Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
15.08.22 - klo:08:33
 
  Näytä kirjoitukset
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
1  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Vs: Kuvat ja videot Rokkiralli Joutsa 17-18.9.2016 : 19.09.16 - klo:16:23

Volvon moottorinirroitus ja muut sunnuntain tilanteet löytyy JPeltsin videokuvaamana:
https://www.youtube.com/watch?v=5pECdJGeGqo
2  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Kuvat ja videot Rokkiralli Joutsa 17-18.9.2016 : 19.09.16 - klo:11:33
Koska useampikin rokkirallin harrastajista ei harrasta Facebook chattailyä tai pokemonien keräilyä, niin tästä linkistä kuvia Joutsa kisan tapahtumista 18.9.16.

http://s41.photobucket.com/user/teddy99/library/Rokkiralli%20Joutsa%202016?sort=3&page=1

3  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Kuvat ja videot Rokkiralli Karstula 11-12.6.2016 : 11.06.16 - klo:19:16
Muutama näppäily alla olevasta linkistä lauantain osalta:

http://s41.photobucket.com/user/teddy99/library/rokkis%20karstula%202016




4  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: Myyntiluokan auton hinta? : 30.12.15 - klo:17:51
350 e, niin kuin se oli silloin vanhoina hyvinä aikoina ennen nykyistä kilpavarustelua  Hymyilee
5  ROKKIRALLI / Yleistä Rokki-Rallista / Vs: Sääntökokous : 29.11.14 - klo:18:37
Tulokkaana olen  mielenkiinnolla  lukenut sääntöehdotuksia.    Mielenkiinnolla entisenä jokkiksen harrastajana siksi että taidan vielä miettiä kerran jos toisenkin ryhtymistäni rokkirallin harrastajaksi ainakaan kuljettajana. Minulla on ollut Rokkirallista mielikuva että se on rento ja edukaskin vaihtoehto monelle muulle autourheilulajille. Noiden sääntöehdotusten mahdollisen toteutumisen myötä mennään lähemmäs ja lähemmäs AKK:ta ja sen valvontaa, harrastuksen hinta nousee ja kohta puhutaan uudesta jokkiksesta. En tarkoita, että turvallisuudesta tulisi tinkiä, se on lajissa kuin lajissa ykkösasia, mutta ennen kuin ehdotettuja sääntöjä lähdetään toteuttamaan miettikää aloittavan harrastajan kannalta.  Pyörittää silmiään


jos tätä halvempaa auto urheilua meinaa harrastaa sanon suoraan ettet muuta löydä,sitt mun mielestä kannatee lopetaa kaikki mitkä pärisee ja siirtyä vaikka nypläykseen

Aika moni harrastaja on lopettanut rokkirallin siitä syystä, että se menetti jo vuosia sitten sen alkuperäisen idean. Nimenomaan sen holtittoman ajamisen hauskuuden, eikä tarvinnut pahemmin pähkäillä sääntöjen kanssa, kun ne kaikki mahtui yhdelle A4 lapulle. Eikä tarvinnut kaikkea vapaa-aikaa käyttää auton rakentamiseen, kun kaikilla muillakin oli autot suoraan pellon reunasta nykästyjä tai katsastussedän tuomitsemia. Ei silloin tainnut kenellekään tulla mieleen että moottoria voisi virittää, tai että loppuunajettuja vakioiskareita pitäisi alkaa uusimaan. Siinähän menisi vaan aikaa ja rahaa hukkaan. Päälleajot olivat kai sallittuja, (?) koska en muista, että kukaan olisi sellaisesta hylkyä saanut. Ainakin minun päälle ajettin aika monta kertaa ja yhtälailla itse ajoin ihan samalailla muita autoja päin. Eikä siitä silloin edes kukaan suuttunut, päin vastoin joskus kuskien kesken naurettiin varikolla kun "hieman" nojattiin toisiimme radalla. Ajaminen oli kuitenkin täysin turvallista, koska autot olivat niin hitaita. Ja radoilla oli nopeammissa kohdissa shikaaneja, jolla vielä otettiin liiat vauhdit pois. Ensimmäisen autoni kokonaiskulut olivat noin 50 euroa. Auto maksoi viinapullon, 20 euroa meni kaariputkiin ja 10 euroa rautalankaan ja ilmastointiteippiin. Hieman kyllä mietitytti kannattaako lähteä ajamaan kilpaa autolla, jolle mitattiin kiihtyvyydeksi 0-100 km/h 20 sekuntia. Riittihän sekin. Jatkopaikat silläkin sai, vaikka ajotyylistä johtuen se oli vainaa jo 2 kisan jälkeen. Mutta eipä se niin haitannut. Uuden kisa-auton pystyi tekemään yhdesä päivässä, jolla taas oltiin mukana.
Sääntökokoukseen syksyllä 2002 teinkin esityksen, että miten aiotaan saada rokkiralli säilymään sellaisena kun se oli, koska orastavaa kilpavarustelua oli jo havaitavissa. Mitään ei sen eteen tehty, päin vastoin jossain vaiheessa autojen myyntihintaa nostettiin, jotta saatiin vielä tehokkaampia autoja mukaan... Siitä se lumipallo lähti pyörimään. Ja siitä syystä itse vetäydyin huoltomieheksi. Enkä ollut ainoa.
6  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Vs: joutsa II : 31.08.14 - klo:21:36



























