Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Rallisatiainen

#1
Kysy ja vastaa / Turha viesti
12.03.17 - klo:12:04
Eipä enää mitään.
#2
Tarkoitus ei ole osoittaa ketään sormella, mutta himpun kummastutti meille tullut yksi auto, jolla on ajettu aktiivisesti vuosia.

Autossa ei katsastusnumeroa muutoin kuin tussilla kirjoitettuna, kaaret sääntöjen mukaisesti vain kuskin puolelta korissa kiinni ja tälle vuodelle pakollinen apukuskin oviputki puuttui. Pikku hommahan nuo oli korjata, mutta erityisesti tuon oviputken puuttuminen ihmetytti kun tarkastaminen ei ole kovin vaikeaa...

Ja HUOM! Todellakaan ei ole tarkoitus syytellä ketään, vain ihan noin yleisenä huomiona.
#3
Lueskelin yleisen mielenkiinnon takia V1600-luokan www-sivuja ja törmäsin tällaiseen tietoon:
Kansallisen autokrossin V1600-luokka ajaa oman kisansa kaksipäiväisenä Kannonkoskella Rokkirallin yhteydessä
http://www.v1600.com/keskustelu.html/2795?p=&c=
#4
En minä muutoin, mutta kun kesän kotoapoistumislupa-anomusten jättöaika lähestyy...
#5
Todennäköisesti Joutsassa nähdään tarkasti painostabiloitu ja ahdettu peli. Onkin jääneet tämän vuoden kisat vähiin, mutta nyt tuodaan viivalle sellainen laitos että voitto on varma.

Niin kyse on kuskista, tuli nimittän ahdettua Kreikassa sellainen määrä souvlakia, että riittää. Auto on joku risa pa*ka, mikä nurkista saadaan liikuntakuntoiseksi. :P
#6
Minä julkaisen omista ajeluista vain yhden videon!
http://youtu.be/MV9Br8SnNWw
#7
Pitäisi Pieksämäellä saada tuo perhefarkku viivalle, mutta kun ei sitä vaan saa käymään enää mitenkään. Kyseessä 240 Volvo 230F-ruiskukoneella. Eli auto röpöttää yli 2000 kierroksilla, välillä ei käy edes tyhjäkäyntiä ja satunnaisesti toimii lähes normaalisti. Vaikuttaa vahvasti sähkövialta, sillä polttoainetta ainakin saa kun tulpat ovat mustat. On vaihdettu jakaja, jakajan kansi, tulpan- ja puolanjohdot, puola, bensanpaineensäädin jne. jne. ja aina röpöttää.

Koneeseen vaihdettiin hiukkasen kireempi nokka, mutta tämä ei voi olla selittävä tekijä, koska satunnaisesti toimii lähes normaalisti. Ehdotuksia?
#8
Heti alkuun korostan että tarkoitus ei ole narista omista mokailuista, vaan kysellä ohjetta itselle (ja muillekin) kuinka tilanteessa tulisi toimia ettei turhia rangaistuksia tulisi.

Eli keissi koskee Rantasalmen kisaa, jossa sain kiinnityksen aasinpäälistaan merkinnällä A5 (painaminen). Lähdön jälkeen olevassa kirraavassa vasurissa oli muutama auto rinnakkain. Itse sisälaidassa ja minun rinnalla ulkopuolella toinen auto. Tämä rinnalla ollut auto kääntyi eteeni poikittain.

Ilmeisesti ainoa mahdollisuus olisi tällaisessa tilanteessa nostaa jalka kaasulta ja mahdollisesti pysäyttää ja pahimmillaan peruuttaa, jotta pääsee eroon edessä poikittain olevasta autosta. Tällöin ei rankkaria tulisi. No, minä en toiminut noin, vaan ajattelin, että poikittain oleva auto oikenee edestä jos sen oikean jalan pitää suorana (ja kääntyikin). Tuosta tuli A5 ja ymmärrän kyllä syyn.

Onko tuossa tilanteessa ainoa mahdollisuus, jos et hylkyä halua, nostaa koipi kaasulta ja katsoa kuinka tilanne mahdollisesti purkautuisi ilman painamista?

PS. Seuraavassa lähdössä meikäläinen pyöräytettiin takakulmasta ja se taisi lipsahtaa silmien ohi...  ;D :P
#9
Onkohan kukaan testannut tai muuten päässyt (joutunut) testaamaan noiden FK penkkien (tai muiden huuhaapenkkien) kestävyyttä? Käytetyt penkit tuntuvat olevan kiven alla tai lähes uuden hintaisia ja siksi olenkin katsellut yhtenä vaihtoehtona noita FK:n penkkejä, joita saa uutena parhaimmillaan alle 90 euroon kipale.

Itsellä ei ole juuri haluja toimia testaajana tositilanteessa ja siksi kuuluttelenkin, jos jollain olisi ns. varmaa tietoa kyseisten penkkien kestävyydestä mällissä. Mikäli antaa aihetta epäilylle, niin mielummin ostan ehjäksi tiedetyn käytetyn laatupenkin.

PS. Saa tarjota 1-2 EHJÄÄ kisajakkaraa ja myöskin 3" 6-pistevyötkin kelpaa.
#10
Mitenkäs näiden Jokkis Ässien käyttöä katsotaan myyntiluokkien säännöissä? Renkaathan eivät ole E-hyväksyttyjä, joten jokkiksessakin ajetaan erivapaudella. Himottaisi vain edullinen hinta...
#11
Piha täynnä rokkiautoja, mutta ei me niitä taideta koskaan saada kisakuntoon... Jostain hämmentävästä syystä yksi noista raasuista on kuitenkin siinä kondiksessa, että sillä kisaan voisi osallistua koko 90 hevosvoiman ja yli tuhannen kilon voimalla. :o

Eli Hankasalmelle oltaisiin tulossa vetariautolla, mutta kuljettajia on kaksi (molemmat vetarissa, v47 ja v51). Ilmeisesti kiellettyä ei ole samalla autolla ajaa, mutta jos joutuu samaan lähtöön, niin se on sitten ratkaistava painiottelulla kumpi ajaa. Eli kysymykset:

1. Onko järjestäjien mahdollista huomioida ajotapakaaviossa tätä saman auton käyttöä alkuerästä->last calliin?
2. Pitääkö ilmoittautumismaksu maksaa ennen ilmoittautumista vai riittääkö kopio maksusta kisapaikalla?

PS. Jospa sitä olisi jo Karstulan kisassa meidän molemmat kuskit mukana koko kalustolla (2xvetari + 2xkardaani)!
#12
Kun katselin tuossa aikanikuluksi Rokkirallin ratoja, niin tuli mieleen Kannonkosken JM-rata, jota ei käsitykseni mukaan ole käytetty vuosiin varsinaiseen kilpailutoimintaan http://kannonkoskenmoottorikerho.com/rata.php. Kannonkoskihan on pikkukylä Keski-Suomessa Saarijärven ja Viitasaaren välissä eli matka esim. Jyväskylästä sama kuin Karstulaan. Itse JM-radalla lähtö asfaltilta ja muutoinkin noudattanee nykyisiä JM-ratoja n. 25% asfalttimäärällä. Ratahan on julman nopea esim. Karstulaan verrattuna, joten onko tuo kynnyskysymys?

Ajattelin vain kun on sääli, että hyvä rata lojuu täysin käyttämättömänä, kun KannMk/UA ei seuran pienuuden (lue aktiivisten seuralaisten) takia enää järjestä kisoja... ...vähän on myös oma lehmä ojassa...  :P
#13
Morjens!

Puraisi rokkirallikuume kesäkuussa Karstulan kisassa, kun ajatettiin siskoni miestä polttareiden merkeissä kardaanissa. Nyt on ostettu kaksi autoa (Volvo 360 ja GSI Kadett) ja ilmeisesti vielä yksi kardaani hakusessa. Kisoissa tulee ajamaan ainakin siskoni mies "The Stig" ja allekirjoittanut. Itsellä vähäistä historiaa rallista, sprintistä, radalta ja pappakartingista, mutta tunnustaudun kuitenkin 100%:ksi puuranteeksi.

Nyt varsinaiseen aiheeseen; meillä on toinen kori (Kadett) peräisin rallipoluta 90-luvulta. Tässä autossa on muutoin vähintäänkin riittävät kaaret ja materiaalisääntö täyttyy. Ongelmana on kuitenkin pääkaaresta taaksepäin suuntautuvat vinotuet (kaaripiirroksen numero 2). Säännössä lukee "Pääkaari pitää tukea taaksepäin suuntautuvilla vinotuilla". Pääkaaresta lähtee takatolpille kaksi tukea, joista varsinaiset vinotuet ovat taivutetut. Sääntö ei ota kantaa siihen, saako vinotuessa olla taivutusta, vai pitääkö se olla kuvan mukaisesti suora. Kuinka asiaa tulkitaan?