Kosketus kielto

Aloittaja tero84, 01.09.09 - klo:23:32

« edellinen - seuraava »

tero84

Kertokaapas nyt mulle mitä tämä kosketus kielto superissa tarkoittaa ja miten siitä tuomitaan.
Sain nimittäin yksityisviestien puolelle kysymyksen et missä kisasassa on superissa ajettu perään selkeästi ajoa haitaten jos tuomio tulee
vasta sitten kun siitä kosketuksesta on haittaa niin mitä vi..n virkaan on sitten sillä kosketus kiellolla?

Swoop

Kosketuskielto merkitsee kosketuskieltoa, ei pelkästään kosketusta toisen ajoa haitaten.
Tarkoituksena siis ajaa puhdas ajo ja toiseen osuminen aiheuttaa sanktion.
Lippupisteiltä ja tuomaritornista seurataan silmät kovana mm. juuri tätä, varsinkin kun Junnut ja Superit ovat vuorossa.
Toivottavasti tämä selvitti jotain.. :)
Jos vastaukseni meni asian vierestä, huutele vain niin kyllä joku asiantuntevampi sinulle vastaa...
Rokkiralli Ry - Tiedotus, Rokkiralli infosivujen ylläpito ja päivitys, Rokki- ja Romuralli foorumin ylläpito sekä rekisteröinnit. Nyt myös Rokkiralli Ry löytyy facebookista

swoop77(at)outlook.com

tero84

Kyllä minä näköjään olen asian oikein ymmärtänyt on vain ihmetyttänyt kun tänä vuonna on meidän kerhon kolmesta autosta mennyt perät kasaan eikä ole tullut sanktioita.

uakki

Lainaus käyttäjältä: tero84 - 02.09.09 - klo:09:20
Kyllä minä näköjään olen asian oikein ymmärtänyt on vain ihmetyttänyt kun tänä vuonna on meidän kerhon kolmesta autosta mennyt perät kasaan eikä ole tullut sanktioita.

yhdyn samaan et ei oo mitnää sanktiota tullu vaikka perä lytyssä maaliin ovat tulleet

SaKeDAA

no olen kisoissa ollu mukana ja jos perät on oikeesti niin lytyssä nii siihen pitää laittaa tuomarin huomioo enmmän mutta jos on finaali taistelu nii ei mistää vahinkollisista pienistä osumista anneta hylkyy kilpailu tilanne mut se on nyt tuomarit syytä kattoo noi superien perään ajot tarkemmin ja tuomarille voi mennä sano et "hei mun superin auton perä on tullu 20 cm sisää kai tosta joku sanktio tulee"
mut siis törkeeltähän toi kuulostaa kun kolme auto perä lytyssä vieläpä superissa

tero84

Lainaus käyttäjältä: SaKeDAA - 03.09.09 - klo:19:01
no olen kisoissa ollu mukana ja jos perät on oikeesti niin lytyssä nii siihen pitää laittaa tuomarin huomioo enmmän mutta jos on finaali taistelu nii ei mistää vahinkollisista pienistä osumista anneta hylkyy kilpailu tilanne mut se on nyt tuomarit syytä kattoo noi superien perään ajot tarkemmin ja tuomarille voi mennä sano et "hei mun superin auton perä on tullu 20 cm sisää kai tosta joku sanktio tulee"
mut siis törkeeltähän toi kuulostaa kun kolme auto perä lytyssä vieläpä superissa

Olkoon minun puolesta mikä taistelu tahansa jos osuma tulee niin joku on tehnyt virheen ja se on hylyn syy muutenhan täällä ei kohta olisi muutakuin vahingossa kilpailutilanteessa tulleita osumia ja joka vehe muistuttas enemmän tai vähemmän jokkis autoa.
Mun mielipide on se et tuli se osuma sitten tahattomasti tai tahallisesti niin hylky niin ja jos se osuma tulee tahallisesti niin sit on valinnut väärän lajin sheikki järjestää sitten niitä kisoja jossa saa tahallaan särkeä kaverin auton.

svante

Hei nyt kommentoin taas tätä samaa juttua kun tuolla on ihmisiä lippumiehinä ja tuomareina 
niin kaikkea ei näe. Peruun kautta annan tuomion jos löytyy kuva/video materiaalia joka kertoo toisin kun mitä tuomari/lippumies on nähnyt .
Ja jos vielä koette tulleenne  kohdelluksi väärin niin tulkaa seuraaman kilpailua tuomaritornista niin näette miten asiat on.
Mutta muistakaa kun tullette tuomaritornin seuramaan niin ette aja kilpaa missään luokassa.

(Tervetuloa tammisaaressa siellä minä toimin tuomarina mutta torni on niin ahdas että uskallan van ottaa yhden ihmisen mukaan sinne.)
T.Svante Nysten

tero84

Suurimman vaikutuksen näihin kosketuksiin voi varmasti tehdä kuskit itse muuttamallaan ajotyyli.
Itseäni henkilökohtaisesti harmittaa ne turhat pellin oikomiset ja vaikka se törmännyt kuski saisikin hylyn niin ei ne rutut siitä mihinkään oikea. Tässäkin lajissa asenne ratkaisee.

Jürgen

Ja sinne radanvarrelle lippupisteille kannattaa tulla katsomaan että miltä se kisa lippupisteeltä käsin näyttää. Myöskään lippumiehet eivät sitten aja kilpaa samana päivänä kun lippua heiluttelee...
Sinne lipulle kannattaa lähteä koska saa aivan uuden näkökulman siihen kilpailuun ja tuomioihin eikä niitä lippumiehiä koskaan ole tainnut ruuhkaksi asti olla.

...kilpailu näyttää erilaiselta lippumiehen silmin   ;)
Kuljettaja S48

Hauhau Kukko

olen ajanut useita superin kisoja ja keula ehjä ja myös perä ehjä..oisko hetki kattoa peiliin... nopeammat työnyöntää takaa... olen nyt siirtynyt katsomoon,ei riitä ranteet
Jos ranteet loppuu,paras siirtyä katsomoon...

salo

ranteita tai ei mutta aina on ollut hyvä kuvata kun on ollut mahdollisuus. ja kilpailu tolanteessa aina tapahtruu

Lrt

Taisi olla vuosi sitten hankasalmella, superi lähdön jälkeen ihmeteltiin hylkyä . kun toinen kuski tuli sanomaan jo aikasemmin että hieno ohitus.
ei se aina torniin näy onko osuma kunnollinen vai ei. mentiin molemmat sanoon tuomarille et toi oli vaan kunnollista kilvan ajoo. uskohan se koska molemmat osa puolet oli paikalla.  :o  moni vois kattoo tubesta ruotsin rallicrossii ennen kisoja ni aika siistiltä superin lähdöt on ollu. (ehkä jokunen poikkeus on sitte mukaan mahtunnu?)