Renkaiden "lämmitys"

Aloittaja Ökö, 12.08.13 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Ökö

Kattelin vähän kauhulla Rantasalmella renkaiden lämmittelyä lähtöalueella,
ei muuten mutta jos vaikka kytkin ei jostain syystä toimikkaan kun renkasta
pyöritetään huvia lähdön järjesteliän nenän edessä, niin entäs sitten???? ???

Mici

Tietenkin siitä tulee hylky jos ajaa viiva miehen/naisen päälle  :P
Ehkä ajan ehkä en

Tico

Itse en varsinaisesti "lämmitä" renkaita vaan puhdistan ne sorasta ja sonnasta ennen lähtöä. Ne kerkee kuitenkin jäähtyä ennen lähtöä. Tietty hieman jotkut mielestäni liioittelee tuon asia kanssa, mutta kai se kuuluu lajiin. :D

sirppilä

Tästä asiasta aina välillä kuulee puolesta ja vastaan.

Itse voin näin autojen edessä monet, monet kisat seisseenä sanoa, että kyse näyttäisi todellakin olevan renkaiden puhdistamisesta ei lämmittämisestä.
Ja kuskeilla on kyllä järki päässä, eikä minua kohti tai minun päälle ole ajanut kuin oma ukko....niin ja yksi italiaano  ;D  Ja hylky paukahtaa jos tulee lähellekään viivaihmistä.
Se puolestaan on hitusen ärsyttävää, kun jotkut sahaa siinä moneen kertaan edes takasin ja viivyttää näin lähtöä. Kyllä kerta spurtti ne renkaat putsaa ihan riittävän hyvin.
Minulle on siis ihan sama puhdistetaanko renkaita vai ei, en näe sitä ongelmana. Kunhan ei mennä överin puolelle taas tässäkään. Ja sadekelillä sitä ei tarvinne tehdä jo ihan turvallisuudenkin takia!
Voidaanhan asiasta pitää äänestys / kysely ja tehdään sitten niin, kuin päätetään  8)

T: Mirtsu the Viivanainen
KASAAN JA MYTTYYN, ROMUKS JA RYTTYYN!

Rallisatiainen

Lainaus käyttäjältä: sirppilä - 14.08.13 - klo:10:11
Se puolestaan on hitusen ärsyttävää, kun jotkut sahaa siinä moneen kertaan edes takasin ja viivyttää näin lähtöä. Kyllä kerta spurtti ne renkaat putsaa ihan riittävän hyvin.

Olisin tässä asiassa samaa mieltä, että kyllä ne renkaat siinä parissakymmenessä metrissä saa ajokuntoon ilman turhia pakitteluja ja uudelleen lämmittelyjä. Lähtöön järjestyminen nopeutuisi, mikäli tämä lämmittely-pakittelu-lämmittely-pakittelu-lämmittely jäisi pois. Muutoin saisi vetää vaikka kankaille, jos se itseä (ja yleisöä) viihdyttää!
PUKE

pirhonen

Mun mielestä koko lämmittely pitäisi kieltää! Joku kerta se jollain pamahtaa jostain syystä  siihen tikkari neitoo tai heepoon ja sit mietitään Mix ei ole kiellettyä ja miten tässä näin kävi??? Samahan se on kaikille jos niitä ei lämmitetä\putsata siinä viivalla revittelemällä  :P

Hauhau Kukko

Nii ja auttaako se loppujen lopuksi yhtään muutenkun henkisellä puolella
Jos ranteet loppuu,paras siirtyä katsomoon...

LEEVI

Minun mielestä renkaan lämmittämisen vois kieltää.
.

tero84

Itse olen joskus näyttänyt viiva miehelle/naiselle et väistä vähän siitä linjalta kun olen puhdistanut ja myös lämmittänyt renkaita. Tämänkin olen tehnyt silloin kun se viiva henkilöstö on ollut mielestäni liian lähellä autoni keulaa esimerkkinä kemi missä oli lähtö viiva heti kun tultiin asfaltille. Oma mieli piteeni on ettei renkaiden putsausta/lämmitystä sutimalla kielletä.

T:Tero Laitinen S7

kilkki86

voihan siihen tehä tietyn paikan missä saa renkaat polttaa jos niin haluaa, näin oli muistaakseen kouvolassa viime vuonna missä luki: kumit katuun tässä... nii ja eihän toi pikku kumin poltto varmaa oikeest ketää haittaa... mut joo päätös ku päätös ni kaikille sama...

Black Pete

itse ainakin lämmitän renkaat ja otan pakkia ja uudestaan. ainakin mun mielestäni lähdöt on ollut parempia. jos se joitakin haittaa niin saa sen kieltää  :o
Rämä Racing

Turaaja

No niinpä tai sitten näin,mutta kyllä toi ainakin omalta osin on renkaiden puhdistusta.Viivahenkilöt ovat mielestäni kokeneita ja jopa lähes "ammattilaisia"Joten eivät aivan vaijerin katkeamis linjalla seisoskele.Turvallisuus on aina etusijalla,Mutta nämä hysterian lietsojat pitäisi jättää ihan omaan pikku maailmaansa.Rantasalmella takarivissä  sitä "puhdistusmatkaa oli huimat 5m joten joutui vetää ns 2x joten anteeks.

kilkki86

mut muistakaa,aina pitää jostain naukua jonkun että saadaa taas keskustelua turhasta....joku polttaa kumia et on lystiä yleisölle, jotku tekee sitä vaan omaks iloks ja jotkut et se rottelo irtoo viivasta.. P.s. ei se vauhti vaan retee eteneminen... 

ussop

kilkki86 :

+1 täältä  8) 8)
-mpr 2013-

Rallisatiainen

Lainaus käyttäjältä: kilkki86 - 17.08.13 - klo:00:00
mut muistakaa,aina pitää jostain naukua jonkun että saadaa taas keskustelua turhasta....joku polttaa kumia et on lystiä yleisölle, jotku tekee sitä vaan omaks iloks ja jotkut et se rottelo irtoo viivasta.. P.s. ei se vauhti vaan retee eteneminen... 

Ei se kumien pyörittely minuakaan haittaa ellei mene ihan helkkarinmoiseksi baletiksi. Tuossakin tapauksessa haitta on lähinnä lähdönjärjestelyn venyminen.
PUKE