Sääntöuudistusehdotus autojen valoihin

Aloittaja Saku Saarela, 22.09.12 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

Saku Saarela

Nyt kun parkkivaloissakin on siirrytty käyttämään 21 wattisia polttimoita,olisi mielestäni huomattavasti selkeämpää jos parkkivaloina käytettäisiin keltaisiavaloja ja jarruvaloina punaisiavaloja.Tällöin olisi kanssakilpailijoiden ja lippumiesten/tuomareiden helpompi erottaa että mitä siellä ohjaamossa tapahtuu,että painetaanko siellä kaasua vai jarrua.Tällä hetkellä se on välillä hankalaa,kun auton takalauta on täynnä kirkkaita punaisia valoja.Kustannusteknisesti tämä ei koettele kenenkään budjettia ratkaisevasti,koska esim.peräkärryihin tarkoitetut valaisimet sisältävät molemmat värit eivätkä maksa montaa euroa ja jos haluaa hyödyntää auton omia valoja,niin uskoisin että meistä jokaisesta löytyy sen verran sähköteknistä lahjakkuutta että osaa kytkeä parkinjohdon vilkun polttimolle.Poikkeuksena sääntöön olisivat superluokan autot,koska siellä ajetaan autoilla jotka kiertävät muitakin rataluokan kisoja tai ovat siviililiikennekäytössä,niin sen vuoksi niihin ei mielestäni olisi järkevää vaihtaa valaistusta rokkirallin vuoksi.

takavetoturbo

hyvä kannatan! ja vielä kun olisi molemmat valot eripuolilla takalasia eivätkä samassa ryppäässä niin olis selkeempi. ja parkkiksi justiinsa joku kusenkeltainen sumari