Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
28.01.20 - klo:01:07
 
  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
31  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: säännöistä : 20.05.14 - klo:05:22
Idea säännössä lienee se, että auton oma korirakenne sidotaan turvakaariin, jolloin kaadon aiheuttama kuorma otetaan vastaan sekä alkuperäisellä korilla että turvakaarilla. Itse näkisin luonnollisimmaksi paikaksi hitsata etukaari A-pilarin keskivaiheille ja pääkaari B-pilarin keskivaiheille ja/tai oviputken kohdalta. Mielestäni sääntöä pitäisi tältä osin kyllä tarkentaa.
32  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Rokkiralli Pieksämäki : 19.05.14 - klo:16:16
Minä julkaisen omista ajeluista vain yhden videon!
http://youtu.be/MV9Br8SnNWw
33  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: Volvo 230F prötää, ehdotuksia? : 18.05.14 - klo:19:34
Voiko tuo murheenkryyni nyt edes palaa pilalle? Huono kokko oli, kai siitä auton vielä tekee. Pitää tutkia tilannetta kunhan saa pestyä jauhesammuttimen töhnät pois... joskus...

Kiitos vielä kovasti sammuttimesta. Tulevaisuudessa pitää ottaa omaankin varikkotarpeistoon mukaan!
34  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: Volvo 230F prötää, ehdotuksia? : 17.05.14 - klo:07:01
Jako hampaan pielessä! No, pääsee kisaan mukaan (toivottavasti).
35  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: Volvo 230F prötää, ehdotuksia? : 15.05.14 - klo:20:08
Pääsee testaamaan vasta lauantaina, mutta kokeillaan. Kiitoksia ehdotuksesta.
36  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Volvo 230F prötää, ehdotuksia? : 15.05.14 - klo:17:46
Pitäisi Pieksämäellä saada tuo perhefarkku viivalle, mutta kun ei sitä vaan saa käymään enää mitenkään. Kyseessä 240 Volvo 230F-ruiskukoneella. Eli auto röpöttää yli 2000 kierroksilla, välillä ei käy edes tyhjäkäyntiä ja satunnaisesti toimii lähes normaalisti. Vaikuttaa vahvasti sähkövialta, sillä polttoainetta ainakin saa kun tulpat ovat mustat. On vaihdettu jakaja, jakajan kansi, tulpan- ja puolanjohdot, puola, bensanpaineensäädin jne. jne. ja aina röpöttää.

Koneeseen vaihdettiin hiukkasen kireempi nokka, mutta tämä ei voi olla selittävä tekijä, koska satunnaisesti toimii lähes normaalisti. Ehdotuksia?
37  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: kannonkoski rokkiralli : 29.04.14 - klo:15:30
Taidan olla hiukkasen jäävi vastailemaan, mutta kyllä tykkäsin. Kunnolla vauhtia eikä mikään mikkihiirirata! Pehemeni paikka paikoin varmaankin osaltaan siksi ettei rataa ole käytetty tai kunnostettu noin kymmeneen vuoteen. Lisää pohjatöitä öljysoraa/mursketta/jotain, niin hyvä tulee. Näkisin oikein hyvänä asiana, että tuon radan saisi "pelastettua".
38  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Vs: kannonkoski 26.4 : 29.04.14 - klo:15:21
Kannokosken kardaaniajeluja:

Harjoitukset K105 http://www.youtube.com/watch?v=Zp5R1ir2ogY (ei toimi vehkeet)
Alkuerä K105 http://www.youtube.com/watch?v=G1ZC_HcFqFU
Keräily K105 http://www.youtube.com/watch?v=3p9nk2JGJsk

Semi K95 http://www.youtube.com/watch?v=VHs6qoGqXxE
C-finaali K95 http://www.youtube.com/watch?v=nLdS6BC-5sw
B-finaali K95 http://www.youtube.com/watch?v=EK6bD8IFt44

Alkuerä K16 puuttuu
Semi K16 http://www.youtube.com/watch?v=ewKmlh8UPTQ
A-finaali K16 http://www.youtube.com/watch?v=1sGXZNqtrUI

Mukavasti oli kisakamppeet mahtavassa tikissä, Mersussa ja pikku-Volvossa vaihdelaatikkovikaa, isossa Volvossa taas ei pelannut kone pätkääkään.
39  KUVAT- JA VIDEOT / Kisakuvat- ja videot / Vs: kannonkoski 26.4 : 27.04.14 - klo:18:27
Löytyisiköhän lauantailta PUKEn (nr:t 16, 95, 105 ja 185) kardaaniajeluista jonkinlaisia otoksia? Saisi edes valokuvat muistoksi Mersusta (16) ja pikku-Volvosta (95)...  Virnistää
40  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: eka kesäkisa : 06.04.14 - klo:07:26
Mites noi lähistön yöpymispaikat?

Kurssi- ja leirikeskus Piispala: www.piispala.fi ja ainakin Tuliniemen mökit, mahdollisesti muitakin majapaikkoja Kannonkoskella on.

Löytyy kylpylää, majoitusta, urheiluhalleja jne. jne. Matkaa radalle n. 7-8 km. Eilen oli talkoot Kannonkosken radalla ja kävin itse vain pyörähtämässä paikalla, koska olin menossa rakentelemaan autoja kisakuntoon. Täytyy sanoa että lähes 10 vuoden ajamattomuus näkyi kyllä, mutta käsitykseni mukaan rata on nyt ihan hyvässä ajokunnossa. Viimeksi kävin tuolla rata-alueella muistaakseni 2007 ja silloin rata oli vielä ihan priimakuntoinen tai sitten aika kultaa muistot. Muistan kun tuolla KannMK/UA:n radalla ajettiin ensimmäisiä kisoja 80-luvulla, oli rata yleisen mittapuun mukaan todella nopea, leveä ja paljon asfalttia. Nyt kun rataa vertaa huippuratoihin, niin onhan Kannonkosken fasiliteetit aika rajalliset esim. huolto- tai toimistorakennuksia ei ole, vaan toimistoa hoidettiin asuntovaunusta jne.

Mielenkiintoista päästä ajamaan ensimmäistä kertaa itse tuolle radalle, jossa on tullut oltua AKK:n alaisten kilpailujen toimitsijatehtävissä tai katsojana. Näin vanhana Kannonkoskisena, joskin jo yli 20-vuotta muualla asuneena, on mukava nähdä tuon JM-radan heräävän uudestaan eloon.
41  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: Pieksämäki : 27.03.14 - klo:16:56
Olisiko http://goo.gl/maps/lk9ty
42  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: Penkistä ja vöistä : 27.03.14 - klo:15:58
Kannattaa tehdä penkkien ja vöiden asennus AKK:n sääntökirjan mukaan, niin ovat ainakin turvallisia. Ottaa nimittäin eikkaa kupoliin kun makaa neliraajahalvaantuneena kympin säästön takia. Turvavarusteethan saa pitää itse myyntitilanteessa, joten noissa ei ole mitään järkeä säästää. Meillä on jokaisessa autossa nykyisen FIA-standardin täyttävät uutena ostetut vyöt. Noilla on hintaa 120 euroa silmukkalenkkien kanssa ja saa ajaa vaikka WRC:ssä.

Penkit ovat hankalampia. Uusia FIA-hyväksyttyjä putkirunkopenkkejä saa 200 eurolla, mutta ovat mitoitukseltaan todella pieniä. Pitkäselkäinen tai muutoin vertikaalisesti haasteellinen ei saa kunnon ajoasentoa ja mikä vielä pahempaa, selkänojan turvavyöaukot ovat aivan liian matalalla. Putkirunkoisten penkkien ongelma on myös se, että mällin jälkeen penkki vaikuttaa ihan hyvältä, mutta rungossa saattaa olla painuma, jolloin seuraavassa mällissä penkki leviää ja penkin runkoputki törröttää munuaisesta! Kuiturunkoinen, takaa verhoilematon, jakkara on tässä suhteessa parempi. Mällin jälkeen mahdollinen vaurio (murtuma) on näkyvissä.

Itse olemme etsineet hyväkuntoisia käytettyjä lasikuitu/hiilikuitu/kevlarpenkkejä, joita ei ole ympäriverhoiltu. Näiden markkinat ovat vain nykyisen AKK:n asettaman viiden kansallisen lisähyväksyntävuoden takia varsin nihkeät. Joko hinta on lähes uuden hinta tai penkki on niin kuppainen ettei sitä kyllä kukaan omaa terveyttä arvostava enää halua käyttää. Kaikkein pahimpia ovat vanhat putkirunkopenkit, tuli kerran ihmeteltyä jakkaraa jonka runko oli ruostunut poikki ja silläkin joku oli halukas ajamaan kilpaa, kunhan olisi vähän migliimaa näyttänyt!
43  ROKKIRALLI / Junior- ja Lady Rock / Vs: Heips kaikki ladyt ja myös muut :) : 23.03.14 - klo:08:10
Kannatetaan! Jos tällä saadaan ladyjä lisää viivalle, niin sehän olisi erinomainen asia.
44  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: eka kesäkisa : 19.03.14 - klo:07:17
Löytyykö jm radan profiilia tai videoo/kuvia mistään? sprintti radasta löyty kyllä kannonkosken mk/ua sivulta

En tiedä löytyykö enää. Nimittäin hyvin suuri osa materiaalia koskien KannMk/Ua:a, Rally Training Centeriä, ad Astra Racingia (mm. Mikko Hirvonen) ja vanhoja kisoja tuhoutuivat Kannonkosken kunnantalon palossa.
45  ROKKIRALLI / Kysy ja vastaa / Vs: eka kesäkisa : 18.03.14 - klo:20:58
Saisko tuolle radalle jotain osoitetta?


http://goo.gl/maps/tVZ86
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6