Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
05.06.20 - klo:20:26

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lajin tulevaisuus!  (Luettu 39806 kertaa)
rectum16
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #60 : 25.10.12 - klo:15:25 »

Osakilpailujen mainostaminen kilpailu paikkakunnilla ei kuulu Rokkiralli Ry:lle vaan kilpailun järjestävälle yhdistykselle tai seuralle, samoin myös tienvarsi opastus kisapaikalle!!

Pyytäisin asiallista kielenkäyttöä.

Rokkiralli Ry
Jani Tavikainen
                                                                                                                                                                                                                                                                                                          NO NIIN NYT KANNATTAA VARMAAN RAUHOTTAA TÄMÄ KESKUSTELU ETTEI VAAN RUPEA NAPSUMAAN KILPAILU KIELTOJA KUN NIITÄ UHKAILLAAN VARIKOLLA PALJON ASIALLISIMMISTAKIN JUTUISTA.. !
tallennettu
Tavikainen
Rokkiralli Ry Puheenjohtaja
Hallitus
Konkari
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #61 : 25.10.12 - klo:20:28 »

Niitä kisa tilanteita on ihan turhaa katsoa tulitikku askin kokoisesta ruudusta ja ne valitukset tehdään kilpailunjohtajalle kisa päivänä.

Tämä nyt ei taas liity aiheeseen.

Mut voi tekstin kirjoittaa ilman kirosanojakin Foorumille.
tallennettu

Jani Tavikainen
Rokkiralli Ry:n Puheenjohtaja
Kukko Racing
rectum16
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #62 : 25.10.12 - klo:21:08 »

Niitä kisa tilanteita on ihan turhaa katsoa tulitikku askin kokoisesta ruudusta ja ne valitukset tehdään kilpailunjohtajalle kisa päivänä.

Tämä nyt ei taas liity aiheeseen.

Mut voi tekstin kirjoittaa ilman kirosanojakin Foorumille.

.      no nyt täytyy oikeesti heittäytyy tyhmäks ja kysyä pari kysymystä. Jos en ole nyt ihan  pihalla  asiasta ollut niin eikös kuljettaja kokouksessa nimen omaan ole painotettu. Että hylky tilanteessa tulkaa tuomarille näyttämään kuvia taikka videota kyseisestä tilanteesta? Vai olenko ihan väärässä? Ja nyt pakollinen kirosana että minkä helvetin 50tuumasen näytön kuskilla pitäisi olla mukana että viitsisit vaivautua videon edes katsomaan?   ja enkä mä nyt oikein tohonkaan yhdy että ollaan aiheesta eksytty jos 12vuotta kyseistä lajia harrastava tiimi rupee olemaan kypsynnyt siihen että joka kisassa säännöt tuntuu menevän erilailla.
tallennettu
tellu
Yleisvalvoja
Konkari
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #63 : 25.10.12 - klo:22:03 »

Jokaikisessä kuljettajakokouksessa teroitetaan että kuljettajan ja vain kuljettajan tulee tehdä "protesti" kilpailunjohtajalle. Tämä yksiselitteisesti siitä syystä että kilpailu jatkuisi ja jos aihetta tuomion muutokseen ilmenee esitetyn aineiston pohjalta päätuomari tutustuu ainaistoon seuraavalla tauolla. Siis oikeasti te kuljettajat valitatte että kisat kestää liian pitkään ja vaaditte että päätuomarin pitää ottaa valituksenne vastaan heti ei oikeasti oo toimiva yhtälö.
tallennettu
tellu
Yleisvalvoja
Konkari
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #64 : 25.10.12 - klo:22:09 »

Olin kaksi vuotta sitten lopettamassa juuri näiden tyhmien lapsellisten porsaanreijän etsijöiden takia. Josko nyt jokainen tähän keskusteluun osallistuja ihan ite miettis hetkosen ja lukis läpi näitä kirjoituksia ja sit jos vielä tuntuu siltä että on aihetta kirjoittaa niin pistää vaikka yv:tä puheenjohtajalle. Älkää nyt jukolauta tuhotko tätä lajia typerillä kommenteillanne ja kuunnelkaa siinä kuljettajakokouksessa mitä teille sanotaan. Ja kisajärjestäjille sen verran palautetta että kuljettajakokous ei oo mikään pakollinen velvollisuus vaan ihan oikeesti joka kerta pitää kerrata samat asiat että kaikki varmasti tietää.

tallennettu
Mici
Kuskit
Seniori
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #65 : 26.10.12 - klo:08:30 »