7  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Vs: joutsa II : 31.08.14 - klo:21:32
....ja muutama näppäily sunnuntaipäivän tapahtumista:















8  KUVAT- JA VIDEOT / Muut kuvat ja videot / Vs: youtube-videot tänne! : 07.07.14 - klo:00:04
Lähtöviivalle mentäessä kannattaa varmistaa kahteen kertaan, että vyöt on varmasti kiinni:

http://www.youtube.com/watch?v=7YB1ZJCf278
9  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Vs: Rokkirallikuvia Hankasalmi 28-29.6 : 28.06.14 - klo:19:07












10  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Vs: Rokkirallikuvia Hankasalmi 28-29.6 : 28.06.14 - klo:19:01
















11  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Rokkirallikuvia Hankasalmi 28-29.6 : 28.06.14 - klo:18:56
Muutamia näppäilyjä Hankasalmen rokkirallista 28.6.













12  ROKKIRALLI / Yleistä Rokki-Rallista / Vs: Turbo dieselit myyntiluokkaan? : 02.01.14 - klo:15:43
Kyllä oli mukava ajella n. 10 vuotta sitten ku ihan tavallisellakin autolla pärjäs kisoissa... nyt on moottorit vaihdettu toisista autoista ja..... koko ajatus lähteny ns. lapasesta.

Joo tuo oli se oleellinen syy miksi minäkin olen vaan nykyisin huoltomiehenä, enkä itse aja.
Rokkirallin alkuaikoina meno oli toista. Ensimmäinen autoni tuli maksamaan turvakaareineen 50 euroa. Auton rakentamiseen taisi mennä 8 tuntia. Seuraavalla autolla vedin kisan voittoon, mutta siihen törsäsin rahaa oikein reilusti, eli auto tuli maksamaan kaikkineen 120 euroa. Alkuaikoina päälleajot oli sallittu (?) tai ei niistä koskaan ketään hylätty, joten siksi kukaan ei laittanut rahaa autoonsa  tai alkanut tekemän moottorivaihtoja ym kun autot oli niin nopeasti vainaita. Mutta ei se haitannut mitään kun yhdessä viikonlopussa rakensi uuden 50-100 euron auton, jolla silti saattoi olla mukana A-finaalissa.
13  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Romurallikuvia ja -tuloksia Mikkeli 29.9.13 : 29.09.13 - klo:18:36
Epäviralliset tulokset Mikkelistä 29.9:

Takaveto:
1. Sirppi, Lada (yllättäen)  Hymyilee leveästi
2. Kaitsu Kukkonen Volvo
3. Mikko Friman Mercedes 250 D
4. Simo Käräjämies Lada
5. Janne Korhonen Lada
6. Reijo Kivelä Lada

Etuveto:
1. Aku Buck Mazda 626
2. Majuri Toyota Camry
3. Juha Tolvanen Nissan Sunny
4. Nerssi Ford Escort
5. Jussi Järvelä Opel Astra
6. Jari Ikonen Toyota Carina
7. Pasi Matilainen Nissan
8. Matti Friman Mitsubishi Galant

Show car I: Bomb Team
Show Car II: Sirppi
Show Car III: Mikkilä
Paras yritys: Matti Friman
Yleisön suosikki: Kari Vänninen Mercedes 250D


Alkuerän yritystä.


Turtanan huoltomiehet unohtaneet kulmahiomakoneen Volvon moottoritilaan.


"Tuo ei voi kauaa pysyä pystyssä" todettiin varikolla, ja Opel kaatuikin karsinassa vähän myöhemmin.


Huoltomiehenä oleminen on terveydelle huomattavasti vaarallisempaa, kuin itse romurallin ajaminen.


Tästä on hyvä jatkaa kohti finaalia.


Bomb Team Racing on ollut ottamassa oppia 80-luvulla Jyväskylän suurajoissa, miten tehtaan huoltomiehet vaihtoivat moottoriöljyt Lada VFTS:ään.


Savumerkkejä kotiinpäin.


Mitäh? 50-luvun jenkkiauto romurallissa? Sopiva kuva autontunnistuskisaan.

Jussilla hieman ajoa haittaavia horisontaalisia häiriöitä.


Voittaja Aku Buck ja kisan 2. Majuri the Hell Drivers.


Palkintojenjako. Tuo keskellä näkyvä ukko ei saanut mitään palkintoa.
14  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Vs: Rokkiralli Karstula 28-29.6 : 30.06.13 - klo:12:07










15  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Rokkiralli Karstula 29-30.6 : 30.06.13 - klo:00:49
Otoksia tapahtumaköyhältä lauantailta. Ei ole kaatokuvia, kun ei tullut kaatoja.... Sentään tietyt kuljettajat yrittivät viihdyttää yleisöä enemmän kuin toiset, ja siksi näyttävät päätyvän muita useimmin muistikortille.  Hymyilee leveästi











Sivuja: [1] 2 3 ... 5