niitä iskuja autoni kanssa vastaan mikä ei tod ole mukavaa! Useiden kisojen jälkeen on jouduttu pajoittamaan autoa sekä takaa että edestä kun on penkoille joutunut...
tallennettu
Jürgen
Rokkiralli ry kuljettajien edustaja 2021
Hallitus
Konkari
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 931


Profiili
« Vastaus #14 : 04.02.17 - klo:22:10 »

Kyllä ne keulojen järeät vahvikkeet tehdään törmäilymielessä, pikku pusujen varalta ei tarvi tehdä kauheita panssareita.
Sen syylärin saa suojata, ei sitä kielletä millään tavalla.
Tankki on yleensä runkopalkin kohdalla tai sisäpuolella, jos sellaisen tällin vetää että runkoaisat taipuvat sisään niin silloin ne taipuvat vaikka siinä vähän putkia olisikin edessä.
Lokasuojan etureunat saa kiinnittää siihen keulapeltiin, niinhän ne on tähänkin asti kiinnitetty eikä ne mitään ole irrallaan lepattaneet.

Jotenkin minusta tuntuu ettei asioita ole nyt haluttu ymmärtää oikein...
tallennettu

Kuljettaja S48 ja V151  kaudella 2021
Sivuja: [1] 2 3   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: