Kuinka pitäisi toimia (sääntöasiaa)?

Aloittaja Rallisatiainen, 08.09.13 - klo:08:24

« edellinen - seuraava »

Rallisatiainen

Heti alkuun korostan että tarkoitus ei ole narista omista mokailuista, vaan kysellä ohjetta itselle (ja muillekin) kuinka tilanteessa tulisi toimia ettei turhia rangaistuksia tulisi.

Eli keissi koskee Rantasalmen kisaa, jossa sain kiinnityksen aasinpäälistaan merkinnällä A5 (painaminen). Lähdön jälkeen olevassa kirraavassa vasurissa oli muutama auto rinnakkain. Itse sisälaidassa ja minun rinnalla ulkopuolella toinen auto. Tämä rinnalla ollut auto kääntyi eteeni poikittain.

Ilmeisesti ainoa mahdollisuus olisi tällaisessa tilanteessa nostaa jalka kaasulta ja mahdollisesti pysäyttää ja pahimmillaan peruuttaa, jotta pääsee eroon edessä poikittain olevasta autosta. Tällöin ei rankkaria tulisi. No, minä en toiminut noin, vaan ajattelin, että poikittain oleva auto oikenee edestä jos sen oikean jalan pitää suorana (ja kääntyikin). Tuosta tuli A5 ja ymmärrän kyllä syyn.

Onko tuossa tilanteessa ainoa mahdollisuus, jos et hylkyä halua, nostaa koipi kaasulta ja katsoa kuinka tilanne mahdollisesti purkautuisi ilman painamista?

PS. Seuraavassa lähdössä meikäläinen pyöräytettiin takakulmasta ja se taisi lipsahtaa silmien ohi...  ;D :P
PUKE

timi

Jos sun takana tulee "vetomies" se saa ajaa perään vaikka olis ne pitkät korvat auton kyljessä. Tämä ei ole sääntö vaan muutamankerran kokemuksella käytäntö ;)