Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Rallisatiainen

#1
Juu, ei valittamista.
#2
Varmasti ei mitään, kunhan on hitsattu kunnolla. Hitsatuilla mutkilla on vain suurempi riski huonon hitsarin jäljiltä kaarien pettämisen suhteen, kun niitä saumoja on moninkertainen määrä taivutettuihin kaariin verrattuna. Eikä hinta noilla taivutetuilla kaarilla ole oikeastaan enempää kuin hitsatuilla.
#3
Ei missään nimessä enää mitään epämääräisiä turvakaarivirityksiä. Kieltäisin hitsatut mutkatkin uusilta autoilta. Vauhdit alkavat olla myytävissä jo EVK-JM-autojen luokkaa ja Superissa mennään ihan rallicrossin kanssa samaa vauhtia (jopa kovempaa).
#4
Kysy ja vastaa / Turha viesti
12.03.17 - klo:12:04
Eipä enää mitään.
#5
Kysy ja vastaa / Vs: Säännöt 17
31.01.17 - klo:10:35
Kuinka tulkitaan superissa kaarisääntöä? Jos autossa on nykysäännön mukaiset AKK-hyväksytyt kaaret ja katossa vinotuki 253-36B -kuvan mukaisesti (http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/tekniikka.pdf ja sivu 302), täyttääkö säännön, vai pitääkö tehdä esim. ristikko kuten kuvassa 253-35B tai muuttaa suoraksi putkeksi (kuva 253-23)? Autossa on "kaikki mahdolliset" muut lisäputket mm. wrc-putket jne. jne.

Kuvaa ei juuri nyt ole saatavilla...
#6
Lainaus käyttäjältä: Lehmärace - 19.05.16 - klo:12:29
Keskustelu on hyvä ja SuPerin autot pitäisi tosiaan olla siistejä, ei silti puhuttas noista ruttukasoista tonnin paskoina, sitä ne harvemmin on.

Nuo Superissa pyörähtäneet jokkisautot eivät todellakaan olleet mitään hitaita romukasoja, mutta minunkin mielestäni Superiin liian ruttuisia. Kori vaan siistiksi ja sen jälkeen ehdottomasti Rokkiralliin kelpaavaa kalustoa.
#7
3mm polykarbonaatti on aika vetelä ja sateella voi olla ongelmana ettei pyyhin putsaa lasia kunnolla.
#8
Tuli tuosta superin osallistujamääräerosta talven ja kesän välillä mieleen, olisiko järkevää jakaa myös myyntiluokat talvi- ja kesäkauteen? Monet eivät halua osallistua talvikauden kisoihin mm. suurehkojen rengaskustannusten takia ja ovat koko sarjassa siten pistemäärässä altavastaajia. Talvipisteet ovat huomattavasti helpompia tällä hetkellä saavuttaa, jos osallistuneista myyntiluokan kuskeista 20-30% on A-finaalissa...

Toisaalta minulle sopii tämäkin järjestely, kun en varsinaisesti aja sarjaa, vaan osallistun silloin tällöin yksittäisiin kisoihin.

T:K95 (2016 -> K16)
#9
Kuvat ovat vapaasti kaikkien käytettävissä.
#10
Kasa epämääräisiä räpsyjä sunnuntailta eli superit, junnut ja kardaani.

http://1drv.ms/1UcBCUY

PS. Pahoittelen kuvanlaatua, oli jäänyt epähuomiossa väärät asetukset kameraan...
#11
En minä asiasta millään tavoin itseeni ottanut.  Minä lienen vielä huonompi vaihtoehto katsastamaan näitä ja yritetään nyt edes kyetä ajamaan huomenna kilpaa.

Olen autourheilussa ollut mukana osapuilleen 30 vuotta ja tiedän hyvin ettei se järjestelypuolen homma ole mitään herkkua ilmaiseksi tehdä. Hattua nostan koko porukalle, että viitsivät vaivautua järjestämään kisoja meille.
#12
Lainaus käyttäjältä: Tavikainen - 20.08.15 - klo:22:16
Ihan asiasta huomautat! Kiitos.

Tuutko Joutsaan katsastamaan??

Tarkoitus ei missään tapauksessa ollut olla nokkava tai muutoinkaan hyppiä kenenkään nenille. Mielestäni toin asian esille ihan neutraalissa mielessä, kun kyse kaarien osalta on kuitenkin ihan turvallisuusnäkökohdasta. Veikkaan ettei Rokkiralli tarvitse sen tyyppistä julkisuutta, että jollekin tapahtuu kuperkeikan kohdalla ikävästi. Moottoriurheilu kun on helposti kaikenlaisten ituhippien ja keltaisen lehdistön hampaissa, niin näkisin ehdottoman tärkeänä ettemme omalla toiminnallamme edesauteta tällaiseen tilanteeseen joutumista. Olen ehkä liian turvallisuusorientoitunut, mutta näin perheellisenä, lähempänä viittä- kuin neljääkymppiä olevana, näkökulma tähän hauskanpitoon on ehkä erilainen kuin joillakin muilla.

Rokkiralli Ry:n ja sitä edustavien henkilöiden on kuitenkin kestettävä myös palautetta, eikä riipaista palkokasvia nenään mikäli palaute on asiallista.

Nämä näkemykset ovat 100% omiani, eikä esim. tiimini muiden henkilöiden näkökantoja.

T: Marko Vainiomaa, K95

PS. Annan itseni ymmärtää ettei kukaan ole sitä palkokasvia nyt tämän takia väärinkäyttänyt.
#13
Tarkoitus ei ole osoittaa ketään sormella, mutta himpun kummastutti meille tullut yksi auto, jolla on ajettu aktiivisesti vuosia.

Autossa ei katsastusnumeroa muutoin kuin tussilla kirjoitettuna, kaaret sääntöjen mukaisesti vain kuskin puolelta korissa kiinni ja tälle vuodelle pakollinen apukuskin oviputki puuttui. Pikku hommahan nuo oli korjata, mutta erityisesti tuon oviputken puuttuminen ihmetytti kun tarkastaminen ei ole kovin vaikeaa...

Ja HUOM! Todellakaan ei ole tarkoitus syytellä ketään, vain ihan noin yleisenä huomiona.
#14
Onkos porukka kokeillut näitä uusia Rainexpert 3:a? Miten toimivat verrattuna vanhaan Rainexpertiin, jotka alkavat olla kohta kiven alla? Muita hyvin toimivia mustia ja pyöreitä?
#15
Penkit ja vyöt, kuten myös kaaret ovat sellaisia mihin kannattaa hieman panostaakin. Jakkaran ja vyöthän saat pitää, joten vaikka auto menisi kaupaksi, ei näistä tappiota tule. Viimeistään siinä vaiheessa kun heitetään pari kertaa nokkaperää, ei parin kympin säästö tunnu missään.

Meillä on jokaisessa autossa käytännössä uudet FIA-luokitellut vyöt, koska säästö esim. Motonetin kiinalaisiin huuhaa 4-pistevöihin on kuitenkin aika marginaalinen. Olemme käyttäneet RRS:n ja Tooran vöitä, jotka ovat FIA-hyväksyttyjä ja hinnaltaan kohtuullisia esim.
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=30581&cid=919&path=0,887,919&lang=

Samasta puulaakista ihan hyvä lasikuitupenkki, joka on 100% samanlainen kuin FIA-hyväksytty malli, mutta ilman FIA-leimaa:
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=27952&cid=1355&path=0,884,1355&lang=

Halvemmallakin voi löytää, mutta olen itse hakenut tuolta Björkiltä, kun kauppa on 8 km päässä kotoa.