Olin kaksi vuotta sitten lopettamassa juuri näiden tyhmien lapsellisten porsaanreijän etsijöiden takia. Josko nyt jokainen tähän keskusteluun osallistuja ihan ite miettis hetkosen ja lukis läpi näitä kirjoituksia ja sit jos vielä tuntuu siltä että on aihetta kirjoittaa niin pistää vaikka yv:tä puheenjohtajalle. Älkää nyt jukolauta tuhotko tätä lajia typerillä kommenteillanne ja kuunnelkaa siinä kuljettajakokouksessa mitä teille sanotaan. Ja kisajärjestäjille sen verran palautetta että kuljettajakokous ei oo mikään pakollinen velvollisuus vaan ihan oikeesti joka kerta pitää kerrata samat asiat että kaikki varmasti tietää.

*Jää omalta osaltaan miettimään omia tekojaan ja sanomisiaan sekä perehtyy ihan muille reijille eikä henkilökohtaisesti tarvitse pinsettejä epämiellyttävien vihannesten nenästä kaivamiseen*
« Viimeksi muokattu: 26.10.12 - klo:08:32 kirjoittanut Mici » tallennettu

S70-Tulevaisuudessa Superia jeesuksen vanhaa Volvoa tuoreemmalla Audilla
Taku
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

ei taidolla vaan tuurilla....

Profiili
« Vastaus #66 : 26.10.12 - klo:17:47 »

Sanompa oman mielipiteeni tähän:
 jokainen joka valittaa lajin "kalleudesta", kuluista ym ym. voi toki itse kukin etsiä uuden kisaradan omalta paikkakunnaltaan ja järjestää kisat.... Ihanaa uusi paikka ja uusi rata!!!
Kuluja vaan tulee ja paljon.. myöskin "piilokuluja" joita kukaan ei mieti ja ajattele, ellei tiedä. Tottakai kaikki osallistumismaksut on mietitty mitä menee ja mihin ne menee ja mitä niillä maksetaan....

On jopa ollut kisoja joissa on järjestäjät joutunut maksamaan omasta pussistaan henk.koht. kuluja pois, koska kuljettajia EI OLE OLLUT  tarpeeksi paikkaamaan juoksevia kuluja. Rahat kisakuluihin tulee osallistumismaksuista!!!

Myöskin tarvitsee palkata henkilökuntaa hoitamaan kisoja joita pääsette turvallisesti ajamaan (järkkäreitä, makkaranmyyjiä, jne jne) ... sekin maksaa.. myös edellämainitut turvallisuus henkilöstöt.
Jos kuka haluaa mainostaa kisoja yleisesti lehdissä, tienvarsilla jne.... tarvitsee luvat ( lupa viranomaisila ja maksaa sekin; lukkuunottamatta puhelinrumba sekä virastoissa juokseminen  ) lipunmyynti (erillinen henkilökunta ja lisää järkkäreitä, maksaa ); mistä se raha otetaan??? järjestäjän pohjattomasta pussista??? ei toki.... vaan osallistumismaksuista!!!

seuraava kysymys on kuka sen tekee?Huh ja vain sen takia että saa haukkuja ja pas...aa niskaan!!!! MIETTIKÄÄ!!!!
Tämän ketjulinkin alottaja EI TODELLAKAAN  tiedä mistä puhuu.
Kiitän omalta osaltani kaikkia kisajärjestäjiä, sekä kilpakumppaneita!
Syysterveisin. Taku. Kouvolan seudun rokkiralliharrastajat ry pj     useamman kouvolan kisan järjestäjä

tallennettu

Kouvolan seudun rokkiralliharrastajat ry:n pj
thekaapo
Vieras
« Vastaus #67 : 26.10.12 - klo:21:25 »

no mutta sehän on sitten kiva että kaikki on kohallaan ja homma toimii mainiosti:)ei ihan turha keskustelun aihe,selvishän tämäkin:)
tallennettu
Saku Saarela
Kuskit
Jäsen
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #68 : 27.10.12 - klo:01:24 »

