Myynti hinta

Aloittaja Räkis, 25.09.12 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Pitäisikö kisa autojen myynti hintaa nostaa

KYLLÄ
37 (33.3%)
EI
74 (66.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

Räkis

Mitä mieltä kilpailijat ovat.?

Tico

Mielestäni arpojen ostoon pitäisi enneminkin tehdän jotan uutta, esim arvat henkilökohtaisiksi ettei niitä voi jakaa ku on mieleinen on ostettu.

Mici

Lainaus käyttäjältä: Tico - 25.09.12 - klo:18:33
Mielestäni arpojen ostoon pitäisi enneminkin tehdän jotan uutta, esim arvat henkilökohtaisiksi ettei niitä voi jakaa ku on mieleinen on ostettu.

Tuossa on ajatusta. Monesti näkee kun esim. oma auto on suojattu niin sitten annetaan iso kasa arpoja seuraavalle jolle on niitä jo kertynyt pari kasaa aiemmin. Siinä on vaikea saada yksittäisenä kilpailijana arpaa sattumaan isompin tiimien kasoja vastaan. Toki varmasti asia on vaikeasti toteutettavissa ja vielä vaikemmin valvottavissa. Mielipiteeni on oma enkä edelleenkään halua osoittaa sormella ketään saati pahoittaa kenenkään mieltä.
Ehkä ajan ehkä en

Jukka Oksanen

Arpojen ostolle per henkilö katto. Ei osteta 30 arpaa että voidaan suojata vaikka väkisin auto.

pirhonen

Ruvetaan tekemään tarjoukset auto kohtaisesti kuten jokkiksessa  rupeus menee arpojakin enemmän kaupaksi

Jürgen

Nuo "arpakasat" tulevat yleensä vasta siinä vaiheessa kun ei enää ole oikein mitään ostettavaa jäljellä, en niistä kauheasti huolta kantaisi.
Noihin suurempien tiimien arvan ostoihin voin senverran sanoa että niillä on yleensä myöskin useampia autoja myyntivelvotteen alla. Ei ole mikään mahdottomuus että joltakin tiimiltä menee yhdessä kisassa kaupaksi liki puolet kalustostaan saamatta mitään tilalle.

Alkuperäiseen kysymykseen: kentältä on kuulunut vaatimuksia hinnan nostoon, joten sääntökokouksessa kannattaa olla paikalla sääntöjä puitaessa.
Kuljettaja S48

Jukka Oksanen

En katsoisi sitä hinnan nostoa ainakaan vetareissa järkevänä. Tai noushan kaariputkien hinta 5 euroa per auto et kait sen satkun siitä vois ottaa enempi myydessä. Ite pari matua tehnyt rokkiin tänä vuonna ja alle 400 tullut maksamaan kumpanakin kertana. Työtunteja en lähtis laskemaan kun niitä on mennyt hirveesti mut harrastushan vie aikaa ja rahaa...

kilkki86

kyllä noit vetariautoja autoja tekee alle 500e itse tällä kaudella tehnyt teamin kanssa ainaki 6 autoa, joista kallein tuli maksamaan 480e ja tolla voitettiin joutsa..halvin auto oli loposen f masa joka maksoi noin 150e ja sillä voitettiin tammisaari.. kardaaneista en ota kantaa, kun en ole niitä rakentanut yhtään.

Mici

en lähtisi rajoittamaan arpojen määrää enkä kohdistamaan niitä tiettyyn autoon. Niiltä osin systeemi on mielestäni ok. Jotenkin noi arvat vois pitää vaikka tiimikohtaisina. Toisaalta en kylläkään ole arpoja hyvin tarvinnut mutta kommentoin kuitenkin.
Ehkä ajan ehkä en

Räkis

ei tuolla 500 rakenneta hyvää kardaaniautoa. Aihiot alkaa olla aikas kalliita. pikkasen korkeempi myynti hinta ni vois ruveta tulee uutta kalustoa kardaaniin.

nikoL

Ja turvallisuuttahan tuo myyntihinta tois varmastikkin kun voi ostaa hiukka kalliimman auton missä on sitä peltiä jäljellä mihin ne kaaret hitsataan.. Ja mun ymmärryksee ei mene se että mitense tekee lajista kalliimpaa,jos autos menee kaupaks ni voit sillä rahalla ostaa toisen tilalle. Ei vaihu ku raha ja auto

J.Ahola

Kyllä myynti hinta vois olla luokka kohtainen. Ja jos kerran hyvän vetarin tekee 500 euroon niin hyvä niin, ja olkoon se myynti hinta vetari luokassa. Hyvää kardaani autoa ei 500 euroon tee, joten myynti hintaa voitais nostaa vaik 600 euroon. Tietysti on poikkeuksia, muistan joskus lukeneen tällä foorumilla jutun jossa kaariputket,hitsaukset,aluslappuineen ja vahvikelapput on saanut kardaani autoon 100 euro yhteis hintaan. Näin on vaan valitettavan harvoin.  :(

Hauhau Kukko

Empä usko että myyntihinnan korotus  uusia autoja viivalle toisi kovinkaan paljon.Jokkiksen puolella hintaa on viime vuosina koroteltu useamman kerran,mutta samanlaista vanhaa kalustoa siellä pyörii,voima puolelle se panostus on tainnu mennä ei uusiin koppeihin....
Jos ranteet loppuu,paras siirtyä katsomoon...

Rallisatiainen

Olen noviisi rokkirallin puolella, mutta en muutoin autourheilussa; lähes 30-vuoden historia taustalla. Näistä n. 16-vuotta toimitsijana/järjestelyorganisaatiossa ja loput enempi/vähempi kilpailijana eri luokissa.

Älkää pilatko tätä luokkaa! Älkää tehkö uutta JM:ää! Pyrkikää estämään liian kovien autojen tekeminen myyntiluokkiin, säilyttäkää nykyinen hinta ja tekninen taso. Kohta autoissa alkaa olla (jo nyt on) välitettyä aski, kohta suorakytkentää. Sitten mennään oikeaan kisa-alustaan ja lopulta eksoottisiin moottoriratkaisuihin. Itse kiristäisin teknisiä määräyksiä esim. vakiolaatikon vaatimuksella (mistä tahansa autosta, mutta välitystä ei saisi muuttaa). Sallitaan pellepelottomuus, mutta estetään kaikin keinoin kustannusten kasvaminen.

Jos joku haluaa kovempia autoja, ajakoon superia. Jos joku haluaa kovempia autoja ja menettää rahansa myyntiluokassa, ajakoon jokkista!

JÄRKI PÄÄHÄN TÄHÄN HOMMAAN!
PUKE

nikoL

Ehkäse voi jokkikseen mennä jos hinta nousis huomattavasti mut nyt ilmeisesti on puhe satasesta tai kahesta,tosin tolla kyl pystyy rajottamaan aika paljon jos tekniikkapuolelle tulis enemmän rajotuksia.nytkun on aika vapaa. Nälkä kasvaa syödessä ja voitontahto,ja jos hyviä autoja tekee ni joutuu ajaa omaa vastaan ja aina pitää tehä parempi jne jne.. Mut vaikka jokkiksessa on  isompi myyntihinta ni on kopat kyllä ruttusia ja heikossa hapessa.mutta sielä pyritään mätäviat korjaamaan hitsaamalla ja pellillä.. Ei pelkällä uretaanilla joka on myös aika herkkä syttymään tuleen. Mun mielestä tohonkin ois hyvä saada jonkunnäkönen sääntötulkinta