Jokkiksessa tapahtuu taas...

Aloittaja Hauhau Kukko, 05.10.09 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

J.Ahola

Lainaus käyttäjältä: J.Ahola - 21.10.09 - klo:20:34
Mä kyl veikkaan et jos ja kun tuupparit poistuu ni osa tuuppari kuskeista suuntaa autokrossi/src touhuihi. ::)

No tais mennä meikäläisen veikkaukset mettää uusien (2010) paino sääntöjen takia, laittaa monet miettimään asioita ihan uuestaa autokrossin osalta. Esim: joku kevyt tuuppari vaik fiatti pitää 1650 kuutioisena moniventtiili moottorilla painaa kuljettajan kanssa 980kg :o  Kun tän kauden jokkis paino on moiselle ollut tosin 2 vent/sylint ja 1650 kuutioisena ja ilman kuljettajaa 680kg. Hieno uudistus! :P Mikäli tulkitsin uusia sääntöjä oikein.?

Jürgen

Ehkä niissä on jotain muitakin eroja  ::)
Kuljettaja S48

jone y

#47
se on kyllä hyvä sääntö muutos sais pikku viiatti kuskin kanssa painaa vaikka tuhatkiloa eivät olis niin ylivoimaisia saavat raha miehet tehdä vieläkin tehokaampia autoja et erotuu joukosta.j ahola kannnattis lukee sääntökirja tarkemmin 1650 paino on ilman kuskia vieläkin 680kg.luin just uuden sääntökirjan painoista.vaikka mun mielestä sais nostaa paino rajoja takatuupareissa.t-kardaani kuski

jone y

ja jos meinaat moniventtiili koneen laittaa takatuupariin vm pitää olla -90 ja ei taida montakaan fiiattia olla takamootorisena tehty.

Jürgen

Tais Ahola tarkottaa autokrossivehjettä siinä moniventtiilikoneellisessa  ::)  nythän tuuppareissa aletaan käyttää pienempitilavuuksisia koneita...

Kuljettaja S48

J.Ahola

#50
Juu tarkotin nimenomaan näitten kahden luokan (JM ja Autokrossi) paino eroa ja muuttuneita sääntöjä autokrossin osalta. Jos se nyt ei tullut kaikille selväksi!! Muuttunut painosääntö kyllä tasottaa autokrossissa taka/keskimoottori autojen eroa etu/taka vetosiin autoihin verrattuna. Tähän asti ja miksei vieläkin on voinut "lähes" jokkis kalustolla osallistua autokrossi kisoihi, nyt vaan tuo paino muuttaa koko homman. Siisti ja fiksusti tehty jm fiatti kisa kuntosena painaa n:680-720 kg ILMAN KULJETTAJAA. Tietysti poikkeuksiakin löytyy. Nyt tälläsee kotteroo pitää laittaa 300kg lisäpainoja miinus kuljettajan paino ja jos vielä muuttaa kyseisen kotteron moniventtiili moottorille ja mielii vielä kisoihi :P Otetaanpa esimerkki: "lähes" kisavalmis 850 fiatti joka painaa vanhalla pannulla n:690kg sit tyhjät housut eli mä noin 70-75kg riippuu kuin tukevasti on viime aikoina tullu syönyä ;D Sit perään Toyota 4age 20v black toppi kone, päästään yhteis painoon noin: 970kg. Eli lisä painoja mokomaan riepuun vaatimattomat 210kg :o No tässä tapauksessa kyseinen sääntö muutos taitaa olla henkilö kohtanen kyynyl ???

tellu


ROKKA

Jeps ! Saints puhuu asiaa,kautta aikain on  sääntökirja elänyt  koko ajan, lisämääräys toisensa perään. Mikäli Hanssit ja jönssit tulee pakolliseksi
on aika kuopata koko jokkis, tai ajakoon "Rahamiesluokkaa" kellä ei paukaha lompsan nahkat vastakkain. Niimpä me jotka olemme löytäneet
vastaavan lajin, niin nautitaan ROKKIRALLISTA ja siittä mukavasta porukasta joka siellä touhuaa.

tellu

Kiitos edellisestä itseni ja edustamani uittoyhtiön puolesta.

Gamala

 ;D Tervetuloa vaan jokkoon KUMMAAN  ;D