Monet ovat tähän aiheeseen liittyen tuoneet mielipiteensä julki,joten ilmaisenpa minäkin omani.Mielestäni laji ei tarvitse mitään erityistä mainostamista,ne joita laji kiinnostaa osaavat kyllä aiheesta tietonsa hankkia ja kisapaikoille saapua nykyisten opasteiden ohjaamina.Katsojilla ei oikeastaan ole ainakaan minulle suurtakaan merkitystä,se on ihan sama seisooko siellä penkalla kaksi vaiko tuhat katsojaa toljottamassa kisoja,minulle on pääasia että pääsen kisoissa vertaamaan oman auton kulkua ja omia ajotaitojani kanssakilpailijoihin nähden.Autojen ei myöskään mielestäni tarvi olla miteenkään nykyistä näyttävämmän näköisiä,se riittää että turvallisuustekijät on kunnossa,se tästä nyt vielää puuttuisi että joka kisan jälkeen pitäisi koputella ja kitata auto priimaksi ja heittää uusi helmiäisväri selkään,kun jo nyt autojen hinnassa on joidenkin mielestä nostamispaineita.Osallistumismaksu on suuruudeltaan aivan sopiva,jos siihen ei ole varaa niin ei ole varaa koko lajin harrastamiseenkaan,ei mullakaan budjetti aina riitä joka kisan ajamiseen,silloin mä jätän vaan kisan väliin,enkä valita täällä että mä oon persaukinen ja ai ai kun on kallista ,elämä on,niin se vaan menee.Tämä laji ei vaan yksinkertaisesti satu olemaan mitenkään äärimmäisen "mediaseksikäs" ja sen vuoksi on turha odottaa lajille mitään suurta julkisuutta tai yleisömenestystä.Se riittää että tässä pääsee todella edullisesti nauttimaan rata-autoilusta ja toteuttamaan omaa autojenrakentelu- ja kilpailuviettiään saman henkisten kilpakumppaneiden joukossa,kaikki muu aiheeseen liittyvä on toisarvoista.Jatketaan vain näin kuin tähänkin asti,hyvin on mennyt ja uskoisin että menee jatkossakin,kun ei valiteta turhista asioista.
tallennettu
AP
Vieras
« Vastaus #69 : 27.10.12 - klo:09:35 »

Olen seurannut tätä viesti keskustelua ja olen vieläkin iloisempi päätöksestäni lopettaa tuomarin hommat ja vetäytyä ry.n hallituksesta Hymyilee
Eihän kaikille voi olla mieliksi sehän vaan on tosiseikka. Yleensä äänekkäimpiä on ne jotka tulee valmiiseen pöytään.

Olisiko hyvä ehdotus että lajia harrastavan ON PAKKO kauden aikana toimia jossain osakilpailussa staffina omien kykyjensä mukaan?
Silloin ainakin pääsisi kuuntelemaan radioliikennettä ja saisi vähän käsitystä muustakin kisajärjestelyistä.
Toisiko se tähän lajiin vähän vahhojen aikojen yhteenkuuluvuutta lisää?

Loistava laji, ennenkaikkea edullinen auto-urheilu muoto! Toivottavasti jatkuu.

Kaikille kisoja järkkääville: Muistakaa että koirat haukkuu ja karavaani kulkee!!

Oikein hyvää talven alkua kaikille lajin osapuolille.

T: Ari Purhonen Hymyilee

tallennettu
Juha Ratilainen
Kuskit
Tulokas
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #70 : 27.10.12 - klo:11:01 »

Mielenkiintoiseksi on keskustelu täällä muodostunut sinä aikana jona olen ollut poissa ajouralta. Nykyinen valitus mentaliteetti on syvältä, ennen kyseinen laji oli hauskaa ja kaikilla(melkein) oli jopa kivaa.
Mietitääs nyt tuota esiin tullutta 60,-, pitäisikö järjestäjän jo alkaa kustantaa tuo kilpailijoille jotta olisi varaa ajaa??? No juu EI TOD.
Saarelan Saku tuolla toi esiin juuri sen asian jolla varmasti suurin osa harrastaa. Eli ajetaan kun kalusto ja rahat antaa myöten. Tiedän useammankin kuskin jonka vehkeet ei kestä harjoituksia pidemmälle ja silti ne on seuraavassa kisassa taas viivalla.
Halpa tämä harrastus on vielä moneen verrattuna ja jos tuntuu kalliilta niin ainahan voi siistyä vaikka muuhun lajiin....
tallennettu

Team Hardcore Heinola
SöPö V154
timi
Kuskit
Jäsen
*
Poissa Poissa

devil racers

Profiili
« Vastaus #71 : 27.10.12 - klo:14:31 »

