Heips kaikki ladyt ja myös muut :)

Aloittaja K.Kotko, 22.03.14 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

vapeosmo

Eli pisteille ja pytyille päässeet autot myynti velvoitteisia....kannatetaan!
Vetari SM 1 2009,Vetari SM 2 2010, Vetari SM 4 2011, Vetari SM 2 2012, Super talvisarja mestaruus 2011,2012
Vetari SM 1 2013

tomipöö

meneekös se liian vaikeaks toteuttaa et leidit sais ostella vaan oman luokkansa autoja?

tellu

Hyvä Tomppa (sarjassa savolaisia väläyksiä)  ;D
Siis eipä oo leidit tähänkään asti ostelleet toistensa autoja mutta niitä hellyydella ja rakkaudella hoidettuja menopelejä leideiltä on ostelleen miespuoliset kuljettajat vetari ja kardaani luokkiin.

tomipöö

niin niin sitä just tarkotin että ne autot kestäs vaan viirupyllyillä eikä muitten luokkien kuskit pystys ostamaan niitä mut silti olis vaihtuvuutta autojen ja kuskien välillä....

MN

Kirjoittelempa minäkin mietteitäni tässä vähän aikaa "makusteltuani"  :)

Eli ensin tartun Tompan ja Tellun viimeisiin viesteihin yhtenä viirupyllynä  :P
Meillä ajaa samalla autolla kisaviikonloppuna tällä kaudella yksi leidi ja 1 - 2 miespuolista kuskia eli auto joka tapauksessa sitten kaupan vetareissa jos finaaleihin asti ajaa. Eli Käytännössä jos vetarit ajetaan lauantaina ja auto menee kaupan, minulla ei ole autoa sunnuntaina ajettavaksi. Ja sitten taas toisin päin. Jos leidit ajaa lauantaina ja auto menisi kaupaksi, ei miehille ole autoa sunnuntaiksi.
Varsinkaan ajatus, jos vielä tulisi ostorajoitus, että saisi ostaa vain leidien autoja. Ei kuulosta hyvältä minun korvaan, ei.

Tuo ongelma on jo tälläkin hetkellä, että lauantaille ja sunnuntaille ilmoitettu auto on myynnissä jo lauantaina, jolloin jos auto lauantaina ostetaan niin sunnuntaille ei välttämättä ole autoa ajoon. Mutta jos tulee vielä lisää rajoitteita luokkien välille niin ei tosiaankaan kuulosta hyvälle  ::)

Itse olen samaa mieltä osan kanssa, että leidiluokassa pyttyfinaaliautot vain olisi myyntivelvotteisia.

Eikä se sitä takaa vaikka olisi 6 autoa/auton aihioa :) pihassa tai huudeilla, että niistä mitään hyötyä olisi, jos eivät ole ajokuntoisia/ovat vasta suunnitteluasteella. Meilläkin autoja kyllä pihasta löytyy kun löytyisi aikaa rakentaa. Eli taitaa olla aikas monella sama ongelma.

Me on ajettu samalla autolla koko viime kausi, ihan hyvillä sijoituksilla. Yhdessäkin kisassa tuli kuudesta lähdöstä 5 ykkössijaa ja 1 nelossija ja auto siis kahdessa luokassa pytyillä ja silti auto tuotiin takaisin meidän pihaan :)

Pirssi Osmo

Lainaus käyttäjältä: katja - 23.03.14 - klo:23:43
Tellu,

Kyllä ne vaan on niin hyviä :)

Sitä vois miettiä et ladyissa vaan finaaliautot myytäviä, ei semifinaali.Pahimmassa tapauksessa menetät auton eikä edes pisteen pistettä tullu...Tätä nyt ei tapahdu kun kaaviolla ajettaessa mut vieläkin muistan sen kauhun tunteen..

Katja

Ei  vetareissa ja kardaaneissakaan välttämättä saa kuin 1 pisteen ja auto myyntivelvoitteinen.
Toisaalta autothan on vain metallia, eikä niihin pidä rakastua liikaa :D

NinniPaukku

Joo, vielä sen verran että meillä myös ajetaan yleensä samalla autolla ainakin kahdessa luokassa...

Gamala

;D Myynti pakko pois ladyistä kokonaa. Jos joku muua ajaa sitten eri luokassa niin voi voi. Jos se tois niitä naisia helpommin ajamaan. Mulle ihan sama mun autot ei ikinä aja yhdes luokassa.

Jürgen

Jos lady-luokan auton myyntipakko poistuu, luokkaan alkaa tulla sellaisia ylikylän vehkeitä ja ne normikalustolla ajavat eivät pysy lainkaan vauhdissa. Ei hyvä...

Jos lady-luokan autoa ei saa/voi käyttää muissa luokissa niin "perheen" jossa ajaa molemmat (samalla autolla), tarvii tuplata kalustonsa joka taas maksaa rahaa. Arvatkaas kumpi jää helpommin pois? Mies vai nainen?

Jos lady-luokan kisoissa ajaa 50 kuskia/10 kisaa, joissa n. 4-5 kuskia kiertää aktiivisesti. Osakilpailumäärän vähentäminen 5 kisaan saa mukaan luultavasti 25 kuskia joista edelleen ne samat 4-5 kiertää aktiivisesti. Eli ei toimi sekään.

Jos lady-luokan autoa ei tarvitsisi myydä vaikka sillä osallisuttaisiin muihinkin luokkiin, tulisi taatusti ladyja ajamaan niillä kardaani- ja vetariluokan autoilla. Kuitenkaan se ei olisi lajin kannalta mielekästä ajattaa "suojakuskia" jottei tarvitsisi pelätä auton menetystä. Lisäksi nämä autot saattaisivat olla lähes superluokan tasoisia koska ne olisivat täysin suojattuja lady-kuskin turvin.

Jos lady-kuskeilla ei ole riittävästi osallistumisaktiivisuutta niin ei niitä millään poppakonstilla saada lisää.

Nyt kesäkauden alkaessa luulen että enemmän ladyja taas kurvailee radalla, ainakin toivon sitä.

Kuljettaja S48

ananas

Pistämpä minäkin lusikkani tähän soppaan😃

Mitäs jos ois niin et jos autolla ajetaan kahtena päivänä,
Ni sen vois ostaa vasta sunnuntaina?

T: Antti

Tavikainen

Tämän hetkinen käytäntö on minun mielestä ihan hyvä. Tuo säätämin tuottaa paljon vaan lisää vaikeuksia.
Minun mielipide.
Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing

Saku Saarela

Minäkin olen sitä mieltä että tämä keskustelu ei aiheuta toimenpiteitä.Mä en ole vielä tällä kaudella ollut mukana kuvioissa,joten en tiedä miten tuo autonhinnan nosto on vaikuttanut autokauppaan nyt,mutta ainakin viimeksi kun hintaa nostettiin,niin autokauppa hiljeni havaintojeni mukaan selvästi ja välillä on kisoja joissa ei yksikään auto vaihda omistajaa.Joten mielestäni olisi hyvä että jatketaan samalla systeemillä kuin tähänkin asti on menty.