Ei kai se nimi mitää miksikään muuta, tukijoita on vaan tänä päivänä todella vaikea saada mihinkään.

Sponsorien saamisen vaikeudesta kerrottakoon tämä esimerkki: Rokkirallin alkuaikoina TV2 teki johonkin urheiluohjelmaan lajiesittelyn rokkirallista. Allekirjoittanut oli TV jutun yhteyshenkilönä ja autoani käytettiin esimerkkinä kuinka rokkiralliauto poikkeaa tavallisesta autosta. Siispä tiesin, että autoni tulee näkymään pätkän TV:ssä, joten lähdin firmoihin kiertämään ja kertomaan lajista ja tulevasta TV näkyvyydestä. Lupasin yrityksille, jotta jos yrityksenne nimi ei näy selkeästi TV-lähetyksessä, mitään ei tarvitse maksaa. Ainoastaan selvästi näkyvä TV mainos huomioidaan. Ohjelma lähetettiin 2 kertaa.
Lopputulos: kierrettyäni noin 40 yritystä, ketään ei kiinnostanut. Vain oma silloinen työnantajani tarttui tilaisuuteen (kiitos siitä) ja oli hyvin tyytyväinen kun aivan pikkurahalla sai firman nimen näkyviin TV:ssä.
Nimenvaihdos ei minun mielestä auta yhtään lajin rahoittajien etsimisessä. Myönnän, että Super rock tai Rokkiralli ei ole paras mahdollinen nimenä, mutta kun sitä on jo yli 10 vuotta markkinoitu näillä nimillä, niin hieman hölmöä olisi ottaa uusi nimi ja aloittaa markkinointiyö alusta.
Sponsseja kyllä löytyy lajille kun lajille, kunhan katsomot on täynnä ihmisiä. (siis niitä jotka sitten käyttävät sponsorien tarjoamia palveluja) Niin se menee kaikissa lajeissa. Miksi edes lähteä sponsoroimaan, kun autot ajelee radalla tyhjille katsomoille? Ei yrittäjän kassakone siitä kisan jälkeisillä viikoilla kilise.