KIITOS ETTÄ JOKU VIITTII JÄRJESTÄÄ KISOJA.  se on tää suomalainen perikateus vaan niin paha et jos jolleen jää ni voi kamalaa. ja uskoakseni järjestäjille ei paljoakaan jää joten voitas nostaa vaikka 80e.  eiköhän myö tytöt ja pojat vaan osteta ensikaudeksi pykälää suuremmat kypärät ettei purista, kiristetään vöitä, lyödään lappulattiaan ja nautitaan.
tallennettu
Swoop
Ylläpitäjä
Konkari
Poissa Poissa

L40 ja K108

Profiili
« Vastaus #72 : 27.10.12 - klo:18:35 »

Kai se on pakko omakin kanta asiaan tuoda.
Minä henk.koht. vilpittömästi jaksan uskoa, että Rokkirallia ajellaan vielä pitkään...

Se, joka haluaa harrastaa jotain on valittava kahden asian väliltä, joko ilmainen harrastus tai harrastus, josta joutuu maksamaan.
Minä valitsin jälkimmäisen ja nautin joka hetkestä rokkiralli radan reunalla katsojana, tutisemassa jännityksestä ratin takana keräilyalueella odottaen omaa vuoroa,
suorastaan panikoin tuskaisena viivalla ja kiljun suoraa huutoa ajaessa, haukun itseni, autoni ja kilpakumppanini ja rakastan silti kaikkea tätä...

Rokkiralli on siis minulle sellainen juttu, jota tuskin pystyisin korvata millään tavalla.
Se fiilis, se adrenaliini, se jännitys/pelko, itku ja hammastenkiristys ja onnistuessa se riemu/huuto (johon myös kuuluu tuo itkemisosuus...)  Virnistää

Se se on vasta elämää  Näyttää kieltä

Kiitos siis myös omasta puolestani kaikille, jotka pistävät itsensä likoon meidän harrastajien puolesta  Pusu
« Viimeksi muokattu: 27.10.12 - klo:18:41 kirjoittanut Swoop » tallennettu

Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com
tero84
Kuskit
Jäsen
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #73 : 28.10.12 - klo:11:59 »

Kyllä 60€ osallistumis maksu on vielä halpa ja kun kyseiseen maksuun sisältyy myös ns sarja maksu. Ainakaan kenenkään ei vielä tarvitse maksaa erikseen jos haluaa ajaa SM pisteistä kuten on joissakin muissa kilpailu muodoissa. Itse olen ajanut vuodesta 2009 rokkirallia ja nyt tänä vuonna kokeillut myös rallisprinttiä. Hinta vertailuna Tässä Rallisprintin SM kisa Leppävirralla osallistumis maksu 90€ ajoa noin 6km. Sprintti Laukalla osallistuminen 65€ ajoa noin 6km. Super rokkia joutsassa osallistumismaksut 120€ ajoa yhtä paljon kuin olisi ajanut rallisprintin koko SM kauden. Mut jokainen ajaa sitä mihin on vara jos 60€ osallistuminen on jonkun mielestä kohtuuton omalle lompakolle niin kannattaa miettiä sit uusi harrastus mihin on paremmin vara. Itse ajan ainakin niitä kisoja mitkä kiinnostaa ja minkä lompakko kestää. Tuomareille kiitos siitä et tänä vuonna tuomarit puuttuivat rikkeisiin ankarammalla kädellä ja usein miten oikeuden mukaisesti.

T:Tero Laitinen S7
tallennettu
Majanen
Kuskit
Jäsen
*
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #74 : 30.10.12 - klo:22:47 »

Morjensta kaikki!
Olen nyt tässä lueskellut kaikkien huolia, murheita ja turhia toiveita.... Eikö kenelläkään ole oikeasti mitään positiivista sanottavaa tästä ns."budjetti-luokasta"...Hyvä sarja mielestäni ja ei käy lompakolle ollenskaan kun pitää raadon tallissa.... Nyt pitäisi mielestäni oikeasti miettiä millä tätä meidän hommaa viedään eteenpäin eikä että aina kerotaan mikä on päin per*että...kaikkia ei voi miellyttää ikinä varsinkaan näin isolla hiekkalaatikolla kun leikkii näin paljon tyttöjä ja poikia....ja taitaa siellä olla pari ikäihmistä myös mukana....Nyt pariksi kuukaudeksi päät pakastimeen ja autot talliin niin alkaa taas löytymään niitä positiivisiakin ajatuksia... nähdään laivan parketilla tammikuussa ja aletaan sit rakentamaan taas uutta hienoa kustannustehokastakautta meille kaikille. Terv. S105
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: