lueskelin tuossa läpi sääntöjä ja kaari tiedot. hieman ihmetytti sellainen kohta kaarissa että jokkis kaaret 42mm saumallista putkea olis hyvät. mutta tuon saannön mukaan saumattomasta putkesta taivutetuilla (38mm ja pääkaari 45mm) tehdyillä luokka kaarilla ei superia saisi ajaa. onko oikeasti niin ettei vahvemmilla kaarilla saa ajaa? sellaisia vanhoja akk luokkien autoja on paljon seisomassa joissa on kaaret saumattomasta mutta paloseinä yms syiden takia enää ei voi ajaa akk:n kisoja. superiin autot sopisivat hyvin kun paloseinää saa siirtää. omaan voin kyllä vaihtaa kaaret mutta tuntuisi vain hullulta vaihtaa kaaret heikompiin :o.
tv: markku
Kyllä saumaton 38x2.5 on hyväksytty kaarimateriaali...
Ne putkivahvuudet säännöissä on minimi vaatimukset
ilmeisesti mulla on luetun ymmärtämisen kanssa sitten taas ongelmia :'(. ei ensimmäinen kerta ;D. kaari osiosta en vain tuollaista tietoa löytänyt. lainaus super rokki kohdalta:
- Taivutetuilla mutkilla tehtyjen turvakaarien saumallisen putken halkaisija tulisi olla
minimissään 42mm ja seinämältään vähintään 2,5mm.
- Kaaret tulee hitsata 100% saumalla.
- Pääkaaren suositus-sijainti on kuljettajan penkin takana.
no nyt oli koko sivu seonnu 8). ei tän nyt niin totista pitäny olla :P.
Tuossa juuri puhutaan saumallisesta putkesta ;)
käys lukaseen superin kohdalta taivutetut kaaret osio. siellä ei puhuta mitään saumattomasta. myytävien kohdalta saumaton putki löytyy kun sieltä katsoin viimein :D. mutta hyvä että saumaton käy. krc ja sprint autoja seisoo paljon tyhjänpanttina talleissa :'(.
Jos sulla on katsastuskortti niihin niin eipä sillon paljoo tarvii kaarien suhteen empii jos ne on ehjät, tietääkseni krc ja sprint kaaret kelpaa superiin